Yli viisikymppiset, minkä ikäiseksi teitä luullaan?
Vai oletko ikäisesi oloinen/näköinen? Meikäläistä luullaan pari-kolmekymppiseksi kauempaa katsottuna (vaatteiden ja tyylin takia vissiin). Lähempää katsottuna noin 10-15 vuotta nuoremmaksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 55v, suurin osa arvioi juuri ja juuri 40v täyttäneeksi.
Papereita ei sentään kysellä xD
Kukaan ei ei luule 55-vuotiasta ryppyakkaa alle 40-vuotiaaksi. Joku ehkä ilman rillejä mut ei muut.
Ihmisillä on paha harha siitä, miltä he näyttävät. He näyttävät ikäisiltään.
Törkeästi sanottu. Tiedätkö että jotkut ovat todella hyvässä kunnossa ja lähes rypyttömiä, että menevät hyvinkin alle 40 vuotiaasta. Jotkut ovat ryppyisiä ja liian aikaisin vanhentuneita, jotkut taas siltä väliltä.
Ei ne lopulta ole edes ne rypyt, joista sen tietää. 50 vuotiaan silmät, iho (olkoonkin rypytön), olemus, kaikki huutavat, että tässä on 50v nainen.
Kyllä kaulaheltasta näkee kun nainen alkaa vanheta. Se alkaa roikkua jo 40-vuotiailla vaikka olisivat lihaviakin.
Eri juttu tietysti se porukka, joka kiristää nahkansa niin tiukalle kirurgisesti että p---ukarvat näkyy dekolteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ei luule 55-vuotiasta ryppyakkaa alle 40-vuotiaaksi. Joku ehkä ilman rillejä mut ei muut.
Törkeästi sanottu. Tiedätkö että jotkut ovat todella hyvässä kunnossa ja lähes rypyttömiä, että menevät hyvinkin alle 40 vuotiaasta. Jotkut ovat ryppyisiä ja liian aikaisin vanhentuneita, jotkut taas siltä väliltä.
Ei ne lopulta ole edes ne rypyt, joista sen tietää. 50 vuotiaan silmät, iho (olkoonkin rypytön), olemus, kaikki huutavat, että tässä on 50v nainen.
No minkäslainen se olemus sitten on?
Olen käsittänyt, että ihan ikäiseltäni näytän. Tosin peilikuva vaihtelee 30vuotiaasta 9kymppiseen.
Appiukko sanoo usein, kuinka nuorelta näytän, ihan vielä tyttöseltä, vaikka olen jo 52v. Appi lähes 90v ja tunnen aina hänen seurassaan kuinka nuori olen.
Tosin, nykyvalokuvat ihan perss..niistä paistaa jo vanha nainen ja parhaat päivänsä nähnyt.
120-vuotiaalta. Ihmettelevät, että mikä on mun pitkän iän salaisuus. Kerron että kirjoittelu av:lla.
Olen nähnyt itseni nelikymppisenä, mutta kun verikoe osoitti postmenopaussia, aloin nähdä itseni kuusikymppisenä. Äkkiä "rupsahti" ulkonäkö.
Muutaman vuoden nuoremmalta, joskus kymmenenkin vuotta nuoremmaksi luullaan. Olen siitä kiitollinen ja sehän on sanomattakin selvää.
Minä olen minä 50v. Ja aivan sama mitä muut ihmiset luulevatikäni olevan. En mieti tuollaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-45-vuotiaaksi. Ei ryppyjä ja kroppa paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Jos olen esim lenkillä tai lasten kanssa puistossa vähässä meikissä ja tukka ponnarilla mua luullaan alle nelikymppiseksi, työvaatteissa laitettuna nelikymppiseksi.
Höpsistä, kellään yli viisikymppisellä ole puistotettavan ikäisiä kersoja. Olen 50 ja lapset 29, 27 ja 19.
Mulla on lastenlapsia. Ja mua on tosiaan luultu niiden äidiksi.
Mua on luultu 30-50-vuotiaaksi. Mutta hyvin menee läpi nykyään jo ihan omakin ikä. Nuorempana ja nätimpänä ei mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan viisikymppinen ei näytä enää nuorelta, vaan eletty elämä näkyy kropassa ja kasvoilla - silmät ovat sielun peili, kädet, kaula, ryhti huononee.
Ja miksi pitäisi? Kun ikuista nuoruutta ei ole, vaan nyt on aika antaa tilaa ikäistään nuoremmille naisille loistaa.
Viisikymppinen on jo hurjaa vauhtia menossa kohti vanhuutta, halusi sitä tai ei.
Ja mitä huonoa tai vikaa on ihmisen olla vanha ja ryppyinen, josta näkyy eletty elämä?
Vierailija kirjoitti:
Appiukko sanoo usein, kuinka nuorelta näytän, ihan vielä tyttöseltä, vaikka olen jo 52v. Appi lähes 90v ja tunnen aina hänen seurassaan kuinka nuori olen.
Tosin, nykyvalokuvat ihan perss..niistä paistaa jo vanha nainen ja parhaat päivänsä nähnyt.
Minäkin kerran kaupassa törmäsin n 85 v papparaiseen. Kun pyysin anteeksi, niin pappa sanoi ”aina ilo törmätä nuoriin naisiin”. Olin silloin n 50 v.
Kaikki on suhteellista.
Kyseltiin opiskelijalippua bussissa 😆
Toisaalta nykyään kyllä opiskellaan pitkään.
Jos viisikymppinen haluaa kokea olevansa nuori, kannattaa mennä jonkun hoivakodin vanhusten päiväkerhoon. Jos vanha tai ikäisensä, niin parikymppisten kanssa tanssitunnille. Sieltä se totuus paljastuu.
Täällä puhutaan kuinka viisikymppinen voi olla rypytön ja hyvä kroppainen, mutta ikähän näkyy myös ryhdissä ja olemuksessa, vaikka ei edes näkisi kasvoja. Jo takaapäin kävellessä voi päätellä ihmisen iän, miten jalka nousee toisen eteen.
Olen 56v ja usein luullaan yli 60-vuotiaaksi.
En tiedä, kun ei ole tullut puheeksi ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-45-vuotiaaksi. Ei ryppyjä ja kroppa paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Jos olen esim lenkillä tai lasten kanssa puistossa vähässä meikissä ja tukka ponnarilla mua luullaan alle nelikymppiseksi, työvaatteissa laitettuna nelikymppiseksi.
Höpsistä, kellään yli viisikymppisellä ole puistotettavan ikäisiä kersoja. Olen 50 ja lapset 29, 27 ja 19.
Äläs nyt, Krista Kiuru ja Lauri malmivaaralla on taaperikäiset lapset rattaissa työnnettävään kun ovta 50. Ja se yksi politiikon vaimo sai vauvan 54-vuotiaana. että näin :)
Ihan ikäiseltäni näytän, ja hyvä niin. Vanhenemisessa ei ole mitään väärää, enkä ymmärrä että miksi niin moni kaipaa niitä valheellisia vakuutteluja, että ”näytät ihan kolmekymppiseltä”, vaikka tämä sanotaan vaan kohteliaisuudesta.
Kun mä oon joskus virastoissa käyny ja on ollu varattu aika, niin viimeisenä mulle ollaan tultu kyselemään olenko kyseinen henkilö? heh tosiaan porukka etsii ja mä odotan. Mutta lopussa kiitos seisoo. Nuorekkuudessa ei mitään vikaa.
Olen 55v, heittämällä menen kolmevitosesta.
Kerran joku selitti näitä nuoremmaksi luulemisia sillä, et ihminen jo näyttää vanhalta, mutta vielä vanhempiakin löytyy ja vertaa heihin.
Nuoremmaksi luulemiset otetaan käyttöön joskus 25-30v paikkeilla, kukaan ei sano teinille tai parikymppiselle, kuinka näytävät nuorelta.