Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: ”Ghostausta” harrastavat varsinkin ihmiset, joilla on psykopaattisia ja manipuloivia piirteitä

Vierailija
17.01.2022 |

"Moni hylkää deittikumppanin selityksittä – ”Ghostausta” harrastavat varsinkin ihmiset, joilla on psykopaattisia ja manipuloivia piirteitä, tutkimus esittää

Yllättävää katoamista pitävät tuoreen tutkimuksen mukaan hyväksyttävämpänä ne, joilla on piirteitä persoonallisuuden niin sanotusta synkästä kolmikosta. Taustalla voi olla myös muita syitä, suomalaistutkija huomauttaa."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008514804.html

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpa, että ne ovat omituisia ghostaajia, joiden viimeiset viestit ghostattavalle ovat luokkaa: "Tykkään susta paljon!"

WTF? Et näköjään.

Minkä halvatun takia pitää leikkiä toisten tunteilla?

Joko tämä on selvää kiusantekoa tai muita vikoja siellä päänupissa.

Ihan perus tindertyttöjen leikiltä kuulostaa - onpahan egon boostausta.

Vierailija
142/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpa, että ne ovat omituisia ghostaajia, joiden viimeiset viestit ghostattavalle ovat luokkaa: "Tykkään susta paljon!"

WTF? Et näköjään.

Minkä halvatun takia pitää leikkiä toisten tunteilla?

Joko tämä on selvää kiusantekoa tai muita vikoja siellä päänupissa.

Voimaantumista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vain harjoittelevat deittailua. Ekana vain chatataan, sille jutellaan syvempiä, lopulta mennään treffeille. Jostainhan ne kokemukset on hankittava.

Vierailija
144/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

1.ghoustaa

2.lähetä viesti: "Sori, mutta et herätä sellaisia tuntemuksia että olisin kiinnostunut. Parempi että jatketaan omiin suuntiimme. Happy hunting!"

Kummastakin on vedetty hernettä vähän sinne että tänne aika rajustikin.

Vierailija
145/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksinkertaisesti ei vaan ole mitään kemiaa, niin luulisi toisenkin osapuolen huomaavan sen ja olevan tyytyväinen ghostaamiseen, ettei tarvitse rautalangasta vääntää, että meillä ei vaan keskenämme synkkaa.

Vierailija
146/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yllättävää katoamista pitävät tuoreen tutkimuksen mukaan hyväksyttävämpänä ne, joilla on piirteitä persoonallisuuden niin sanotusta synkästä kolmikosta"

Hmm, mielenkiintoista...

The Dark Triad personality: Attractiveness to women

We create high and low male Dark Triad (DT) characters.

We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.

Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245

I just love this psycho-babble-bullshit...

Vierailija
147/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

1.ghoustaa

2.lähetä viesti: "Sori, mutta et herätä sellaisia tuntemuksia että olisin kiinnostunut. Parempi että jatketaan omiin suuntiimme. Happy hunting!"

Kummastakin on vedetty hernettä vähän sinne että tänne aika rajustikin.

Varmaan riippuu siitäkin missä kohtaa teet tuon. Itse olen vetänyt herneet tuosta vaihtoehdosta 2, sillä olimme tunteneet jo pitkään, tapailleet useita kertoja (myös intiimeissä merkeissä) ja tyyppi oli jo lupaillut vaikka mitä jatkoon. Myös hanakasti vakuutteli, että on kiinnostunut minusta ja viimeisellä tapaamisella sanoi kasvotusten, että tapailu kiinnostaa edelleen. Sitten yhtäkkiä tuleekin tuollainen viesti, ja sekin vasta sitten kun olisi ollut seuraavan sopimamme tapaamisen aika. Voin sanoa että pikkasen kiehutti siinä kohtaa.

Osa ihmisistä saa selvästi jotain sairasta tyydytystä muiden vedättämisestä.

Vierailija
148/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voi.

Vierailija
149/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut taas luulevat että heidäy on ghostattu, vaikka selkeästi olisi hyvästellyt...

Vierailija
150/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset kuvittelevat, että paritussovelluksen maailmassa pätisivät todellisen maailman säännöt?

Vierailija
151/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on tehty ihan tutkimuksiakin, joiden mukaan tinder ja vastaavat palvelut houkuttelee psykopaatteja. Tutkimusten mukaan, tinderissä kieppuu kuulemma merkittävästi enemmän psykopaatteja kuin vankiloissa.

tinder vastaa täysin psykopaattien tarpeisiin mm. nopea viettely pinnallisella viehätysvoimalla ja vähällä vaivalla ja kun on saanut, mitä haluaa, voi kadota.

Tinder on psykopaattien "harjoitusalusta", jossa he voivat hioa taitojaan ja nautiskella "saalistuksesta".

Vierailija
152/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet valittaa, että eivät saa matcheja tinderissä, eivät pääse treffeille ja naiset eivät vastaa viesteihin.

Ihmettelen kovasti, miksi sitten, kun saavat matchin minun kanssani, eivät vaivaudu viestittämään, vastaamaan viestiin tai sitten lopettavat vain parin viestin jälkeen. Entä ne, jotka viestittelevät jonkin aikaa, mutta eivät ole ollenkaan lähdössä treffeille.

Voisi kuvitella, että jos matcheja tulee muutama vuodessa, olisi intoa vähän panostaa. Muuten ajattelisin, että vika on minussa, mutta vaikka olisikin, mies ei voi tietää sitä, koska ei tunne minua. Osaan kyllä kirjoitella kivoja, tuhmiakin tilanteen mukaan ja monet pitävät minua jopa kauniina. Olen naisellinen, normaalipainoinen, terve ja iloinen. En polta, ei ole lemmikkejä ja osaan pitää hauskaa :)

Itse lähden mielelläni treffeille, jos juttu luistaa ensin kirjoitellen. Tavallisin kokemus kuitenkin on ollut, että mies haluaa seksiä ensimmäisillä treffeillä. Kun se ei käy, mies lähettelee aikansa "eroottisia" viestejä ja sitten suuttuu ja katoaa.

Toinen tuttu vaihtoehto on ne miehet, jotka haluavat heti matchin saatuaan tulla minun luokseni yöksi ja kun se ei käy, heistä ei kuulu toista kertaa. Vanhemmat miehet eivät paljoa vaivaudu viestittelemään edes ensin ja kirjoittavat hämmästyttävän huonosti. Nuoremmat ovat sujuvia ja sinnikkäitä, juttelevat mukavia ensin, mutta jos seksi ei käy heti eikä huomenna, juttu oli siinä... Tai no on vielä muutama match, joka jaksaa ehdotella useamman kerran.

Ghostaaminen on ikävää, kun ei tiedä, onko toinen kiinnostunut vai ei. Tapaan sitten muita sillä aikaa, kun ei tiedä. Turhaan en odottele ketään. Koska en tykkää ghostaamisesta, en tee sitä ikinä. Mutta yleensä ei ole tarvettakaan, miehet tekee sen itse 🤣

Itse olen tälläinen alussa kuvailemasi mies ja laitan aina viestiä mätsille, enkä jätä tilaisuutta käyttämättä, kun niitä niin harvoin tulee. 9/10 poistaa mätsin heti ekan viestin jälkeen tai jättää vastaamatta parin viestin jälkeen, tai eivät vain vastaa ja poistavat parin päivän sisällä. Joten ne miehet jotka eivät vastaa tai eivät tee aloitusta, eivät luultavasti ole meitä jämiä ja heillä on naisia juttuseurana ihan tarpeeksi. T. 2 mätsiä kahden viikon sisällä, molemmat poistivat ekan viestin jälkeen, molemmat aloitukset olivat kevyitä kysymyksiä heidän mielenkiinnon kohteista, jotka oli profiilissa mainittu, ilmeisesti liian vaativa kysymys tai naamani ei sitten miellyttänytkään.

Vierailija
153/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet valittaa, että eivät saa matcheja tinderissä, eivät pääse treffeille ja naiset eivät vastaa viesteihin.

Ihmettelen kovasti, miksi sitten, kun saavat matchin minun kanssani, eivät vaivaudu viestittämään, vastaamaan viestiin tai sitten lopettavat vain parin viestin jälkeen. Entä ne, jotka viestittelevät jonkin aikaa, mutta eivät ole ollenkaan lähdössä treffeille.

Voisi kuvitella, että jos matcheja tulee muutama vuodessa, olisi intoa vähän panostaa. Muuten ajattelisin, että vika on minussa, mutta vaikka olisikin, mies ei voi tietää sitä, koska ei tunne minua. Osaan kyllä kirjoitella kivoja, tuhmiakin tilanteen mukaan ja monet pitävät minua jopa kauniina. Olen naisellinen, normaalipainoinen, terve ja iloinen. En polta, ei ole lemmikkejä ja osaan pitää hauskaa :)

Itse lähden mielelläni treffeille, jos juttu luistaa ensin kirjoitellen. Tavallisin kokemus kuitenkin on ollut, että mies haluaa seksiä ensimmäisillä treffeillä. Kun se ei käy, mies lähettelee aikansa "eroottisia" viestejä ja sitten suuttuu ja katoaa.

Toinen tuttu vaihtoehto on ne miehet, jotka haluavat heti matchin saatuaan tulla minun luokseni yöksi ja kun se ei käy, heistä ei kuulu toista kertaa. Vanhemmat miehet eivät paljoa vaivaudu viestittelemään edes ensin ja kirjoittavat hämmästyttävän huonosti. Nuoremmat ovat sujuvia ja sinnikkäitä, juttelevat mukavia ensin, mutta jos seksi ei käy heti eikä huomenna, juttu oli siinä... Tai no on vielä muutama match, joka jaksaa ehdotella useamman kerran.

Ghostaaminen on ikävää, kun ei tiedä, onko toinen kiinnostunut vai ei. Tapaan sitten muita sillä aikaa, kun ei tiedä. Turhaan en odottele ketään. Koska en tykkää ghostaamisesta, en tee sitä ikinä. Mutta yleensä ei ole tarvettakaan, miehet tekee sen itse 🤣

Itse olen tälläinen alussa kuvailemasi mies ja laitan aina viestiä mätsille, enkä jätä tilaisuutta käyttämättä, kun niitä niin harvoin tulee. 9/10 poistaa mätsin heti ekan viestin jälkeen tai jättää vastaamatta parin viestin jälkeen, tai eivät vain vastaa ja poistavat parin päivän sisällä. Joten ne miehet jotka eivät vastaa tai eivät tee aloitusta, eivät luultavasti ole meitä jämiä ja heillä on naisia juttuseurana ihan tarpeeksi. T. 2 mätsiä kahden viikon sisällä, molemmat poistivat ekan viestin jälkeen, molemmat aloitukset olivat kevyitä kysymyksiä heidän mielenkiinnon kohteista, jotka oli profiilissa mainittu, ilmeisesti liian vaativa kysymys tai naamani ei sitten miellyttänytkään.

Mun kokemus on, että ulkonäkönsä osalta parhaat miehet nimenomaan tekevät itse aloituksen ja ovat keskustelussa aktiivisia. Sitten taas ne, jotka ovat siinä rajalla onko tarpeeksi miellyttävä naama vai ei, ovat yleensä passiivisempia. Jos minä tein heille aloituksen, keskustelu laahasi ja minä jouduin pitämään sitä lähestulkoon yksin yllä. Tai sitten heiltä tuli jotain niin alatyylistä juttua, että päädyin poistamaan matchin heti. Eli mitä miellyttävämpi naama, sitä suuremmalla todennäköisyydellä mies oli itse aktiivinen ja keskustelussa asiallinen.

Vierailija
154/235 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi ujo ja varon negatiivisia/vihaisia mielipiteitä, joten ghostaaminen on helpompaa.

En vain pysty sanomaan suoraan päin naamaa ettei (enää) kiinnosta.

Vierailija
155/235 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtuaalikavereita on aina ghostattu, jos ei ole mitään yhteistä. Voisin kuvitella että deittisovelluksissa ghostaaminen tapahtuu vielä herkemmin. En tiedä miten helposti muut ihmiset kiintyvät ja rakentavat luottamusta ihmisiin, joita eivät ole koskaan tavanneetkaan.

Ai hesarin jutussa puhuttiin virtuaalikavereista? Joo, en lukenut juttua, oletin siis että siinä puhuttiin ghostaamisesta.

Vierailija
156/235 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä kummittelen jos on sellanen kaveri että ei jatkoon. Turhia sitä selittelemään, säästää siinä sen toisenkin tunteita.

Ettei tarvi kertoa päin näköä että ei nyt vaan nappaa tollaset koirat.

Mikä selvennysvelvollisuus aikuisella ihmisellä on?

Vierailija
157/235 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, pitää ymmärtää jossei toista kiinnosta, ihan ilman rautalangan vääntämistäkin

Vierailija
158/235 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosi ujo ja varon negatiivisia/vihaisia mielipiteitä, joten ghostaaminen on helpompaa.

En vain pysty sanomaan suoraan päin naamaa ettei (enää) kiinnosta.

Niin, ja sitten sua haukutaan manipuloivaksi ja psykoksi. Väärin menee kyllä nyt.

Vierailija
159/235 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, pitää ymmärtää jossei toista kiinnosta, ihan ilman rautalangan vääntämistäkin

Mitään sellaista ei "pidä ymmärtää", jota ei ole sanottu. Aikuiset eivät leiki tuollaisia "arvaa, mitä ajattelen" -leikkejä.

Vierailija
160/235 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään sellaista ei "pidä ymmärtää", jota ei ole sanottu. Aikuiset eivät leiki tuollaisia "arvaa, mitä ajattelen" -leikkejä.

Ei tarvitse tyhmä olla. Ei tarkoittaa ei, kyllä kyllä, mutta myös ghostaaminen pitäisi olla ihan ymmärrettävissä, ilman rautalankaa. Jossei toisesta kuulu, ei häntä kiinnosta. Ei tarvitse edes olla ajatustenlukija.

Nyt sekoitat puurot ja vellit.