Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkkeihin matkustaneita?

Vierailija
15.05.2015 |

Tässä pohditaan ensi talven lomareissua. Valitakko helppo valmismatka kahdeksi viikoksi auringon alle vai matkustaisiko jenkkeihin? Tarkoituksena olisi lähteä heti joulunpyhien aikaan ja mietin, että uskaltaisiko sitä varata itse kaikki lennot ja hotellit?

Mikäli mentäisiin jenkkeihin, olisi kohteena Helsinki-Orlando ja Orlandosta vuokrattaisiin auto ja matkattaisiin huvipustojen ja muiden puistojen kiertelyn jälkeen Miamiin loppulomaksi. Mutta miten turvallista/helppoa on vuokrata autoa? Entäs jos hotellivaraukset meneekin päin jotain ja hotellia ei olekaan tai muuta vastaavaa..?

Kaikki kokemukset Orlando-Miami akselilta tervetulleita. Shoppailu outlet myymälöissä kiinnostaa, esimerkiksi matkalaukullinen converseja ja muita edullisia tuotteita ;)

Matkaan lähtee 2 aikuista ja 8-v lapsi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vuokraaminen on helppoa, suosittelen ebookers.fi palvelua jonka kautta hintaan sisältyy muuten todella kallis CDW (collision damage waiver), tämä maksaa erikseen otettuna yleensä 300-400 euroa parilta viikolta. Hyväksihavaittuja autovuokraajia (olen itse asioinut) ovat ainakin Hertz, Avis ja Dollar. Lentojen varaaminen on myös todella helppoa, nykyään Norwegian lentää Orlandoon mutta myös muilla yhtiöillä pääsee, Norwegianilla itse Los Angelesiin lentäneenä voin suositella (muistat vaan ostaa flex+ lipun niin saat aterian + laukun mukaan, yleensä silti halvin vaihtoehto).

Jenkkeihin lentäessä täytyy myös hoitaa ESTA alta pois (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/). Hotellit kannattaa etsiä hotels.com palvelusta ja sitten tarkistaa josko suoraan hotellin sivuilta saisi halvemman hinnan, arvostelut kannattaa katsoa joka hotellille tripadvisorista ja heidän sivuiltaan löytyy myös hintavertailu. Mikäli vietätte samassa paikassa esim. viikon niin yksi erinomainen optio on vuokrata kämppä, tässä säästää koska käytössä on oma keittiö ja Floridan alueella usein myös ihan oma uima-allas, hinnat ovat hotellitasoa (vrbo, flipkey, housetrip ainakin luotettavia välityssivustoja). Itse siis vuokraisin esim. Orlandosta viikoksi ja Miamista viikoksi asunnon tuolla teidän matkasuunnitelmalla.

Orlandossa kannattaa huomata, että Disneylandin ja Universal Studiosin lisäksi löytyy kaksi muuta, paljon edullisempaa huvipuistoa (muistuttavat vähän linnanmäkeä) joissa ainakin vuoristoratafanaatikolle on monta mielenkiintoista laitetta. Lisäksi liput sekä Disneylle että Universaliin kannattaa hankkia undercover-touristin kautta, liput voi pyytää postittamaan toimipisteeseen Orlandon alueelle josta ne käydään hakemassa. Undercover touristilla on ihan hyviä tarjouksia, ainakin kun itse kävimme niin 4 päivän lipun sai 3 päivän hinnalla jne.

Vierailija
2/4 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:42"]

Tässä pohditaan ensi talven lomareissua. Valitakko helppo valmismatka kahdeksi viikoksi auringon alle vai matkustaisiko jenkkeihin?

[/quote]

Molemmat samalla kertaa:

http://www.aurinkomatkat.fi/yhdysvallat/florida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miamiin kannattaa lentää keväällä ei talvella

Vierailija
4/4 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi varata kaiken itse. Hotellin varaaminen esim. Hotels.comista on vallan helppoa ja turvallista. Tottakai kannattaa hieman tutustua juurikin esim. Tripadvisorin hotellikommentteihin, sieltä saa kyllä hyvän kuvan millainen hotelli todellisuudessa on. Ja hotellin voi maksaa vaikka vasta paikanpäällä, jolloin mitään veloitusta ei mene ennen reissua. Tosin hinta voi olla halvempi, jos maksat heti varatessa.

Me lensimme helmikuussa suoralla Finnairin lennolla Miamiin (maksettiin 750 e/hlö), en tiedä onko noita lentoja tulossa ensi talveksikin. Oli ainakin superhelppo ja hyvät aikataulut.

Autonvuokraus Jenkeissä on myös helppoa ja ilman autoa olisikin aika tuskaisaa kulkea. Tiet ovat isoja ja leveitä, liikenne soljuu mukavasti eteenpäin. Navigaattorista ei sitten kannata pihistellä, sitä todella tarvitaan!

Me poikkesimme Miamista vain päiväreissulla Orlandon tuntumassa olevassa Nasan avaruuskeskuksessa, se oli ihan huippu paikka, suosittelen!

Valitettavasti tällä hetkellä Jenkit eivät ole mitenkään halpa paikka ostoksille, koska euro on huono  suhteessa dollariin. Toki tämä voi muuttua ajan mittaan taas paremmaksi meille. Outleteista voi tehdä ihan hyviä löytöjä, mutta mitenkään superhalpaa siellä ei ole. Suurinosa Converseista maksoi saman kuin täälläkin, satunnaisia malleja löytyi esim. 30 dollarilla. Yleisesti vaate- ja kenkävalikoimaa on tietenkin paljon enemmän kuin täällä, eli kyllä sitä ostettavaa varmasti löytyy.

Miamissa poikkesimme West Palm Beachilla olevassa outletissa jonka bongasimme paluumatkalla Orlandon suunnasta sekä valtavassa Sawgrass Millsissä (täällä käytiin itseasiassa kahdesti). Eihän mistään tietenkään tyhjin käsin lähdetty... Tein hyviä löytöjä mm. Tommy Hilfigeriltä ja Nikeltä.

Helmikuussa sää oli ainakin todella kiva, n. 20-25 astetta eli justiin mukava shortsikeli.