Millaisia vaatteita kaipaat, mutta joita et löydä kaupasta
Ajattelin perustaa kotimaisen ompelimon. Millaisia vaatteita tarvitsisit?
Kommentit (101)
Goottityyliä ja pitkien sekä muuten hoikkien, mutta paksureitisten housuja. Kaikki muuten sopivat housut on tehty 150-senttisille...
- 184cm
Paitoja ja mekkoja, joissa pienet hihat (ei mitään hihattomia, naru tai puhvihihoja), sekä v-mallinen kaula-aukko, istuu hyvin lyhyelle ihmiselle, jolla pitkä selkä. Housuja/hameita lyhyt jalkaiselle, joilla pieni perse ja omppuvartalo. Itsellä on lähes mahdoton löytää vaatteita. :( Lyhyet jalat, pitkä selkä, olematon takamus, isohkot tissit, ei vyötäröä, koska mallia omppu, leveät hartiat, lihaksikas....
Täällä kanssa yksi XS-kokoinen nainen, joka kaipaisi ihan vain sopivan kokoisia vaatteita. Kaupoista löytyy oikeaa kokoa, jos on supernopea, mutta yleensä XS:t on rekeistä aina ekana loppu. Alennusmyynneillä ei oo mulle mitään merkitystä, koska niissä on jäljellä vain L- ja XL-telttoja.
En oo ikinä tajunnut, mitä mieltä on alun alkaenkaan valmistaa esim. XL-kokoista minihametta tai lappubikinejä, kun ne jää vain rekkeihin pyörimään. Toisin sanoen kauppojen vaatevalikoimissa mättää mitoitukset ja eri kokojen sisäänostomäärät! Ei kaikki suomalaiset naiset ole persjalkaisia valaita!
Eettisesti valmistettuja, keskituloisen kukkarolle sopivia, perustyylikkäitä ja -muodikkaita aikuisten vaatteita ei ilmeisesti ole olemassa. Tässäpä markkinarako!
Kivoja hameita ja niihin sopivia puseroita. Ei mitään tanttamallisia hameita, mutta kuitenkin lähemmäs polvea. Naisellisia puseroita hoikalle vartalolle. Hienostuneista kankaista.
Etsin bootcut farkkuja. Okei niitä on vaikea ommella mutta kysyttäessä vastaan. Virkattua "villatakkia" olen etsinyt. Sellaista mustaa pitsin näköistä mutta kuitenkin villaa. Ihan peruspuseroita joissa isompi koko ei tarkoita sitä että koko pysyy samana, vain hihat pitenevät. Ihan kuin ihminen isontuessaan pitenisi käsistä.
Pidän paljon huppareista,niitä on ainakin täällä mun paikkakunnalla kaupoissa vähän.. On vaan maksimihameita,kaikkea massaa...
Kivan värisiä ja muutenkin kivoja mekkoja/hameita joissa on HYVÄT TASKUT. Kesään ja talveen sopivia.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:35"]Kunnon TIUKKOJA pillifarkkuja. Olen kokoa XXS-XS enkä löydä tarpeeksi tiukkoja vaatteita, kaikki ovat kuin säkkejä päälläni.
[/quote]
Oletko tsekannut lastenosastolta? Enkä siis sano tätä ilkeilläkseni todellakaan, vaan koska itse ostin sieltä jonkin verran vaatteita ollessani huomattavasti pienempi kuin nykyään. Ainakin niihin aikoihin löytyi ihan aikuiseenkin makuun sopivia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:40"]A-linjaisia mekkoja ja tunikoita, jotka lähtevät selkeästi levenemään tarpeeksi ylhäältä (noin 10 cm rintojen alta) ja luovat illuusion tisseistä, vyötäröstä ja perseestä. Parhaissa malleissa ei vatsamakkarat näy ja käsivarret mahtuu hihoihin. Tosi vaikea löytää kaupoista!
[/quote]
Voisivatko nämä mekot ja tunikat olla laadukkaita trikoovaatteita?
Entä olisitko valmis maksamaan mekosta esim. n.95euroa ja tunikasta n.75euroa, jos tietäisit että ne ovat tehty kokonaan Suomessa ja olisivat laatutyötä ja -kangasta. Pysyisivät pesusta pesuun hyvinä useamman vuoden.
-Ap
Tyylikästä, kauluksetonta kangaspaitaa. Vähän paksumpaa kangasta (es. pellavaa), ei semmoisia lurtsuja, mitä kaupat on täynnään. Vähän jotain spessua ulkonäössä, vino nappilista tms., semmoisia en löydä.
Naisellisia ja vähän tyttömäisiä, hyvin istuvia vaatteita. Mielellään monia eri värisiä ja laadukkaista kankaista tehtyjä.
Hoikentavia vaatteita makkaraiselle kropalle, ei mitään säkkejä. Kesämekkoja, joissa on hihat, suurimmalla osalla keski-ikää lähestyvistä naisista on allit ja tulee kalliiksi ostaa erikseen hihaton mekko ja siihen jonkunlainen bolero tms, lisäksi sellainen vaatetus on helteillä kuuma.
Klassisia vaatteita pienellä jujulla tai yksityiskohdilla. Ei mitään jäykkiä tai hienoja, vaan mukavia päällä, luonnonmateriaaleja. Ihan tavalliseen arkeen vaatteita. Käytän paljon urheiluvaatteita ja rentoja vaatteita vapaa-aikana, mutta tosi vaikea löytää siistejä, laadukkaita vaatteita muihin menoihin. Olen ihan normaalivartaloinen tai hoikka aikuinen nainen. En jaksa pissivaatteita, tätikaapuja, trikoorättejä, halpablazereita ym. "kauppistyyliä". Persoonallisen tyylikkäitä klassisia vaatteita, kiitos :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:33"]Sellaisia tyylikkäitä vaatteita, jotka eivät silti ole tylsiä. Jotka imartelisivat kroppaa ja näyttäisivät vähän seksikkäiltä. Ja kesävaatteista nykyään näkee kaikesta läpi yms. niin laadukkaan oloisia toppeja ja vastaavia, joisss ei tule liian kuuma.
[/quote]
Kaipaatko siis klassisia "perusvaatteita".
Mikä tämänhetkisessä vaatekaupan tarjonnassa on suurimpana vikana?
-Ap
[/quote]
Mittani ovat 95-75-95 165cm. Olen etsinyt kauluksetonta valkoista viskoositoppia, jossa olisi kivat napit tms pikku idea. Ei löydy, jos tissit mahtuu paitaan, se on muuten kuin teltta ja kangas niin huonoa, että kaikki näkyy läpi. Samoin tyylikäs yksinkertainen viskoosimekko vaikka kietaisuyläosalla ja hameosa n 50 cm pitkä, ei löydy mistään. Cargohame lievä a-linja, rypistymätön, ei löydy. Viskoosipaitoja niukalla profiililla, kaikki nyt kuin pötkönmallisia. Viskoosineuletakki, lyhyt, kiinnitys ylhäältä, ei mitään hetaleita edessä, ei löydy. Vuoriton bleiseri, joka ei ole jäykkää kangasta. Eli melko basic-kamaa pienillä tyylikkäillä mausteilla ja sellaisella mitoituksella, ettei napit aukeile ja olkapäät törrötä tyhmästi. En ole siis lihava, vaan kurvikas. Vihaan kynähameita ja rimssuja. :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:33"]Sellaisia tyylikkäitä vaatteita, jotka eivät silti ole tylsiä. Jotka imartelisivat kroppaa ja näyttäisivät vähän seksikkäiltä. Ja kesävaatteista nykyään näkee kaikesta läpi yms. niin laadukkaan oloisia toppeja ja vastaavia, joisss ei tule liian kuuma.
[/quote]
Mikä tämänhetkisessä vaatekaupan tarjonnassa on suurimpana vikana?
-Ap
[/quote]
Huonot kankaat. Kutistuu pesussa ja menettää muotonsa.
Myös neuleet luokattoman huonoja. Nyppyyntyy, ei voi pestä.
Kaipaisin vaatteita jotka sopii lyhyelle punkerolle. Aina on hihat pitkät jossain 44 koon vaatteissa ja hartiat ei istu eikä oikein mikään muukaan paikka.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:40"]A-linjaisia mekkoja ja tunikoita, jotka lähtevät selkeästi levenemään tarpeeksi ylhäältä (noin 10 cm rintojen alta) ja luovat illuusion tisseistä, vyötäröstä ja perseestä. Parhaissa malleissa ei vatsamakkarat näy ja käsivarret mahtuu hihoihin. Tosi vaikea löytää kaupoista!
[/quote]
Voisivatko nämä mekot ja tunikat olla laadukkaita trikoovaatteita?
Entä olisitko valmis maksamaan mekosta esim. n.95euroa ja tunikasta n.75euroa, jos tietäisit että ne ovat tehty kokonaan Suomessa ja olisivat laatutyötä ja -kangasta. Pysyisivät pesusta pesuun hyvinä useamman vuoden.
-Ap
[/quote]
Maksaisin.
Tosi pitkäselkäiselle ja -kätiselle hoikalle sopivia paitoja. Hameita ja mekkoja jotka eivät ole maksipituisia, mutta yltävät juuri yli polven. Vaatteita jotka eivät ole läpinäkyviä ja jotka yleensäkin olisivat laadukkaita.
Ikinä en löydä sopivaa uimapukua. Mulla on isot(ja tukea tarvitsevat) tissit ja maha ei missään nimessä saisi olla näkyvillä. On sektioarpi pystyssä + arpea täynnä koko nahka raskauksista + laihtumisesta. Voi kun sais uikkariyläosan, joka valittais kuppien sekä muun koon mukaan. Kupit sais olla järeet mut muuten olen ihan hoikka. Mahdoton yhtälö. :(
Värikkäitä pluskoon mekkoja jotka peittävät polvet ja joissa ovat hihat. Musta ja harmaa väri eivät sovi minulle :(