Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkka ei riitä elämiseen, mistä lisätienestejä?

Vierailija
15.05.2015 |

Niin se vaan on että en tule palkallani riittävän hyvin toimeen. Asumismenot ja muut kulut kohtuulliset, en juo enkä tupakoi. Autoa ei ole eikä lehtitilauksia, enkä vaan keksi mistä enää pihistäisin. Mistä siis lisätuloja, että edes joskus olis varaa johonkin ylimääräiseen? Olen kokopäivätyössä, yksi alakouluikäinen lapsi jota ei tarvitse koko aikaa enää vahtia. Kaikki vinkit tervetulleita!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka nyt?
Muut tulot?
Vuokra?
Muut kulut?

Vierailija
2/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat työpaikkaa työhön josta maksetaan peremmpin. Otat toisen työn. Viikonlopputyön tai iltatyön. Tai  kouluttaudut korkeammalle toiseen työhön, josta maksetaan niin hyvin, ettei kahta työtä tarvitse tehdä. Onhan noita vaihtoehtoja.

Itselläni ei ole kuin yksi työ jonka palkka riittää hyvin, mutta lähipiirissä on useampikin kahta työtä tekevä. Yksi tekee iltaisin käännöstöitä ja kirjoittaa yhdelle lakifirmalle jotain saneluja puhtaaksi. Toinen kirjoittaa lehtijuttuja ja pitää blogia paikallislehdessä. Kolmas pitää jumppatunteja iltaisin ja viikonloppuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta verkkokauppa tai ala pitää blogia.

Vierailija
4/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pimppiä

Vierailija
5/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama,minulla on kuitenkin yliopistotutkinto mutta brutto 1700€ ,mutta eipä vuokran,ruuan ja asuntosäästämisen(pakko jotta saan joskus monen vuoden päästä lainaa) jälkeen jää mitään käteen. Nytkin puhelimeni on rikki eikä minulla ole varaa uuteen.ei ne koulutkaan aina auta,silti voi olla vaikka työtön! Tästäkin palkasta pitäisi muka olla kiitollinen

Vierailija
6/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan töitä teet? Onko ylenemismahdollisuuksia? Oletko kokeillut hakea muita saman alan paikkoja?

Vierailija
7/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:30"]

Sama,minulla on kuitenkin yliopistotutkinto mutta brutto 1700€ ,mutta eipä vuokran,ruuan ja asuntosäästämisen(pakko jotta saan joskus monen vuoden päästä lainaa) jälkeen jää mitään käteen. Nytkin puhelimeni on rikki eikä minulla ole varaa uuteen.ei ne koulutkaan aina auta,silti voi olla vaikka työtön! Tästäkin palkasta pitäisi muka olla kiitollinen

[/quote]Oma vika, mitäs menit lukioon. Olisit mennyt amikseen ja sulla olis hyväpalkkainen työ nyt. Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
8/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:30"]Sama,minulla on kuitenkin yliopistotutkinto mutta brutto 1700€ ,mutta eipä vuokran,ruuan ja asuntosäästämisen(pakko jotta saan joskus monen vuoden päästä lainaa) jälkeen jää mitään käteen. Nytkin puhelimeni on rikki eikä minulla ole varaa uuteen.ei ne koulutkaan aina auta,silti voi olla vaikka työtön! Tästäkin palkasta pitäisi muka olla kiitollinen
[/quote]

Ei lukioln käynyt tienaa mitään. Täytyy mennä johonkin korkeakouluun tai olla amis :)

Vierailija
9/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:23"]

Vaihdat työpaikkaa työhön josta maksetaan peremmpin. Otat toisen työn. Viikonlopputyön tai iltatyön. Tai  kouluttaudut korkeammalle toiseen työhön, josta maksetaan niin hyvin, ettei kahta työtä tarvitse tehdä. Onhan noita vaihtoehtoja.

Itselläni ei ole kuin yksi työ jonka palkka riittää hyvin, mutta lähipiirissä on useampikin kahta työtä tekevä. Yksi tekee iltaisin käännöstöitä ja kirjoittaa yhdelle lakifirmalle jotain saneluja puhtaaksi. Toinen kirjoittaa lehtijuttuja ja pitää blogia paikallislehdessä. Kolmas pitää jumppatunteja iltaisin ja viikonloppuisin.

[/quote]miksi tämä on saanut alapeukkuja?

Vierailija
10/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:30"]Sama,minulla on kuitenkin yliopistotutkinto mutta brutto 1700€ ,mutta eipä vuokran,ruuan ja asuntosäästämisen(pakko jotta saan joskus monen vuoden päästä lainaa) jälkeen jää mitään käteen. Nytkin puhelimeni on rikki eikä minulla ole varaa uuteen.ei ne koulutkaan aina auta,silti voi olla vaikka työtön! Tästäkin palkasta pitäisi muka olla kiitollinen [/quote] Ei lukioln käynyt tienaa mitään. Täytyy mennä johonkin korkeakouluun tai olla amis :)

[/quote]Luitko edes koko vastausta kun kommentoit? Kirjoittajahan sanoo että hänellä on yliopistotutkinto.

Vierailija
11/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:30"]Sama,minulla on kuitenkin yliopistotutkinto mutta brutto 1700€ ,mutta eipä vuokran,ruuan ja asuntosäästämisen(pakko jotta saan joskus monen vuoden päästä lainaa) jälkeen jää mitään käteen. Nytkin puhelimeni on rikki eikä minulla ole varaa uuteen.ei ne koulutkaan aina auta,silti voi olla vaikka työtön! Tästäkin palkasta pitäisi muka olla kiitollinen
[/quote]

Tossatilanteessa säästäminen ei ole järkevää

Vierailija
12/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla perusteita pyytää palkankorotusta?

Vierailija
13/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu tekee taksikeikkaa vapaa-ajalla. Esim. viikonloppuöistä saa hyvin, toki ovat raskasta työtäkin.

Vierailija
14/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:30"]Sama,minulla on kuitenkin yliopistotutkinto mutta brutto 1700€ ,mutta eipä vuokran,ruuan ja asuntosäästämisen(pakko jotta saan joskus monen vuoden päästä lainaa) jälkeen jää mitään käteen. Nytkin puhelimeni on rikki eikä minulla ole varaa uuteen.ei ne koulutkaan aina auta,silti voi olla vaikka työtön! Tästäkin palkasta pitäisi muka olla kiitollinen
[/quote]

Tossatilanteessa säästäminen ei ole järkevää
[/quote] mä luulen että on,kahden vuoden päästä mäkin saan elää normaalien elämää kun ostetaan talo miehen kanssa puoliksi. Ja alukselle,yliopistotutkinto ja ylioppilastutkinto eivät ole sama asia,ja uskon että esim 10v päästä palkkani on noussut kokemuksen myötä,mutta varmaahan Se ei ole:)

Vierailija
15/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperware.

Olen itse Pph, palkka ei tosiaan riitä elämiseen. Mutta Tupperwaren ansiosta saadaan joskus muutakin kuin se hädintuskin jokapäiväinen leipä. Työ on helppoa ja mukavaa, tienaan usein noin 100e siitä että käyn pari tuntia piipahtamassa puhumassa ja vielä kahvit kaupan päälle. :)

Vierailija
16/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten paljon vastauksia, kiitos! Ylenemis- tai palkankorotusmahdollisuuksia ei ole. Sos- ja terveysalalla työskentelen, amk-tutkinto jo on. Tykkään työstäni enkä haluaisi sitä vaihtaa. Nettotulot lapsilisä ja elatustuki mukaanlukien n. 2000 euroa ja se ei vaan tahdo riittää. Eniten huolettaa se, kuinka pystyn tarjoamaan kasvavalle lapselle kaiken tarvitsemansa.

Vierailija
17/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tehdä oman alasi työtä keikkatyönä? Ainakin sairaanhoitajille on keikkaa tarjolla pk-seudulla.

Vierailija
18/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:47"]

Hui miten paljon vastauksia, kiitos! Ylenemis- tai palkankorotusmahdollisuuksia ei ole. Sos- ja terveysalalla työskentelen, amk-tutkinto jo on. Tykkään työstäni enkä haluaisi sitä vaihtaa. Nettotulot lapsilisä ja elatustuki mukaanlukien n. 2000 euroa ja se ei vaan tahdo riittää. Eniten huolettaa se, kuinka pystyn tarjoamaan kasvavalle lapselle kaiken tarvitsemansa.

[/quote]Suosittelen kyllä vaihtamaan alaa. Oisko sulla mahdollisuuksia heittää keikkatyötä varsinaisen työsi ohella? Jotkut vuokrafirmat ottaa hoitajia mm. kouluttajan tehtäviin. Sitähän voisit tehdä esimerkiksi vapaapäivinä ja talvilomalla. Mulla on yks tuttava, joka aina talven opettajana aikuiskoulutuspuolella ja kesäksi menee tuuraamaan toimittajien lomia sanomalehteen ja tätä on jatkunut jo vuosia.

Vierailija
19/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:47"]Hui miten paljon vastauksia, kiitos! Ylenemis- tai palkankorotusmahdollisuuksia ei ole. Sos- ja terveysalalla työskentelen, amk-tutkinto jo on. Tykkään työstäni enkä haluaisi sitä vaihtaa. Nettotulot lapsilisä ja elatustuki mukaanlukien n. 2000 euroa ja se ei vaan tahdo riittää. Eniten huolettaa se, kuinka pystyn tarjoamaan kasvavalle lapselle kaiken tarvitsemansa.
[/quote]

Etsi halvempi asunto
Luovu autosta heti
Tee ruuat itse
Te ette edes ole köyhiä
Vaatteet kirpparilta

Vierailija
20/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käsistäsi kätevä, voit tarjota ikkunanpesua naapuruston vanhuksille.