Yli viisikymppiset, minkä ikäiseksi teitä luullaan?
Vai oletko ikäisesi oloinen/näköinen? Meikäläistä luullaan pari-kolmekymppiseksi kauempaa katsottuna (vaatteiden ja tyylin takia vissiin). Lähempää katsottuna noin 10-15 vuotta nuoremmaksi.
Kommentit (63)
Mua luullaan lähes aina 60+ vuotiaaksi. Ystävättärilläni sama.
N51
Mikähän on mutta ei mun ikää kukaan koskaan arvuuttele.
Enkä itse arvaile muiden ikiä. Jos käskettäisiin arvata niin heittäisin jotain 10 v todellista arviota alemmas, etten vahingossa loukkaisi, koska kaikki haluavat kuulla näyttävänsä nuoremmalta. Moni varmaan luulee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta ja siksi kyselee tuollaista. Eli vastaan mitä oletan heidän haluavan kuulla, kohteliaisuudesta.
Kyllä minulle on moni mummo ja pappa tullut juttelemaan eläkeläisjuttuja niin sanoisin, että 70-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 55v, suurin osa arvioi juuri ja juuri 40v täyttäneeksi.
Papereita ei sentään kysellä xD
Kukaan ei ei luule 55-vuotiasta ryppyakkaa alle 40-vuotiaaksi. Joku ehkä ilman rillejä mut ei muut.
Ihmisillä on paha harha siitä, miltä he näyttävät. He näyttävät ikäisiltään.
Ei, mutta ihmiset haluavat olla kohteliaita.
Ikä 57. On kysytty jo monta vuotta sitten, olenko jo eläkkeellä eli yli 65, jotkut 45-v. Vaihteluväli on siis suuri Mitä väliä? Miksi pitäisi näyttää nuoremmalta? En loukkaantunut eläkekysymyksestä, parem inkin se nauratti. Jos joku väittää luulevansa 30-vuotiaaksi, niin valehtelee.
Jos liikun farmariasussa niin kolmevitoseksi M55+
En tiedä, omaa naamaansa on hankala objektiivisesti arvioida.
Papereita on silloin tällöin kysytty. Syytän maskia ja pipoa. Tai myyjän likinäköä. Hyvät naurut on kyllä aiheesta saatu. Olen 51-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, omaa naamaansa on hankala objektiivisesti arvioida.
Papereita on silloin tällöin kysytty. Syytän maskia ja pipoa. Tai myyjän likinäköä. Hyvät naurut on kyllä aiheesta saatu. Olen 51-vuotias.
Suosittelen vedenjuontia. Kalja tai tupakka eivät nuorenna ketään.
En jaksanut lukea ketjua. Missä ihmeen tilanteissa nämä "luulemiset" oikein tulevat esille? En muista, että aikuisikäni aikana juuri kukaan olisi kysynyt ikääni (pois lukien baarit, Alkot ja vastaavat paikat, joissa kysytään henkkareita).
Vai oletteko te niitä naisia, jotka itse kysyvät (humalassa?) muilta naisilta, että "arvaa kuinka vanha mää oon"? Näille opin jo hyvin nuorena vastaamaan valheellisesti huomattavasti pienemmän numeron kuin mitä oikeasti ajattelin. Itsetunnon pönkitystähän nuo kysyjät hakevat, ja kohteliaana voin sen heille suoda.
Minua luultiin aina ainakin viitisen vuotta nuoremmaksi ennen kuin vaihdevuodet tuli. Sotten tilanne muuttui.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua. Missä ihmeen tilanteissa nämä "luulemiset" oikein tulevat esille? En muista, että aikuisikäni aikana juuri kukaan olisi kysynyt ikääni (pois lukien baarit, Alkot ja vastaavat paikat, joissa kysytään henkkareita).
Vai oletteko te niitä naisia, jotka itse kysyvät (humalassa?) muilta naisilta, että "arvaa kuinka vanha mää oon"? Näille opin jo hyvin nuorena vastaamaan valheellisesti huomattavasti pienemmän numeron kuin mitä oikeasti ajattelin. Itsetunnon pönkitystähän nuo kysyjät hakevat, ja kohteliaana voin sen heille suoda.
Minulla tuli viimeksi joulukuussa. Juttelin alle nelikymppisen kollegani kanssa ja höpöttelin, kuinka tämän ikäisenä x ja y. Hän sanoi, että näytän nuoremmalta. Ei liity mitenkään humalatilaan,
Yleensä siis työpaikalla. Kun täytin 50, niin oli delegaatio. Ennen kuin se alkoi, niin assari sanoi, että ennen kuin alamme, niin täytyy sanoa, että näytän ikäistäni nuoremmalta.
Tällaista kuuluu joka kerta, kun ikä tulee jossain yhteydessä selville kaikilta muilta, paitsi alle kolmekymppisiltä.
Omasta mielestäni näytän juuri ikäiseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ei luule 55-vuotiasta ryppyakkaa alle 40-vuotiaaksi. Joku ehkä ilman rillejä mut ei muut.
Törkeästi sanottu. Tiedätkö että jotkut ovat todella hyvässä kunnossa ja lähes rypyttömiä, että menevät hyvinkin alle 40 vuotiaasta. Jotkut ovat ryppyisiä ja liian aikaisin vanhentuneita, jotkut taas siltä väliltä.
Mieheni täytti 50 viikko sitten, minä täytin eilen 50, juhlittiin yhdessä viinilasillisen äärellä. Laitettiin someenkin kuva meidän tunnelmista. Kaikki fb-seuraajani onnittelivat meitä yhteisten viisikymppisten johdosta. Luulivat kai meidän täyttävän 50 yhdessä mieheni kanssa, olevan siis 25-vuotiaita, otaksun. Se on varmaankin tämä alati vaaleneva tukka, mikä aikaansaa nuorekkaan freshin hehkun.
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan lähes aina 60+ vuotiaaksi. Ystävättärilläni sama.
N51
Miten ihmeessä. Taidat valehdella :D
Onhan niitä nuoremman näköisiä ihmisiä.
Esim. Se pappi Elina näytti ikäistään nuoremmalta. En olisi uskonut, että on yli 50.
Tai Tilus.
Minun äidilläni 82 v on teoria: nainen vanhenee kymmenen vuoden välein. Rupsahduksen jälkeen mennään samalla naamalla kymmenen vuotta. Eli jos tapaat juuri ennen seuraavaa rupsahdusta, niin näyttäähän sitä nuoremmalta.
Olen 47v ja naapurin 3v kysyi, kenen mummo olen, kun näytän niin vanhalta.
Varmaan näytän jotain 70v, myös teini-ikäiset lapseni pitävät jo kalkkiksena ja pyörittelevät silmiään ja huuhdattavat äitiiiii.
Ehkä parhaimmillani ja edukseni olen hämärässä, sillä kroppa on yhtä timmissä kuin parikymppisenä, ainakin vaatteiden perusteella, kun sama kaavoitus käy.
Avuksi tulee vielä viisikymppisenä lähinäön heikkeneminen, kun katsoo peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeästi sanottu. Tiedätkö että jotkut ovat todella hyvässä kunnossa ja lähes rypyttömiä, että menevät hyvinkin alle 40 vuotiaasta. Jotkut ovat ryppyisiä ja liian aikaisin vanhentuneita, jotkut taas siltä väliltä.
Ei ne lopulta ole edes ne rypyt, joista sen tietää. 50 vuotiaan silmät, iho (olkoonkin rypytön), olemus, kaikki huutavat, että tässä on 50v nainen.