Millaisia vaatteita kaipaat, mutta joita et löydä kaupasta
Ajattelin perustaa kotimaisen ompelimon. Millaisia vaatteita tarvitsisit?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:00"] Ikinä en löydä sopivaa uimapukua. Mulla on isot(ja tukea tarvitsevat) tissit ja maha ei missään nimessä saisi olla näkyvillä. On sektioarpi pystyssä + arpea täynnä koko nahka raskauksista + laihtumisesta. Voi kun sais uikkariyläosan, joka valittais kuppien sekä muun koon mukaan. Kupit sais olla järeet mut muuten olen ihan hoikka. Mahdoton yhtälö. :( [/quote] Hanki tankini. Yläosa on toppimainen, mutta siinä on kaarituet ja oikeankokoinen ympärysmitta, alaosa samaa sarjaa mutta ihan siinä koossa minkä tarvitset. Ja helpompi käydä vessassa kun kokouimapuvun kanssa. :) Näitä myydään tarvitsemassasi koossa Changessa (kallis ja huono, Stockalla (kallis) ja nettikaupoissa (halpa ja hyvä). [/quote] Tähän mennessä sovittamani kaupoissa myytävät tankinit ovat olleet ehdottoman surkeita. Jottei tissit pursua, mahan kohdalta uikkarit jää ihan liian löysälle. Hyvä olis kun sen yläosan vois ostaa niinkuin rintsikat, nykyään olis pakko melkeen ostaa bikiniyläosa, jotta tukis tarpeeksi. Pitäis vissiin alkaa koluamaan nettikauppoja, huono vain kun niitä ei pääse sovittamaan. :(
[/quote]
Suomessa myydäänaika huonosti "rintsikkamaisia" tankineja, ne on tosiaan niitä lötköjä. Olen itse tilannut nettikaupasta - palauttaminen/vaihtaminen pitää maksaa itse, mutta ostokset tulee siltikin halvemmaksi kuin kotimainen rintaliiviliike (ikävä kyllä). http://www.brastop.com/clearance-d-k-swimwear?specs=tankini+tops
Fantasie on hyvä merkki.
Tahdon sopivia vaatteita! Yhdelläkään suomessa myyvällä ketjulla ei ole petite-mallistoa! Tai jos on, niin kertokaa missä! Olen hoikka ja siro, mutta kuitenkin tiimalasi vartaloltani. Lastenosaston vaatteet siis eivät käy päinsä. Eniten kaipaisin istuvia ja kauniita kellohelmaisia mekkoja. Sellaisia joita voisi kesällä käyttää sellaisenaan, talvella sitten paksujen sukkahousujen ja neuleiden kera.
Mä tartteisin isokokoisia, ihan tavallisia naistenvaatteita. Tietenkin jotku gootti-/rockhenkisetkin olisi kivoja, mutta en nyt ala liikaa vaatimaan. Kauppojen XXL-vaatteissa on sellaista vikaa, että ovat ensinnäkin vain leveitä, mutta eivät myös pitkiä/muuten isoja (hihat ym.) Lisäksi ovat kamalia telttoja muodoltaan, kaksikerroksisia (liian kuumia), tai huonoa, läpinäkyvää kangasta, ja yleensä rumilla kuoseilla. Olis kiva, jos löytyisi vaikka ihan tavallinen t-paita/pusero, joka olisi: tarpeeksi pitkä, tarpeeksi leveä, normaalit hihat, kunnollista kangasta, yksivärinen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:34"]
Hoikille isotissisille tehtyjä vaatteita. Ketjuissa kaikki on neliönmallisia, tissittömille läskeille tehtyjä.
[/quote]
Myös lihaville isotissisille! Kaikki, imetysliiveistä lähtien, on pienitissisille tehtyä...
161 cm, 75 kg, lyhyehköt jalat ja kädet, rintava, omppumalli, pienipeppuinen.
Haluaisin muun värisiä vaatteita kuin mustia, harmaita tai räikeitä pinkki/turkoosi/tms. "muotivärisiä" ja paremmista materiaaleista kuin Seppälän Great Girls -mallistossa, joka on yleisin valinta.
Trikoo on riskillä yleensä ruma, pellavat seisovat itsekseen. Esim. viskoosi olisi mainio: raskas ja naisellinen materiaali. Haluaisin joskus pukeutua johonkin muuhun kuin asialliseen mustaan. Haluaisin lyhyisiin hihoihin pituutta niin, että allit peittyvät. Kolmeneljäsosaa-hiha olisi monesti passeli. Haluaisin myös yläosiin pituutta niin, että vatsa peittyy kunnolla eikä helma osu juuri kriittiseen kohtaan alavatsalle. Housujen vyötärö voisi olla kiristämätön, joustava (terveydellekin paras vaihtoehto). Lahkeista joutuu ottamaan miltei aina pituutta ainakin muutaman sentin.
Olen yläosasta kuitenkin siro, joten olkapäistä istuvalla leikkauksella saan olemuksen ihan sutjakaksi. Kun vaan löytäisin jostain tällaisia vaatteita. Eli toivon, että erikoistut lyhyitten ja pyöreitten räätäliksi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:40"]A-linjaisia mekkoja ja tunikoita, jotka lähtevät selkeästi levenemään tarpeeksi ylhäältä (noin 10 cm rintojen alta) ja luovat illuusion tisseistä, vyötäröstä ja perseestä. Parhaissa malleissa ei vatsamakkarat näy ja käsivarret mahtuu hihoihin. Tosi vaikea löytää kaupoista!
[/quote]
Voisivatko nämä mekot ja tunikat olla laadukkaita trikoovaatteita?
Entä olisitko valmis maksamaan mekosta esim. n.95euroa ja tunikasta n.75euroa, jos tietäisit että ne ovat tehty kokonaan Suomessa ja olisivat laatutyötä ja -kangasta. Pysyisivät pesusta pesuun hyvinä useamman vuoden.
-Ap
[/quote]
Kyllä, varsinkin vähän paksumpi trikookangas kelpaa ja kyllä mielelläni tuon maksaisin kauniista, kestävästä vaatteesta!
Sellaisia perus 40-lukutyylisiä arkimekkoja. Naisellisia, muttei liian tyrkkyjä (paljastavia). En löydä sellaisia mistään. Ja mun mielestä se on kuitenkin aika perusvaate. Tän tyylisiä:
http://www.dorotheasclosetvintage.com/sitebuilder/images/40sBLUEfloralRAYONswingDress-318x479.jpg
http://sallytownsend.com.au/wp-content/uploads/2011/07/Kate-middleton-canada-day-8.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/07/ae/36/07ae3641ffff1cba54f53d6b098ddd36.jpg
http://vintageindie.typepad.com/photos/uncategorized/2008/08/13/bestdiorout_2.jpg
-N20
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:11"]
Apn ongelmaksi tulee kankaat. On vaikea löytää hyvää puuvillatrikoota tms puuvillaa saati muuta hyvälaatuista kangasta varsinkaan useampaa metriä niin edullisesti että kannattaisi tehdä edes pieniä sarjoja. Ja se että Eurokangas on jyrännyt pienemmät putiikin joissa olisi saattanut olla erikoisempiakin kuoseja. Ja ne mitä on jäljellä niin niissä kankaat maksaa sen verran että kannattaisi tehdä vain yksittäiskappaleita. Plus vielä se että milläs tsekkaat että ne kankaat ovat eettisesti valmistettuja ja vielä suomalaisia?
[/quote]
Miksi et tee yhteistyötä spoonflower.comin kanssa?
Kunnon telttoja, jotka näyttää silti kauniilta. "Kokoa" XS-S, mutta jossa ei kropan epämuodostumat pääse näkymään. Tämmöisiä vaatteita on ihan liian vähän. :( Inhoan kaikkia tiukkoja makkarankuoria, en ole käyttänyt farkkuja vuosiin. :(
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:57"]
Takkeja pitkäkätisille, kiitos!! Ongelmanani on myös leveä selkä/hartiat. Olen yläosasta kokoa 36, mutta 99% 36-takeista hihat on liian lyhyet ja kiristää yläkropasta (ei johdu rinnoista sillä ne ovat pienet). Kaipaisin sekä siistiä, pitkää, nuorekasta trenssiä kivoilla yksityiskohdilla, että lyhyttä välikausitakkia jossa on huppu. Ja paljon värivaihtoehtoja, hullun tylsiä ne perus musta, tummansininen ja beige.
[/quote]
No tämä! Minulla on myös leveähköt hartiat ja pitkät kädet, kuitenkin koko n. 36-38. Sopivien takkien löytäminen on lähes mahdotonta.
Väriä, ei pelkkää mustaa ja harmaata :) ja ne typerät "friday love" yms tekstit pois, pilaa monet paidat! Pitkiä paitoja, ei kuitenkaan mekkoja, mutta sellaisia, että menee farkkujen päälle sopivasti.
Kamalaa lukea näitä kommentteja. Vai että viedään vaatekaupoista XS-koot ensimmäisenä käsistä ja jää vaan läskeille persjalkasille valaskaloille vaatteita? Tai että hoikat ihmiset on heti kukkakeppejä, luurankoja tai tissittömiä anorektikkoja. Aaaaarrrrrrrg. T: Suvaitsevaisuudesta haaveileva kukkahattutyttö, kun täti-ihmiseksi en vielä sovellu.....
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:33"]Sellaisia tyylikkäitä vaatteita, jotka eivät silti ole tylsiä. Jotka imartelisivat kroppaa ja näyttäisivät vähän seksikkäiltä. Ja kesävaatteista nykyään näkee kaikesta läpi yms. niin laadukkaan oloisia toppeja ja vastaavia, joisss ei tule liian kuuma.
[/quote]
Kaipaatko siis klassisia "perusvaatteita".
Mikä tämänhetkisessä vaatekaupan tarjonnassa on suurimpana vikana?
-Ap
[/quote]
Suurin vika on lirut kankaat, eli on hirveen vaikee löytää napakkaa muotoilevaa paitaa tai tunikan tapaista. Pitkille ne on lisäksi lyhyitä minimekkoja. Tee pikkuläskit peittäviä keskeltä kapeampia v-aukkoisia pitkoä paitiksia ja mekkoja 175cm pitkille tiimalaseille/muodokkaille. Mistään ei löydy. Kaikki on samalla leveitä tai paitapseroita, jos jotain löytyy, ja kamalia!! myös laskostetut paitapuserot on käsittämättömön vaikeita löytää
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:11"]Apn ongelmaksi tulee kankaat.
On vaikea löytää hyvää puuvillatrikoota tms puuvillaa saati muuta hyvälaatuista kangasta varsinkaan useampaa metriä niin edullisesti että kannattaisi tehdä edes pieniä sarjoja.
Ja se että Eurokangas on jyrännyt pienemmät putiikin joissa olisi saattanut olla erikoisempiakin kuoseja. Ja ne mitä on jäljellä niin niissä kankaat maksaa sen verran että kannattaisi tehdä vain yksittäiskappaleita.
Plus vielä se että milläs tsekkaat että ne kankaat ovat eettisesti valmistettuja ja vielä suomalaisia?
[/quote]
Ammattilainen ostaa kankaansa kangastukuista, jolloin kankaat saa hieman halvemmalla. Jos ostaa koko kangaspakan, siitäkin saa yleensä hieman alennusta. Asiakaspalvelu on toiminut hyvin jos on jotain kysynyt. Jos he eivät itse tiedä vastausta, ovathe selvittäneet asiaa kangastehtailta.
Pientä sarjontaa varten kannattaa myös seurata nettihuutokauppoja. Ompelimojen ylijäämiä löytyy halvalla.
Kaipaan ns tavallisia vaatteita jotka IMARTELEVAT vartaloa, eli leikkauksia/rypytyksiä tms sopivissa kohdissa jotka korostavat muotoja. En ole muutamaan vuoteen löytänyt vaatekaupoista muita kuin säkkimallisia vaatteita
Vaatteita alle 160 senttisille keski-ikäisille naisille, pienille,muttei niin hoikille
Vaatteita, jotka on tehty ihannevartaloiden sijaan oikeille vartaloille. Tuntemiaan ihmisiä miettimällä päässee jo pitkälle. Tuttavapiiristäni sopivia vaatteita eivät tahdo löytää esim. 1 huomattavan pitkät ja laihat (esim. nainen 185cm) 2 lyhyet ja todella laihat (esim. naisten kohdalla kaula-aukot liian suuria topeissa ym) 3 keskivartalolihavat naiset, joilla on kapea lantio ja hoikat raajat. näitä löytyy sekä valtava- että pienirintaisina 4 naiset, joilla on kapea lantio, paksut reidet ja isot pakarat sekä kapeat pohkeet. Näitä löytyy esim. urheilijoista (kaikista kohdista istuvien housujen löytäminen mahdotonta). Itse sovin melko hyvin kaupan vaatteisiin, mutta toivoisin mahdollisimman pitkälle Suomessa tehtyjä vaatteita, esim. villapaita suomalaisesta lampaanvillasta, joka on kehrätty ja neulottu Suomessa. Ja kyllä, olisin valmis maksamaan näistä suuria summia.
Sama juttu kuin monella muulla, että kaipaan mekkoja ja tunikoita, joissa pn hihat. Vaatevalmistajille on vissiin mahdoton ymmärtää, ettei kaikki halua esitellä paljaita olkapäitään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:00"]
Ikinä en löydä sopivaa uimapukua. Mulla on isot(ja tukea tarvitsevat) tissit ja maha ei missään nimessä saisi olla näkyvillä. On sektioarpi pystyssä + arpea täynnä koko nahka raskauksista + laihtumisesta. Voi kun sais uikkariyläosan, joka valittais kuppien sekä muun koon mukaan. Kupit sais olla järeet mut muuten olen ihan hoikka. Mahdoton yhtälö. :(
[/quote]
Hanki tankini. Yläosa on toppimainen, mutta siinä on kaarituet ja oikeankokoinen ympärysmitta, alaosa samaa sarjaa mutta ihan siinä koossa minkä tarvitset. Ja helpompi käydä vessassa kun kokouimapuvun kanssa. :)
Näitä myydään tarvitsemassasi koossa Changessa (kallis ja huono, Stockalla (kallis) ja nettikaupoissa (halpa ja hyvä).
[/quote]
Tähän mennessä sovittamani kaupoissa myytävät tankinit ovat olleet ehdottoman surkeita. Jottei tissit pursua, mahan kohdalta uikkarit jää ihan liian löysälle. Hyvä olis kun sen yläosan vois ostaa niinkuin rintsikat, nykyään olis pakko melkeen ostaa bikiniyläosa, jotta tukis tarpeeksi. Pitäis vissiin alkaa koluamaan nettikauppoja, huono vain kun niitä ei pääse sovittamaan. :(