Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Haamulennot

Vierailija
17.01.2022 |

Niillä tarkoitetaan tyhjiä lentoja, joita lentoyhtiöt lentävät säilyttääkseen nousu- ja laskeutumisvuoronsa eli niin sanotut slotit tärkeillä lentokentillä.

Toimittajan 10 Aku Ankan aivopieru:

"Ympäristön kannalta tilanne on älytön. Onneksi Finnair on päättänyt välttää haamulentoja."

Onko HS palkannut pääkirjoitustoimittajiksi lapsia?

Mihin älytön väite perustuu? Säännöt on kaikille lentoyhtiöille samat. Finnair taistelee omien slottiensa pysymisen puolesta. Ihan samalla tavalla lentävät tarvittaessa haamulentoja jos paikka on menetysuhan alla.

HS väitteet on täysin hiekkalaatikkotasoa. Onneksi lopetin HS tilauksen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käsitä, miksei lentoyhtiöt voi pitää spotteja itsellään vaikka maksamalla jonkin maksun. Miksi pitää fyysisesti lentää ne lentokoneet edestakaisin kentältä toiselle? Jee mikä maailma, aivan loistavaa neroutta joka puolella. Näin me ihmiskunta hoidamme asiat. Lentelemällä tyhjillä lentokoneilla.

Kyllä esim lufthansa kuljettaa rahtia näillä lennoilla vaikka matkustajia ei olekaan, nämä lennot myös työllistävät lentokenttäyhtiöitä. Lennoilla myös koulutetaan henkilökuntaa ym.

Vierailija
22/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa kun itse yrittää tai on pakotettu vähentämään kaikkea kulutusta ja liikkumista autolla mutta isossa maailmassa lennellään sitten tyhjillä koneilla ym. ja johtajat saa bonuksensa kun tavallinen kansalainen saa ympäristöverot ja maksut jee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

haamulennoista kirjoitettiin jo pari vuotta sitten kun lentoliikenne alkoi vähenemään. joten ei mitään uutta asian suhteen.

Vierailija
24/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ilmastonmuutosvouhotus on pelkkää ihmisten kiusaamista. Ei mikään muutu niin kauan kuin isot ytitykset jatkaa tuollaista.

En osallistu koko hommeliin enää.

Ei se ole yritysten vika, kun säännökset on tuollaiset normaalin järjen vastaiset. Ne on pakotettuja lentämään jos haluat tehdä niin jatkossakin. Ihan turha puhua mitään ilmastonmuutoksen torjunnasta kun yksinkertaisiakaan asioita ei haluta muuttaa. Sama kuin Suomessa, puheet on kovat mutta teot menee kuitenkin aina rahankeräämisen ehdoilla.

Vierailija
25/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n sääntöjen mukaan slotin säilyttääkseen sitä pitää käyttää 80-prosenttisesti. Pandemian aikana raja on laskettu 50 prosenttiin, mutta kesäkaudella se on 64 prosenttia. Lentoyhtiöt haluavat rajan mahdollisimman alas, EU haluaa huomioida myös lentokenttäyhtiöt.

Vierailija
26/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän pitää huolta siitä, ettei ainakaan minun takiani tarvitse haamulentoja lentää. Olen näiden kahden vuoden aikana lentänyt moneen otteeseen maasta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme