Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten käytöstavoista

Vierailija
14.05.2015 |

Neuvoja kaipaan. Ollaan uusperhe, jossa minä ja eskari-ikäinen tyttöni asutaan avomiehen ja tämän 5- ja 7-vuotiaiden lasten kanssa. Asia, mikä itseäni on jo jonkin aikaa vaivannut, on se, etteivät miehen lapset vastaa tervehdykseen. Siis jos vaikka tulen kotiin tai vastaavasti lähden kotoa ja sanon heipat, niin lapset eivät useinkaan vastaa tervehdykseen. Sama aamulla, kun sanon huomenta. Itse tulkitsen tuollaisen huonona käytöksenä, ja pidän itsestäänselvyytenä oman tyttöni kohdalla, että tervehdykseen vastataan. Mies ei tunnu kiinnittävän asiaa mitään huomiota, vaikka ollut läsnä näissä tilanteissa. Kysymys kuuluukin, että ylireagoinko nyt mielestänne tässä asiassa, kun jurppii niin kovasti? Tekisi todella mieleni ottaa asia puheeksi, mutta tuntuu tyhmältä, kun mies kuitenkin on tietoinen tästä eikä itse "ojenna" lapsia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei ole siitä, että mulla olisi huonot välit miehen lapsiin. Päinvastoin.

Vierailija
2/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi, mielestäni teillä kotona on teidän säännöt ja voit hyvin vaatia käytöstapoja kun kerran omalta lapseltasikin niitä vaadit.

Usko pois, kukaan ei ole koskaan aikuisena harmitellut sitä että oppi jo lapsena kauniit käytöstavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kiitos tästä vahvistuksesta. Otan asian puheeksi pikimmiten. Vielä kun tietäisi, olisiko järkevämpää puhua ensin miehen kanssa vai suoraan lapsille. Hankalia välillä nämä uusperhekuviot..

Vierailija
4/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös uusioperhe. Ja jos sanon huomenta ni toivon siihen myös vastausta. Tästä olemme mieheni kanssa puhuneet ja hn kyllä huomauttaa lapsilleen jos ei vastausta ala kuulua. Et ylireagoi. Taloss talon tavoilla,ainakin näin pyritty meillä olemaan. Hyppiköön vaiko silmille äitinsä luona. Tiedän hyvinkin tarkkaan että miten hankalaa on uusioperheessä ja silti tässä sitä vielä ollaan. Onneksi puoliso tukee koko ajan ja etsitään meidän perheelle sopivat säännöt

Vierailija
5/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin ensin miehelle. Mutta jos saat muissakin asioissa ojentaa miehen lapsia kuten omaasi, niin sitten alkaisin aina muistuttelemaan että tervehditään takaisin. Kyllä käytöstavat kuuluu olla.

Vierailija
6/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki tarpeen vaatiessa "ojennan" miehen lapsia muutenkin, kuten hänkin omaani, ja niin haluankin asian olevankin. En siten, että minä vastaan omasta lapsestani, hän omistaan. Ei mielestäni vaikuttaisi pidemmän päälle toimivalta ratkaisulta uusperheessä. Mutta siis, ehkä miehen kanssa asiasta ensin juttelen. Herkästi nimittäin tulee sellainen tunne, että mies ajattelee minun kritisoivan hänen lapsiaan, jos jostain "valitan".

Vierailija
7/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämmöset suht pienet asiat pitäisi olla selvillä ennen kuin muutetaan yhteen? Täysin käsittämätön ajatus että omassa kodissa olisi puolison lapsia enkä tietäisi onko minun soveliasta (?!) komentaa heitä vai ei.

Vierailija
8/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sun täytyy pohtia voitko huomauttaa heille noin pienestä jutusta, miten voit ohjata heitä missään muussakaan? Jos mies/lapset heti voivat ottaa sen valittamisena?

Vierailija
9/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 06:06"]No niin, kiitos tästä vahvistuksesta. Otan asian puheeksi pikimmiten. Vielä kun tietäisi, olisiko järkevämpää puhua ensin miehen kanssa vai suoraan lapsille. Hankalia välillä nämä uusperhekuviot..
[/quote]

Puhu ensin miehen kanssa. Tervehtimään mies?

Vierailija
10/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusperheen yhteiset säännöt on aina sen naisen säännöt? Jos ette ole tajunneet etukäteen sopia siitä, miten ollaan ja eletään, niin ei se tarkoita, että sinä saat määrätä, miten tehdään. Tervehtiminen on kohteliasta, mutta jos mies ei sitä vaadi,  niin miksi ihmeessä sinä saat tehdä siitä elämää suuremman asian?

Jos mies on sitä mieltä, että tervehtiminen kotona ei ole pakollista, niin sitten sinä sen hyväksyt. Se on yhteinen perhe, ei sinun määräysvallassasi oleva yksikkö.

Vierailija
11/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienestä jutusta on mun mielestä hedelmällisintä huomauttaa lapsille suoraan. Ei tarvitse moittia, sanot vaan että tervehdykseen vastaaminen on kohteliasta. Eikö koulussa ja päiväkodissa toivoteta enää hyvää huomenta ja hyvää loppupäivää opeille? :O

Vierailija
12/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen miehen näkemys sitten jyrää naisen? :D

Vierailija
13/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:13"]

[/quote]

Jos asiasta ei sovita, ei naisella ole mitään oikeutta ojentaa miehen lapsia asiassa, joka ei ole miehelle tärkeä.

Vierailija
14/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:16"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:13"]

[/quote]

Jos asiasta ei sovita, ei naisella ole mitään oikeutta ojentaa miehen lapsia asiassa, joka ei ole miehelle tärkeä.
[/quote]

On toki, se oikeus että omassa kodissaan saa kyllä toivoa muilta käytöstapoja.

Vierailija
15/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11:lle. Jos tässä tilanteessa ovat vastakkain se, tervehditäänkö vai se, eikö tervehditä, niin eiköhän jo ihan käytöstapoihin vedoten voida todeta, kumpi toimintatapa on niin sanotusti oikea. :D
Puheeksiottoa tällaisesta pienestä asiasta (lasten tervehtiminen) hankaloittanee tässä tapauksessa se, että aiemmin olen huomauttanut miestä siitä, miten koen hänen suhtautuvan lapseeni. Lapset ovat siis keskenään hyvin erityyppisiä. Minun menevä ja "temperamenttinen", omansa hyvin rauhallisia. Ehkä siis koen, että koska olen itse huomauttanut häntä lapseeni suhtautumisesta, niin hän ajattelee minun nyt siitä syystä keksivän huomautettavaa hänen lapsistaan. Tajusikohan kukaan, vaikea selittää..

Vierailija
16/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:18"]

Nro 11:lle. Jos tässä tilanteessa ovat vastakkain se, tervehditäänkö vai se, eikö tervehditä, niin eiköhän jo ihan käytöstapoihin vedoten voida todeta, kumpi toimintatapa on niin sanotusti oikea. :D Puheeksiottoa tällaisesta pienestä asiasta (lasten tervehtiminen) hankaloittanee tässä tapauksessa se, että aiemmin olen huomauttanut miestä siitä, miten koen hänen suhtautuvan lapseeni. Lapset ovat siis keskenään hyvin erityyppisiä. Minun menevä ja "temperamenttinen", omansa hyvin rauhallisia. Ehkä siis koen, että koska olen itse huomauttanut häntä lapseeni suhtautumisesta, niin hän ajattelee minun nyt siitä syystä keksivän huomautettavaa hänen lapsistaan. Tajusikohan kukaan, vaikea selittää..

[/quote]

Oikeastiko hyviin käytöstapoihin kuuluu heipat, kun lähtee viemään roskia ja palaa takaisin sisälle? Ja ilman muuta rauhallisia lapsia pitää syyllistää siitä, että heidän isänsä on mennyt ojentamaan sinun temperamenttista häirikköäsi. Näyttää siltä, että teillä on menossa valtataistelu, jossa tikulla tongit vikoja miehen lapsista, jotta saat jotain huomautettavaa.

Vierailija
17/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 17:lle. Näin tilanne nimenomaan ei ole. Mutta ota nyt sitten pienikään asia puheeksi, jos mies ajattelee kuten sinä. Ja kyse ei tosiaankaan ole siitä, että roskia ulos vietäessä tai vastaavassa tilanteessa pitäisi sanoa hei, vaan siitä, kun tullaan esim. töistä, koulusta yms. Ja mainittakoon tähän vielä, että myös oma äitini ja ex-anoppini on meillä vieraillessaan kiinnittänyt huomiota tähän, ettei tervehdykseen vastata..

Vierailija
18/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:22"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:18"]

Nro 11:lle. Jos tässä tilanteessa ovat vastakkain se, tervehditäänkö vai se, eikö tervehditä, niin eiköhän jo ihan käytöstapoihin vedoten voida todeta, kumpi toimintatapa on niin sanotusti oikea. :D Puheeksiottoa tällaisesta pienestä asiasta (lasten tervehtiminen) hankaloittanee tässä tapauksessa se, että aiemmin olen huomauttanut miestä siitä, miten koen hänen suhtautuvan lapseeni. Lapset ovat siis keskenään hyvin erityyppisiä. Minun menevä ja "temperamenttinen", omansa hyvin rauhallisia. Ehkä siis koen, että koska olen itse huomauttanut häntä lapseeni suhtautumisesta, niin hän ajattelee minun nyt siitä syystä keksivän huomautettavaa hänen lapsistaan. Tajusikohan kukaan, vaikea selittää..

[/quote]

Oikeastiko hyviin käytöstapoihin kuuluu heipat, kun lähtee viemään roskia ja palaa takaisin sisälle? Ja ilman muuta rauhallisia lapsia pitää syyllistää siitä, että heidän isänsä on mennyt ojentamaan sinun temperamenttista häirikköäsi. Näyttää siltä, että teillä on menossa valtataistelu, jossa tikulla tongit vikoja miehen lapsista, jotta saat jotain huomautettavaa.
[/quote]

Tässä puhuttiin nyt siitä että aamulla sanotaan HUOMENTA ja tervehditään kun toinen tulee kotiin. Itse vihaan puhua aamulla, en ole ollenkaan aamuihminen, mutta kyllä äitini aina vain PAKOTTI vastaamaan huomeneensa koska se nyt vaan on kohteliasta. Sitten se alkoi tulla automaattisesti vaikka en vieläkään halua keskustella aamuisin yhtään mistään n

Vierailija
19/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 07:27"]

Nro 17:lle. Näin tilanne nimenomaan ei ole. Mutta ota nyt sitten pienikään asia puheeksi, jos mies ajattelee kuten sinä. Ja kyse ei tosiaankaan ole siitä, että roskia ulos vietäessä tai vastaavassa tilanteessa pitäisi sanoa hei, vaan siitä, kun tullaan esim. töistä, koulusta yms. Ja mainittakoon tähän vielä, että myös oma äitini ja ex-anoppini on meillä vieraillessaan kiinnittänyt huomiota tähän, ettei tervehdykseen vastata..

[/quote]

Eli teillä koko sinun ja exäsi suvun voimin syyllistetään miehen rauhallisia lapsia, jotta sinun riekkupellesi käytös ei tulisi niin pahasti esille? Toivon liitolle lyhyttä kestoaikaa ihan niiden miehen lasten takia. Ei ole hyvä asia, jos äitipuoli sukuineen tekee kaikkensa, että heillä olisi paha olla. Entä jos nostaisit esille sen, miten oma lapsesi rikkoo miehen lasten tavaroita, puhuu suuna ja päänä muiden päälle eikä ymmärrä, että toisen tavaroihin ei kosketa ilman lupaa, ei edes uusperheessä.

Vierailija
20/28 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas asiaton kommentti, huh huh. Kovin katkeralta kuulostat. Mun lapsi on kiltti ja empattinen. Sun mielessä se ei näköjään sovi yhteen sen kanssa, että puhuin temperamenttisesta luonteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi