Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala palkka ja koulutus ennakoivat rokottamattomuutta

Vierailija
16.01.2022 |

https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/matala-palkka-ja-koulutus-ennak…

Mitä vähemmän ihminen tienaa ja mitä heikommin hänet on koulutettu, sitä todennäköisemmin hän ei aio ottaa koronarokotetta. Tutkijoiden teettämästä kyselytutkimuksesta huolimatta asiantuntija ei näe, että rokotusvastaisia olisi syrjitty.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä kommentissa liikaa totuutta, koska se on poistettu tästä ketjusta, vai mikä sen poistamiseen oli syynä?

- Tietysti tällaisella propagandalla yritetään saada rokottamattomat näyttämään yksinkertaisilta. Totuus on ihan muuta.

Ainakin minun lähipiirissäni on niin, että rokotuksia vastustavat eniten ne, jotka ovat kouluttamattomia ja vähemmän älykkäitä.

Samoin. Ihan hyviä ja hyväntahtoisia ihmisiä, mutta uskovat kaiken. medialukutaito puuttuu. Jotain on mennyt pieleen, jos tavallinen tallaaja ei enää luota sivistykseen ja koulutukseen ja ihmisiin, joilla tätä on.

Vierailija
42/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonolla palkalla ei paljon yksityislääkäreitä maksella ja rokotehaittoja hoidella. Silloin ihminen voi järkeillä, että ei ole varaa järkyttää elämän tasapainoa rokotehaitoilla. 

Korkea koulutus taas vaatii usein verkostoja, joiden mukana tulee mielistelyvelvollisuutta moneen suuntaan jo senkin takia, ettei sitä koulutusta hankita sen itsensä takia, vaan esteiden purkamiseksi, että pääsee nousemaan työelämässä. Mitä isompi titteli, sitä enemmän joutuu myötäilemään työnantajan mielipiteitä ja yleistä narratiivia. 

Ei se tarkoita sitä, että joku toimitusjohtaja tai professori "uskoo" rokotteisiin tai pakkopasseihin. Hän vain funtsii, että säilyttääkseen asemansa hänen pitää olla mielinkielin tietyille tahoille. 

Jopas oli taas teoriaa. Suomessa ei sairaanhoito maksa samalla tavalla kuin jossakin USAssa. 

Samaten tuo mielistelyjuttu on ihan huuhaata. Kun olin kouluaikoina lautapoikana rakennuksilla, sinne mentiin seiskaksi eikä yhtään myöhässä ja tehtiin hommat niinkuin kirvesmies sanoi, puhumattakaan nyt mesusta. Nyt aikamoisen uran tehneenä olen voinut ja voin ihan hyvin sanoa aika härskisti vastaan esimiehelle - joskus ollaan käyty aikamoinen huutokeskustelu strategiosta.

No, et nyt sentään väitä kuten monet "kollegasi" että lääketeollisuus on lahjonut kaikki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en ota koronarokotetta, tunnetko kiukkua, tai peräti raivoa asian johdosta?

Lähinnä sääliä. Myös harmitusta niiden puolesta, jotka sinun takiasi tartunnan saavat, mutta ennen kaikkea sääliä.

Vierailija
44/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sitten matala koulutus. Minulla ja lähipiirillä lähes kaikilla "pelkkä amis" mutta kaikki ottanut rokotukset. Itse sanoisin, että liittyy enemmän älykkyyteen. Joo, toki usein älykkäät kouluttautuu, mutta ei läheskään aina. Pidän itseäni ja lähipiiriäni ihan fiksuinta, kukaan ei ole mikään öyhöttäjä.

Vierailija
45/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhä jotkut jaksaa meuhkata rokotteista kun meillä leviää nyt omikroni joka on verrattavissa flunssaan.

Vierailija
46/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Eikö matalasti koulutetuilla pienipalkkaisilla ole oikeutta päättää omasta kehostaan?

- vain kandi-

Vierailija
47/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten poikkeavan älykäs vissiin, olen syrjäytynyt eläkeläinen ja ottanut 3 koronarokotetta. Köyhä kuin kirkonrotta.

Vierailija
48/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en ota koronarokotetta, tunnetko kiukkua, tai peräti raivoa asian johdosta?

Lähinnä sääliä. Myös harmitusta niiden puolesta, jotka sinun takiasi tartunnan saavat, mutta ennen kaikkea sääliä.

Tiesithän, että rokote suojaa vain rokotteen ottajaa vakavalta tautimuodolta, sekä rokotettu että rokottamaton tartuttavat joten älä turhaan sääli.

T. Eri

Vierailija
49/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kastiin nämä kuuluvat, jotka ottaneet ekat 2, mutta eivät aio ottaa enempää?

Itse haluan ainakin, etten tuhoa enempää omaa immuunijärjestelmääni noilla piikeillä, joten enempää piikkejä ei tule. Pitäkää kuinka tyhmänä vaan, kai se on sitten tyhmyyttä miettiä rokotteen pitkäaikaishaittoja.

t. AMK-käynyt.

Vierailija
50/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonolla palkalla ei paljon yksityislääkäreitä maksella ja rokotehaittoja hoidella. Silloin ihminen voi järkeillä, että ei ole varaa järkyttää elämän tasapainoa rokotehaitoilla. 

Korkea koulutus taas vaatii usein verkostoja, joiden mukana tulee mielistelyvelvollisuutta moneen suuntaan jo senkin takia, ettei sitä koulutusta hankita sen itsensä takia, vaan esteiden purkamiseksi, että pääsee nousemaan työelämässä. Mitä isompi titteli, sitä enemmän joutuu myötäilemään työnantajan mielipiteitä ja yleistä narratiivia. 

Ei se tarkoita sitä, että joku toimitusjohtaja tai professori "uskoo" rokotteisiin tai pakkopasseihin. Hän vain funtsii, että säilyttääkseen asemansa hänen pitää olla mielinkielin tietyille tahoille. 

Jopas oli taas teoriaa. Suomessa ei sairaanhoito maksa samalla tavalla kuin jossakin USAssa. 

Samaten tuo mielistelyjuttu on ihan huuhaata. Kun olin kouluaikoina lautapoikana rakennuksilla, sinne mentiin seiskaksi eikä yhtään myöhässä ja tehtiin hommat niinkuin kirvesmies sanoi, puhumattakaan nyt mesusta. Nyt aikamoisen uran tehneenä olen voinut ja voin ihan hyvin sanoa aika härskisti vastaan esimiehelle - joskus ollaan käyty aikamoinen huutokeskustelu strategiosta.

No, et nyt sentään väitä kuten monet "kollegasi" että lääketeollisuus on lahjonut kaikki 

No kuule, lautapoikana oleminen on hiukan eri asia kuin vaikka lääkärinä tai asianajajana toimiminen. Noissa hommissa voi ihan oikeasti menettää toimilupansa, jos mielipiteet ovat liian "kerettiläisiä".

-eri

Vierailija
51/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatus siitä, että vain rokottamattomat tartuttavat, osoittaa kyllä vähä-älyisyyttä jos mikä. Ja yllättävän moni tässä uskossa vielä elää. Siksi juuri tartunnat ovat riistäytyneet käsistä.

Vierailija
52/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä kommentissa liikaa totuutta, koska se on poistettu tästä ketjusta, vai mikä sen poistamiseen oli syynä?

- Tietysti tällaisella propagandalla yritetään saada rokottamattomat näyttämään yksinkertaisilta. Totuus on ihan muuta.

Ainakin minun lähipiirissäni on niin, että rokotuksia vastustavat eniten ne, jotka ovat kouluttamattomia ja vähemmän älykkäitä.

Samoin. Ihan hyviä ja hyväntahtoisia ihmisiä, mutta uskovat kaiken. medialukutaito puuttuu. Jotain on mennyt pieleen, jos tavallinen tallaaja ei enää luota sivistykseen ja koulutukseen ja ihmisiin, joilla tätä on.

Onko hirveän väärin tai tyhmää luottaa omiin kokemuksiinsa?

Vierailija
53/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala empatiakyky ja kriittisyyden puute ennakoivat rokotefasismia.

Vierailija
54/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEP, Moni rokotteen ottanut kuvittelee, että ei tartuta tai saa koronaa, koska ottanut rokotukset. He luulevat, että vain rokottamattomat saa tällä hetkellä koronan.  Ja tämäkö sakki on sitten jotakin älykästä porukkaa,vai? 

Vierailija
55/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat tajunneet yhteiskuntamme mädännäisyyden ja päättäneet olla tukematta tätä orjuutta.

Vierailija
56/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että matalasti koulutetut ovat kouluttamattomuutensa takia paremmin perillä todellisen maailman ongelmista. Lancetista lainattu:

"Tartunnan kannalta ei ole eroa, onko rokotettu vai ei." 

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)0076…

Siinäpä meni viimeistään teidän lempifraasi, "rokottamattomien pandemia", roskiin. Tämä on Lancet, tämä on tiedettä.

Vierailija
57/100 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänekkäimmin ei ole sama asia kuin eniten. Minun tuttuni eivät edes tiedä, että ole rokottamaton, mutta pakenen ennemmin maasta kuin otan sen piikin. Ja jos se nyt kiinnostaa, niin äo korkeimmassa 2 prosentissa, vaikka ettehän te sitä usko kuitenkaan.

Vierailija
58/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, lautapoikana oleminen on hiukan eri asia kuin vaikka lääkärinä tai asianajajana toimiminen. Noissa hommissa voi ihan oikeasti menettää toimilupansa, jos mielipiteet ovat liian "kerettiläisiä".

-eri

No kuule, jios et ymmärtänyt, tuo oli vain vertailu siitä. mitä eri asematasolla olevien itsenäisyys on. 

Lääkärin tai asianajajan pitääkin menettää toimilupansa, jos lääkäri jakelee hopeavettä tai asianajaja vetelee ihmisiä turpaan harva se viikonloppu. 

Vierailija
59/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä yksi poikkeus, korkeakoulutettu ja hyvin tienaava rokottamaton. En usko, että täälläkään ainoa laatuaan.

Ja toinen poikkeus... vain peruskoulu käytynä, matalapalkka-ala ja rokotteet otettuna

Vierailija
60/100 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla, että matalasti koulutetut ovat kouluttamattomuutensa takia paremmin perillä todellisen maailman ongelmista. Lancetista lainattu:

"Tartunnan kannalta ei ole eroa, onko rokotettu vai ei." 

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)0076…

Siinäpä meni viimeistään teidän lempifraasi, "rokottamattomien pandemia", roskiin. Tämä on Lancet, tämä on tiedettä.

Tuo ob vähän sitä samaa kuin että akateeminen ei voi osata käytännön asioita. Parin tutkinnon akateemisena juuri viimeistelin keittiöremontin, kaikki tein itse pl. sähkötyöt, nekin olisin taitojen puolesta voinut tehdä, mutta laki vaatii....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän