Missä älykkäät nuoret voisivat tavata ja löytää treffiseuraa?
Lapseni on älykäs nuori mies. Opiskelut ovat sujuneet hyvin, ja kohta aloittaa vakituisessa työpaikassa.
Ei polta, ei juo. Raha-asiat kunnossa. Ei ole mammanpoika, käytännön asiat sujuvat kuten teoriakin. Urheilullinen, käy lenkillä ja hiihtää.
Nyt korona-aikaan fiksut nuoret eivät tunnu kohtaavan muita nuoria. Baarikärpäset varmasti kyllä löytävät seuraa toisistaan. Mutta missä kohtelias, fiksu nuori mies löytäisi itselleen tasapainoista (nais)seuraa, ehkä ihan tositarkoituksella?
Kommentit (50)
Kyllä älykkäät löytävät kaltaisensa, jos ovat sosiaalisia.
Meillä oli parikymppisenä iso porukka älykköjä, joiden keskinäinen oleminen koostui mm. väittelystä ja hyvästä huumorista.
Tosin en tiedä miksi jaoittelet bilettävät nuoret ja älykkäät eri leireihin, sillä älykkäätkin bilettävät ja oikein kunnolla saattavat bilettääkin.
Meillä oli jossain vaiheessa sellainen muoti, että testailtiin psykedeelejä tai otettiin MDMA:ta.
Varsinkin luonnontieteellisessä opiskelevilla kiehtoi nuo kokeilut, siis sellaisilla oikein kunnollisen oloisilla älykkäillä nörteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei opiskeluaikana löytänyt tyttöystävää?
Miesvaltainen ala, nopea (etä)opiskelu, koronarajoitukset harrastuksissa ja muissa menoissa.
Uskoisin että sama tilanne on monilla nuorilla, yksi kommentoija kertoikin sukulaispojastaan.
-AP
Myös netissä verkostoituu, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko hän seuraa?
Onko hän itse tosiaan huolissaan asiasta? Naisilla on joku hiton tarve pelastaa meidät miehet säälittävältä yksinäiseltä elämältä.
Itse opiskelin vanhemmalla iällä yliopistossa ja aloituksen kaltaisia miehiä siellä oli luentosalit puolillaan. Juhlissa sitten asettuivat seunustoille kuin tapetit, jos nyt ihmisten ilmoille uskaltautuivat. Jotkut näistä löysi jonkun vastaavan hissukan koulun piiireistä, mutta enemmistö vaikutti jatkavan matkaansa kokemattomana maailman tuuliin. Jos ulkonäkö on valju ja luonne ujo, niin ennusteet parisuhteeseen näinä päivinä ovat miehelle heikot, vaikka olisikin asiallinen heppu ja hyvä ammatti. Ajan kanssa joku yleensä löytyy, mutta eipä siinä asemassa juuri valikoida tai mieleistä haeta.
Ei ole kovin älykäs jos pitää äidiltä saada apua treffeille päästäkseen.
Olet juuri oikealla foorumilla. Täällä ei ole kuin fiksuja hoikkia kauniita nuoria naisia.
Kerrotko vaikka spostiosoitteen niin lähetän hänelle kuvani, sopiiko vartalokuva vaikka ensin?
Vierailija kirjoitti:
Olet juuri oikealla foorumilla. Täällä ei ole kuin fiksuja hoikkia kauniita nuoria naisia.
Kerrotko vaikka spostiosoitteen niin lähetän hänelle kuvani, sopiiko vartalokuva vaikka ensin?
Tällä on niin hoikkia ryhävalaita, että pelkästää jo se sähköpostiin lähetetty kuva painaa viisi kiloa!
Älykkäät miehet tietävät että parisuhde ei ole kannattavaa ja älykkäitä miehiä ei kiinnosta samat asiat kuin naisia kiinnostaa niin aika hankala tilanne vaikka kuinka naiset ja varsinkin äidit vaativat että miehellä pitäisi olla nainen hallitsemassa joka asiassa
Haluaako itse löytää? Jos haluaisi niin varmaan olisi täyttänyt jo treffiprofiilin. Ei tähän äitiä tarvita.
Äidille tiedoksi, että suuri osa nuorista miehistä etsii vain yhden yön suhteita ja ovat siksi yksin.
Salilla tai harrastuksista? Kaikki on kuitenkin omasta aktiivisuudesta kiinni. Olisko kiinnostunut kesällä esim. kaupunkitansseista tai salsaryhmistä tai vaikka joogasta? Harmittaa myös nuorten puolesta tää perhanan korona!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä älykkäät löytävät kaltaisensa, jos ovat sosiaalisia.
Meillä oli parikymppisenä iso porukka älykköjä, joiden keskinäinen oleminen koostui mm. väittelystä ja hyvästä huumorista.
Tosin en tiedä miksi jaoittelet bilettävät nuoret ja älykkäät eri leireihin, sillä älykkäätkin bilettävät ja oikein kunnolla saattavat bilettääkin.
Meillä oli jossain vaiheessa sellainen muoti, että testailtiin psykedeelejä tai otettiin MDMA:ta.
Varsinkin luonnontieteellisessä opiskelevilla kiehtoi nuo kokeilut, siis sellaisilla oikein kunnollisen oloisilla älykkäillä nörteillä.
Huumekokeilijat eivät ole kunnollisia älykköjä. Nuo ovat ihan keskinkertaisia taviksia. Ei kukaan oikeasti älykäs tuhoa aivojaan, tärkeintä työkaluaan, huumeilla.
Kaikki oikeasti älykkäät pariutuvat jossain vaiheessa ongelmitta. Mutta kenet he huolivat on eri asia, koska he ovat yleensä tosi nirsoja.
Ehkä somen tarkoitus onkin saada ihmiset kuolemaan sukupuuttoon, koska tuntuu että kaikki sosiaalinen kanssakäyminen on korvattu näillä valheellista mielikuvaa tarjoavilla kanavilla.
Voi olla, että jotkut parit löytävätkin näin toisensa, mutta mielestäni "sen jonkin" tunteminen vaatii kohtaamista tosielämässä, ei ne kemiat välity sen kuvan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on pyytänyt äidiltä apua. Kyl täällä on aina niin tympeitä vastauksia. Jos treffailu olis älykkyydestä kiinni, miks täällä on niin paljon yksinäisiä nykyään? 😛
Vierailija kirjoitti:
Salilla tai harrastuksista? Kaikki on kuitenkin omasta aktiivisuudesta kiinni. Olisko kiinnostunut kesällä esim. kaupunkitansseista tai salsaryhmistä tai vaikka joogasta? Harmittaa myös nuorten puolesta tää perhanan korona!
Joku on ilmeisesti unohtanut koronaepidemian. Lähtisitkö itse ottamaan koronan noista paikoista?? Ei kukaan älykäs mene ryhmäliikuntaan tai salille tällä hetkellä.
Ikävä todeta, mutta yksinpä tulee jäämään. Olen vähän vanhempaa ikäluokkaa enkä ole koskaan käynyt edes treffeillä. Koulutuksena diplomi-insinöörin tutkinto ja oman alani päällikkötehtävissä.
Naiset vain eivät yleensä arvosta matemaattis-loogista lahjakkuutta. Pitäisi olla sosiaalinen, sellainen jännittävä mies jolla todella laaja kaveripiiri ja jatkuvasti mageita bileitä. Meikäläisen tapaisilla hiljaisilla hissukoilla ei yleensä ole juurikaan mahiksia.
Luonnollisesti sen toisen osapuolen tulisi todennäköisesti olla yhtä lahjakas ja älykäs, koska sellaiset vähän tyhmemmät ihmiset eivät ymmärrä älykkäiden maailmankuvaa ja ajatuksenkulkua, Jollekin parturikampaajalle ja lähihoitajalle sellainen akateeminen, älykäs ja lahjakas mies on aivan kuin joku eri ulottuvuuden olento. Nykypäivänä kun vieläpä sellainen tapa ja tyyli, ettei eletä enää kulissiliittoja. Yksikään nuorehko/nuori nainen ei halua kotiorjan rooliin.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on pyytänyt äidiltä apua. Kyl täällä on aina niin tympeitä vastauksia. Jos treffailu olis älykkyydestä kiinni, miks täällä on niin paljon yksinäisiä nykyään? 😛
Eihän kukaan sanonutkaan, että pariutuminen olisi pelkästään älykkyydestä kiinni. Älykäs löytää paikat itse, mutta sosiaalisesti taitava pääsee parisuhteeseen. Yksinäisillä miehillä on ne sosiaaliset taidot yleensä ongelmana. Siinä äiti voi kyllä auttaa, mutta näihin olisi pitänyt panostaa jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on ilmeisesti unohtanut koronaepidemian. Lähtisitkö itse ottamaan koronan noista paikoista?? Ei kukaan älykäs mene ryhmäliikuntaan tai salille tällä hetkellä.
Ei tää tilanne ikuisesti jatku samana. Koronahuippua odotellaan parin viikon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä todeta, mutta yksinpä tulee jäämään. Olen vähän vanhempaa ikäluokkaa enkä ole koskaan käynyt edes treffeillä. Koulutuksena diplomi-insinöörin tutkinto ja oman alani päällikkötehtävissä.
Naiset vain eivät yleensä arvosta matemaattis-loogista lahjakkuutta. Pitäisi olla sosiaalinen, sellainen jännittävä mies jolla todella laaja kaveripiiri ja jatkuvasti mageita bileitä. Meikäläisen tapaisilla hiljaisilla hissukoilla ei yleensä ole juurikaan mahiksia.
Luonnollisesti sen toisen osapuolen tulisi todennäköisesti olla yhtä lahjakas ja älykäs, koska sellaiset vähän tyhmemmät ihmiset eivät ymmärrä älykkäiden maailmankuvaa ja ajatuksenkulkua, Jollekin parturikampaajalle ja lähihoitajalle sellainen akateeminen, älykäs ja lahjakas mies on aivan kuin joku eri ulottuvuuden olento. Nykypäivänä kun vieläpä sellainen tapa ja tyyli, ettei eletä enää kulissiliittoja. Yksikään nuorehko/nuori nainen ei halua kotiorjan rooliin.
M36
Tiedoksi sinulle, että useinkaan miehet eivät ole niin älykkäitä kuin kuvittelevat. En itse löytänyt nettitreffeiltä yhtään älykästä miestä ilman diagnoosia. Eli aina löytyi asperger tai persoonallisuushäiriö, jos älykäs mies oli ilman naista. Jopa tosi rumat neurologisesti ja psyykkisesti terveet miehet pariutuvat, toisin on naisilla.
Tässä aiheessa koetan olla varovainen ja olla provosoimatta ketään, mutta ehkä saat kiinni.
On hienoa, että pojastasi on tulossa fiksu aikuinen nuorimies :) Älykkyys itsessään on kuitenkin aika rajoittava tekijä. Tarkoitan siis, että arjessa tarvitaan myös muita kykyjä tasapainoiseen elämään, kuten oikeudenmukaisuus, elämäntuntemus ja -kokemus, itseymmärrys, prososiaalisuus, tilannesidonnaisuus ja myötätunto.
Toki, osa näistä kehittyy vasta ikääntyessä.
Sanon tämän siksi, koska itse olen älykäs, mutta jokseenkin autismin kirjoilla oleva, joten olen ollut aina rajoittunut, ja siten käyttäytyminen ja tasapainoinen parisuhde ovat kiinnostaneet itseäni siinä määrin, että olen kyseenalaistanut älykkyyden yliarvostuksen.
Koska poikasi on todennäköisesti ihan normaali kongnitiivisilta taidoiltaan ja hänellä on keskiverroin hyvät sosiaaliset ja tunne taidot, hänellä on varmasti kykyä kyseenalaistaa myös tapaamansa nuorten naisten ominaisuudet sekä katsoa kokonaistilannetta itselleen sopivimmalla tavalla.
Paras tapa etsiä fiksuja kumppaneita, joilla on yhteisiä kiinnostuksen kohteita tukemaan arkea, on todennäköisimmin harrastukset. Yleisesti harrastukset vetävät puoleensa samantyylisiä ihmisiä sekä samanlaisella arvomaailmalla.
Hakeeko hän seuraa?