paljonko sinulla menee teiniisi rahaa kuukaudessa?
Toisen ketjun inspiroimana: paljonko rahaa teiniisi menee? Erittele niin hyvin kuin pystyt: ruoka, harrastukset, kampaajat + muu kauneudenhoito, huvit jne
Kommentit (10)
Samasta kattilasta se syö ja kun käy töissä voi itse rahoittaa huvitukset ja harrastukset
Ilman ruokaa 40e/kk viikkorahoja ja 50e/kk bussikortti. Tyttö on 16v. Ei shoppaile ikinä, ei vaikka veisin kaupoille ja antaisin rahaa. Hippi ei ole, mutta ei välitä käydä kampaajalla, eikä muutenkaan hiustenlaitosta tai sellaisesta. Lukee paljon, mutta lainaa kirjat kirjastosta niin siihenkään ei mene rahaa.
Ruokaan 200, opiskeluun 100, matkoihin ja harrastuksiin 200, vaatteisiin 50.
Luvut karkeita arvioita.
Vain ruokaan menee. Mutta samaa sapuskaa syödään. Joskus ostan välipaloja sille.
Vaatteita ostan harvemmin.
Viimeksi ostin neuleen 15 eurolla.
Tänään mustat housut 2 eurolla.
Harrastus 35e/kk, puhelin 20e/kk, kielimatkaa säästän tällä hetkellä 50e/kk. Siihen päälle sitten vaatteet, ruoat, huvitukset sun muut niitä vaikea arvioida. Asutaan kaksin ja ruokaan menee kuussa n. 300e, poika syö tuplaten minuun nähden. Eli n.150e ruokaan.
14-vuotiaaseen ei vielä kulu paljon. Koulukirjat ilmaisia. Harrastus n. 100 €/kk. Vähäruokainen, erittäin hoikka tyttö. Synttärilahjaksi ostettiin iPhone ja iPad, niihin paloi tonnin verran. Kohta on mopokortin aika, se hankitaan kuten skootterikin. Lukiokirjat ja muut tullaan tietenkin maksamaan. Kesätyöpaikka hänellä on jo valmiina, joten käyttörahansa tienaa itse, nyt saa kk-rahaa 100 €/kk. Menot tulee tästä vain kasvamaan, mutta ei haittaa ja varauduttu on :)
16v tyttö vähintään 500€ kuukaudessa. Opiskelee 50 km päässä kotoa ei saa mitää tukia. Opiskeleva Poikaystävä maksaa vuokran ja tyttö sit molemmille ruuan. Maksan siis puhelin, matka, vaatteet, harrastukset . Sitten kun kurssi vaihtuu lisäks tulee 200-300 € koulukirjoista noin 2 kk välein.
14v tyttö, tyttärellä kaksi ponia täysihoitotallissa.
Ponien kulut pyörii karkeasti tallipaikkoineen päivineen n. 1800€/kk. Valmennusmaksut päälle kk aikana 380€/kk.
Ruokia ja muita en viitsi edes laskea. Sain pienenä itse paljon ja samaan olen pyrkinyt oman tyttären kohdalla. Tosin jos tuloni olisivat heikommat ei olisi varaa pitää poneja, ainakaan kahta. Kesäaikana kilpailuihin ja matkoihin kuluu rahaa. Elämäntapa ja itse tyttäreni tallille vein aikoinaan..
Osuus kiinteistä kuluista noin 300 euroa. Sisältää siis asumiskulut, mökkilainan, auton kulut.
Ruokaan ehkä 150 e.
Vaatteisiin karkeasti arvioiden kuussa - vaihtelee kovasti - satanen.
Harrastuksiin kuussa noin 90 e, harrastaa kuvataiteita.
Hygieniaan, meikkeihin, kampaajaan yms. noin 50 e.
Kuukausiraha 50 e. Minkä päälle huvituksia noin 50 eurolla, siis elokuvat, erilaiset conit yms. tapahtumat, konsertit.
Erilaisiin vimpaimiin - !phone, pelit, kallis itse rakennettu pelikone, kamera, tabletti... kuussa noin satanen.
Matkoihin perheen kanssa ehkä vuodessa noin tonni, eli kuussa satanen.
Noista tulee yhteensä.... Jäiks, 990 euroa kuussa. No ei hitto ihme, että meillä menee 5 500 euron kk-nettotulot joka kk aika lailla jälkiä jättämättä (nelihenkinen perhe).
Seitssmästä kahdeksaan sataan.
395€ asunnon vastikkeeseen, pari kymppiä sähkölaskuun, toiset puhelinlaskuun, loput ruokaan ja päivittäistavarahygieniaan, bussikorttiin jms.
Hän siis asuu omassa asunnossaan (tai mun omistamassa asunnossa, mutta ei mun luona), eikä saa mitään julkisia tukia, opintotukea tms. Minä maksan kaiken.
Hain juuri lainaa sijotusasunnon ostamiseen. Pankin laskelmassa häneen ei enää kulunut mitään.