Kauppojen salaattibaarit, ostatko?
Uskallatteko ostaa salaatteja kauppojen salaattibaareista salaattia? Olen jossain kaupassa nähnyt hyvin toisistaan erotellut ja suojatut kaukalot, jossa raaka-aineet ovat. Mutta Eden (?) Salaattibaareissa ainekset ovat tosi avoimesti esillä, joilloin bakteereja pääsee altaaseen ohikulkevista ihmisistä... Ja kuinka tuoreita raaka-aineet ovat?
Kommentit (26)
Kerran oli kuollut raatokärpänen kaverin salaattikipossa. Melkein söi sen. Hyi helkkari! En ole sen koomin niitä ostellut.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin jos eivät olisi niin kalliita. Joku 7e.pilkotuista kurkuista ja pötistä kaadetuista fetajuustoista, ananaksista ym purnukan pohjalla.on huima hinta.
Kauppojen susheissa vielä paremmat katteet.
Katselin kuinka joku nainen oli ostanut semmoisia, paketissa oli 5kpl pieniä riisikönttejä minkä päällä oli ohut kalasiivu sekä pieni nötkö jotain sipulia yms, tuo annos maksoi 6,50€ ja naisella oli niitä hihnalla 5kpl. Sitten ihmtellään mihin rahat katoavat.
Aloitus olikin vanha. 😆
Eipä noita enää edes näy juuri missään. Nyt korona-aikana kierrän buffat kaukaa, samoin irtokarkkihyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Toi just on niin ärsyttävää kun pitää pelätä ja kammota ihan tavallisia pöpöjä. Itse kuulun myös siihen huolimattomaan koulukuntaan joka ei jatkuvasti pese käsiään ja olen paljon paljon harvemmin kipeänä kuin tutut jotka hysteerisesti läträä käsidesillä yms.
Ei niitä pelätä tarvi. Voit todennäköisesti suht turvallisesti syödä toisen ihmisen räkäklöntin tai pienen kakkanökäreen joka on sormista tippunut sinne buffaan. Jos se ihminen oli suht terve, niin lähinnä silloin meitä hygieenisempiä ihmisiä vaan se itse ajatus toisen eritteiden syömisestä etoo ja siksi otan ruokaa vaan niistä paikoista joissa on kunnollinen pisarasuojaus. Ei se tietenkään mitään takaa, mutta lähtökohta on parempi kun räkäklöntit ei suoraan lennä sinne.
Jos ajatus siitä, että joku on juuri kaivanut nenää tai tullut vessasta pesemättä käsiä (katsokaa vaan miten yleistä) ja hiplaa ruokaa edes vahingossa ei okseta, niin siittä vaan. Ei ne ottimetkaan nyt niin puhtaita ole mutta kunnon suojat vähän edes blokkaa.
Vaikken joka kerta sairastuisikaan itse jonkun toisen ysköksistä, niin ajatus toisen rään syömisestä ei kiehdo.
Onhan niitäkin joiden mielestä koronaa ei ole tai se on vaaraton flunssa. Samaa varmaan ajattelee ne joita toisten pärskiminen ja räkiminen ei huoleta.
Kyllä ostan. Saa käteviä kerta-annoksia suoraan evääksi sopivassa rasiassa. Bakteereja en pelkää lainkaan, ja mahdollissen tuoreuden puutteen kyllä huomaa tuotteen ulkonäöstä tai mausta.