Kuinka usein teininne käy hampurilaisella eli Hesessä tai Mäkkärissä?
Ärsyttää, että vaikka kotiruoka olisi tarjolla, niin ainakin kolme kertaa viikossa suunnataan roskaruuan pariin.
Tyttö on hoikka, mutta kyllähän tuollainen paskarasva kertyy verisuoniin ja ällöttää tuollaisen kulttuurin tukeminen.
Ja nyt jos kysytte, mistä rahat, niin itse tienaa lastenhoidolla. Paha puuttua!
Kommentit (22)
No mä käyn ehkä kerran pari kahessa kuukaudessa. T: teini
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:01"]
Ärsyttää, että vaikka kotiruoka olisi tarjolla, niin ainakin kolme kertaa viikossa suunnataan roskaruuan pariin.
Tyttö on hoikka, mutta kyllähän tuollainen paskarasva kertyy verisuoniin ja ällöttää tuollaisen kulttuurin tukeminen.
Ja nyt jos kysytte, mistä rahat, niin itse tienaa lastenhoidolla. Paha puuttua!
[/quote]
Täydennän vielä, että siis perheen ulkopuolisella lastenhoidolla. Kotitöistä ei saa latin latia.
ap
Ei käy juuri koskaan. Ehkä kerran kesässä tai matkoilla, jos ei muuta ruokapaikka ole. Mutta ei ole eläissään syönyt kokonaista hampparia. Ei pidä niistä. Käy jätsillä siellÄ kenties kaksi kolm kertaa vuodessa lisäksi kavereiden kanssa.
Ehkä noin kerran kuussa. Välillä useammin, muttei koskaan joka viikko. Käyvät välillä myös Subissa, kiinalaisessa yms. Meillä on sääntö, että pääsääntöisesti syödään kotona kunnon ruokaa. Tämä juuri siitä syystä, ettei mene siihen, että syövät liikaa roskaruokaa. Kertovat etukäteen, jos syövät muualla kuin kotona.
Käy pari kertaa viikossa tosi rikkaan perheen muksuja katsomassa. Saa kolmekymppiä tunnilta.
Niille on ihan sama maksaako tonnin vai tuon kolmekymppiä, mutta onhan se huima tuntipalkka 16-vuotiaalle.
Sama kuin minulla ja teen sentään korkeakoulupohjalta töitä... huoh!
ap
Karkeasti arvioituna n. 1-2krt kuussa.
Meillä on onneksi vain Subi ja teini tykkää eniten siitä kananrinnasta. Olen neuvonut ottamaan kokojyväleivällä ja välttämään majoneeseja. Tiedä sitten, mitä oikeasti tilaa. Olen ajatellut, ettei tuolle mitään voi ja kun kaikki kaveritkin menevät niin se on heille sosiaalinen tapahtuma. Eipä tarvitse kokata kotona. Jos jollain on hyviä vinkkejä saada teini kotiin syömään niin otetaan vastaan. Rahatkin on itse ansainnut kesätöistä, joten vaikea siihenkään vedota.
Joitakin kertoja vuodessa, ei joka kuukausi. Kyllä minä kieltäisin noin usein hampurilaisella käynnin, vaikka kuinka olisi omia rahoja. Terveyden takia.
Kaksi-kolme kertaa viikossa käy meidän kaksi teiniämme, vaikka lämmin ruoka tehdään joka päivä viideltä kahden ammattilaiskokin (eli isän ja äidin) taidoilla ja hyvillä raaka-aineilla. Pienin lapsi (11 v.) syö sentään kotona mutta hänkin on alkanut mankua "mäkkärin ranuja". Euron euroa emme anna kenellekään noista kolmesta roskaruokaan, mutta omiapa ovat hanttihommistaan tienaamansa rahat.
Ei koskaan
Ei pidä mättöruuasta yhtään eikä meidän perheestä oo ikinä mättöruuasta piitattu.Pizzaa syö mielummin
Mun teini käy varmaan kerran vuodessa ja syö illoinkin kanaa. Menee joskus kavereiden mukana, juo jotain. Just viime viikolla kaverit kävi ruinaamassa mukaan, ei oikein ymmärtäneet, kun teini kieltytyi, koska kotona saa parempaa ruokaa.
Ei juuri koskaan. Kavereiden kanssa jos käy syömässä, niin käyvät yhdessä paikallisessa kahvilassa, jossa saa hyviä salaatteja. Ja perheenä käydään "kunnon" ravintoloissa.
Hampurilaisella joskus harvoin "tien päällä", kun pitää päästä paikasta a paikkaan b nopeasti ja saada siinä välissä joitain syötyä nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Käy pari kertaa viikossa tosi rikkaan perheen muksuja katsomassa. Saa kolmekymppiä tunnilta.
Niille on ihan sama maksaako tonnin vai tuon kolmekymppiä, mutta onhan se huima tuntipalkka 16-vuotiaalle.
Sama kuin minulla ja teen sentään korkeakoulupohjalta töitä... huoh!
ap
Joopa joo. En ole vielä niin rikasta tavannutkaan, että 30 ja 1000 olis sama asia.
Kilpaurheilijoina ovat hyvin ravintotietoisia ja äärestä harvoin käyvät vaikka itse välillä koitan, että tilattaisiko ihan vaan ruokaa jostain, mutta ovat jo hellan vieressä ennen kuin kerkeän lausetta sanomaan loppuun asti :D
Meillä käyvät n. pari kertaa kuussa, mutta ovat kasvissyöjiä. Hesessä on tosi hyviä ja maukkaita kasvisaterioita.
Meidän 15v käy sen max 5 kertaa vuodessa. Tosin varmaan vain siksi, että ainoa hampparipaikka on abc ja se ei ole ihan nurkilla :D käy siis vain kun käy tai käydään jossain "isossa kaupungissa", ja silloinkin valitsee subwayn yleensä.
Teinit saattaa kyllä käydä enemmän roskaruokapaikoissa syömässä sun vanhemmat tietääkään, esim. heti koulun jälkeen. Jos kotona syödään kuuden aikaan, niin kyllähän kasvava nuori jaksaa silloin jo syödä uusiksikin. Varsinkin kun ne Mäkit ja Heset eivät pidä nälkää kovin pitkään.