Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonaalinen ehkäisy ja hulluus

Vierailija
15.05.2015 |

Olen syönyt koko ikäni minipillereitä, ainoana ongelmana tiputteluvuoto silloin tällöin.

Viime kesänä Heinäkuussa vaihdoin minipillerit gynekologin suostuttelemana ehkäisyrenkaaseen ja se onkin toiminut aivan mahtavasti.. Tai niin luulin kunnes havahduin itsessäni seuraaviin muutoksiin joita viimeisen puolen vuoden aikana on tullut:

-Seksihalut täysin tipotiessään

-Mielialojen vaihtelu

-Räjähdysherkkyys

-Jatkuvasti ärsyyntynyt

- 8 kg lihominen 6 kk aikana (siis alkoi yhtäkkiä muutama kk renkaan käytön jälkeen)

Voiko nämä sivuvaikutukset johtua ehkäisyrenkaasta? Ja ne eivät siis alkaneet samantien vaan suunnilleen 4 kk sitten, melkein puoli vuotta renkaankäytön aloittamisesta.

Ja miksi sanon että toimii loistavasti? Koska ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä eikä ole tiputteluvuotoa..

Ennen kuin menen gynelle vaihtamaan minipillerit takaisin, kysyn täältä kokemuksia ja mielipiteitä.

Olen 32-vuotias nainen, yksi 7-vuotias lapsi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kun vaihto ihan e-pilleri merkistä toiseen niin huomas eron. Siis vaikka vaihdoin matalahormonisempiin pillereihin niin huomaan olevani tositosi kiukkuinen ja nimenomaan räjähdysaltis jatkuvasti. Haluaisin lopettaa pillerit kokonaan tämän takia, mutta akneen tää on paras hoitokeino.

Vierailija
2/2 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereillä saa itsensä sairaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi