Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
441/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee sen, miten oikeasti ihmisten mielessä hämärtyy oikeasti normaalipainon raja kokoajan enemmän. Ei 164/73kg ole enää normaalipainoinen. BMI 27. Normaalipainon raja on 25.

Jep. Siis normaalipainon yläraja. Siitä on vielä pitkä matka hoikkuuteen.

Pikemminkin niin päin, että ihmiset eivät hahmota enää ettei alipaino ole normaaliutta. Kauneusihanne on kauan ollut sairaaloisen laiha ja nyt hoikka on yhtäkuin alipainoinen. Vielä muutama vuosikymmen sitten normaalivartaloinen nainen oli kaikkea muuta kuin nykyään. Lieväkään ylipaino ei ole hyvästä, mutta on hyvä suunta, että naisen vartaloa normaalipainossa ja normaalinuodoin pidetään normaalina, hoikkana alarajalla, ei läskikasana. Lopen kyllästynyt tuohon laihuuden ihannointiin.

Normaalipainon painoindeksi on siis 19-24,9. Aloituksen naisilla keskimäärin 27, joten ”sairas läski”-määritelmä ei ihan osu vaikka ylipainoa bmin mukaan onkin. Jos pituutesi on sentin enemmän, painosi 5 kiloa vähemmän, olet bmin mukaan normaalipainossa. Jokainen nainen tietää miten minta kiloa kierron eri vaiheet vaikuttavat esim.

Tuntuu, että osalle tosiaan ei ole olemassa kuin mainosten ja markkinoinnin ihannoima "täydellinen" kroppa ja sitten me muut, joiden pitäisi pyrkiä siihen keinolla millä hyvänsä. Normaalipainoinen, terve ihminen on ihan hyvä, vaikka ei *näyttäisi* täydelliseltä. Järkyttävän pinnallista tuubaa tuo "on matkaa hoikkuuteen" -huutelu. 

Vierailija
442/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ostavat Tokmannin vaatteita, jos M-koko menee päälle. Oon ite pari kiloa vielä painavampi, ja uskallan tunnustaa, että ostan yleensä XL-koon vaatteita tai 44-46. Alle 17-senttinen nainen on kyllä ylipainoinen, jos painoa on se 70 kg, ja M-koko ei kyllä mene päälle.

Mun pituus on 168cm ja jos painaisin 70kg niin olisin vielä normaalipainoinen. Kun oletettavasti tarkoitit alle 170cm pitkiä naisia, et alle alle 17cm pitkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärrän, miksi täällä aina haukutaan sairaan näköisiksi hoikkia bloggaajia ja julkkiksia. Varmaan samat tyypit, joiden mielestä noiden kuvien naiset näyttää normaalipainoisilta! Kyllä on ihmiset sokeutuneet ”normaalille” tässä vuosien aikana. Kun minä olin lapsi ja nuori (80-90-luvulla), tuon painoisia ei ollut paljoa ja heitä pidettiin lihavina…

Vierailija
444/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja katsokaa vielä vaikka tuo video.

Tekeekö mieli vielä ilkeillä?

Tota, ymmärtäkää nyt että nää palstan ylikasvaneet koulukiusaajat ja i ncelit eivät tarvitse mitään todellisia syitä öykkäröintiinsä, oksentavat sitä surkeuttaan joka toiseen keskusteluun täällä.

faktat ei vaan pala vaikka kuinka suklaassa kuorruttas

:D Fakta on myös se, ettei päästään terveellä ihmisellä jolla on mielekäs elämä ole minkäänlaista motiivia yrittää halventaa muita jossain anonyymilla keskustelupalstalla.

Voi ei, et kai oikeasti loukkaantunut? :o sori ei ollut tarkoitus oikeesti loukata, se oli huono vitsi t. Kaunis nainen 161/48 🧚‍♀️

Alipaino ei ole kaunista. Sori nyt siitä. Ja ei, ei ole läskikään kaunista. T:Realisti

Vierailija
445/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa normaalipainoisen näköinen oli lila.

Muut näyttivät rehellisesti sanottuna lihavilta, se yksi nuori farkuissaan jopa lähes obeesilta. Alasti olisivat vielä pulleamman näköisiä, vaatteilla pystyy hämäämään.

Vierailija
446/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan taviksia on, vähän pyöreitä. Yksikään ei erityisen urheilullinen kropaltaan. Moni paljon urheileva keskipituinen nainen voi painaa myös sen n. 70 kg ja on sirompi.

Tämä! Urheilullisuus vaikuttaa tosi paljon kehon koostumukseen ja painoon, oma aika muodokas kroppa on nyt kovan urheilun myötä (kamppailulaji kilpatasolla) muokkautunut niin että näytän hoikan lihaksikkaalta mitoissa 68kg/168cm. Rasva reisissä ja takapuolessa mutta sopusuhtaisesti

Vyötärö kertoo kaiken olennaisen. Jos rasvaprosentti on alhaalla, vyötärö on pieni riippumatta lihasmassasta.

Tai ruumiinrakenne. Mulla on kapea vyötärö, vaikka en juuri liiku. Rasvaprosentti varmasti korkeampi kuin liikkuvilla kavereillani, joilla kuitenkin isompi vyötärö. He ovat mallia pötkö, minä olen mallia tiimalasi.

Ei se pötkö ole muuta kuin rasvaa, sisäelimet ihmisillä on samaa luokkaa, ellei sitten sairasta jotain vakavaa sairautta.

Höpöhöpö. Jos oot mallia pötkö eli pienet rinnat ja pieni lantio, niin oot pötkö. Vaikka siinä pötkössä ei olisi yhtään läskiä. Esimerkkinä laulaja Pink. https://celebbodystats.com/pink-measurements

Ei tässä kukaan ollut rinnanympärystä mittaamassa vaan vyötäröä.

Kyse onkin mittojen suhteista. Pelkkä vyötärön mitta ei kerro yksin mitään.

Vyötärö kertoo ennen kaikkea varsan ympärille kertynyttä rasvaa. Jos rasvaprosentti on alhainen, vyötärö on kapea. Jos vyötärö on paksu, johtuu se rasvasta.

Muiden ruumiinosien osalta lihasmassa voi selittää paksuutta. Mutta pääsääntöisesti vain miehillä.

Kertoo rasvasta, jos ympärys on kovin iso. Mutta jos mulla vy on 66 ja kaverilla 74. Hän on täyttä lihasta ja minä laihaläskitiimalasi. Niin vy ei kerro läskistä vaan vartalotyypistä.

Vierailija
447/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee sen, miten oikeasti ihmisten mielessä hämärtyy oikeasti normaalipainon raja kokoajan enemmän. Ei 164/73kg ole enää normaalipainoinen. BMI 27. Normaalipainon raja on 25.

Mutta vielä 1990-luvulla oli, kunnes jenkkien laihdutusfirmalobbarit saivat tahtonsa läpi ja valtava joukko normaalipainoisia muuttui yhdessä yössä läskeiksi. Laihdutusteollisuus kiittää.

Tsekkaa jos et usko.

Mua oikeasti kiinnostaa, onko mitään hyvää linkkiä mistä aloittaa? Googlaan  myös, mutta lisätieto ei haittaisi!

Vierailija
448/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun jälkeen ei kyllä oma saavutus tunnu yhtään miltään. Ajattelin juuri miten voisi uutta kampausta ja vaatetusta laittaa sen kunniaksi, että olen vihdoin lievän ylipainon puolella (lähtöpainoa en edes kehtaa tähän laittaa) ensimmäistä kertaa aikuisiällä (ilman laihdutusleikkauksia yms.) Nyt tekee mieli vain korkata sipsipussi ja luovuttaa. Naisena olet aina vääränlainen. Mutta yritän tsempata ja jatkaa kaikesta huolimatta.

Tässä varmaan tulikin se naisten perusongelma. Lyödään läskiksi heti jos joku, vaikka sitten anonyymillä keskustelupalstalla, heittää jotain vähänkään poikkipuolista. 

Vierailija
449/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan taviksia on, vähän pyöreitä. Yksikään ei erityisen urheilullinen kropaltaan. Moni paljon urheileva keskipituinen nainen voi painaa myös sen n. 70 kg ja on sirompi.

Tämä! Urheilullisuus vaikuttaa tosi paljon kehon koostumukseen ja painoon, oma aika muodokas kroppa on nyt kovan urheilun myötä (kamppailulaji kilpatasolla) muokkautunut niin että näytän hoikan lihaksikkaalta mitoissa 68kg/168cm. Rasva reisissä ja takapuolessa mutta sopusuhtaisesti

Vyötärö kertoo kaiken olennaisen. Jos rasvaprosentti on alhaalla, vyötärö on pieni riippumatta lihasmassasta.

Tai ruumiinrakenne. Mulla on kapea vyötärö, vaikka en juuri liiku. Rasvaprosentti varmasti korkeampi kuin liikkuvilla kavereillani, joilla kuitenkin isompi vyötärö. He ovat mallia pötkö, minä olen mallia tiimalasi.

Ei se pötkö ole muuta kuin rasvaa, sisäelimet ihmisillä on samaa luokkaa, ellei sitten sairasta jotain vakavaa sairautta.

Höpöhöpö. Jos oot mallia pötkö eli pienet rinnat ja pieni lantio, niin oot pötkö. Vaikka siinä pötkössä ei olisi yhtään läskiä. Esimerkkinä laulaja Pink. https://celebbodystats.com/pink-measurements

Ei tässä kukaan ollut rinnanympärystä mittaamassa vaan vyötäröä.

Niin se Pinkin vyötärö on juurikin pötkö. Vaikka on laiha. Ei se rakenteelleen mitään voi. 

Vierailija
450/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainoa jonka vaatteet näyttää sopiville eikä nakinkuorille ilmoitti XL.

Vierailija
451/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pienikokoiset luonnostaan laihat ihmiset.

Aasiassa

Vierailija
452/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun jälkeen ei kyllä oma saavutus tunnu yhtään miltään. Ajattelin juuri miten voisi uutta kampausta ja vaatetusta laittaa sen kunniaksi, että olen vihdoin lievän ylipainon puolella (lähtöpainoa en edes kehtaa tähän laittaa) ensimmäistä kertaa aikuisiällä (ilman laihdutusleikkauksia yms.) Nyt tekee mieli vain korkata sipsipussi ja luovuttaa. Naisena olet aina vääränlainen. Mutta yritän tsempata ja jatkaa kaikesta huolimatta.

Tässä varmaan tulikin se naisten perusongelma. Lyödään läskiksi heti jos joku, vaikka sitten anonyymillä keskustelupalstalla, heittää jotain vähänkään poikkipuolista. 

Kunnon marttyyri tuo jota lainasit.

Vierailija
453/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena sanoisin, että minuun ihmisenä sattuu toisten negatiivinen arviointi. Toivoisin ihmisten puhuvan kauniista toisistaan. On tosi masentavaa, että näin ei ole. 

Olen 162cm ja raskauden lopussa painoin tuon 74kg. Laitokselle jäi 5kg, mutta tunsin oloni edelleen tukalaksi. Ehkä se on tottumiskysymys. Olen aina ollut hoikka, joten olin tottunut siihen tunteeseen, ettei mikään koskaan purista mistään, eikä minkäänlaisia vatsamakkaroita tule. Nyt olen taas tyytyväinen omaan olotilaani, voin istua miten vain ja pukea mitä tahansa, eikä mistään mikään pursuile. Tämä on itselleni hyvän olon tae. 

On oikeastaan ihan sama, onko henkilö lievästi ylipainoinen vai normaalipainon sisällä. Hänelle merkittävä asia on hänen oma olonsa. En ala oikeasti arvioimaan, onko joku liian painava vai en, kun en tiedä, millaiseksi hän kokee oman olonsa. 

Vierailija
454/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se johdu tästä ketjusta (tai muusta vastaavasta) että oma saavutus ei tunnu miltään ja aina on vääränlainen. Se johtuu huonosta itsetunnosta ja siitä, että toisten ihmisten mielipiteet merkitsevät liikaa.

Tässä ketjussa on myös fiksuja mielipiteitä, mutta olet ohittanut ne, ja kiinnittänyt huomiosi vain niihin kommentteihin, jotka loistavat ymmärtämättömyydellä ja ilkeydellä. Ohita ne ikävät jutut, älä tuhlaa energiaa ja huomiota niihin.

Keskity oleelliseen: Ole ylpeä itsestäsi ja saavutuksestasi ihan hyvällä omallatunnolla.

JA ihan hyvällä omallatunnolla korkkaat myös sen sipsipussin jos haluat. Sekin on sinun oma valintasi, ei kenenkään muun.

Juhli sitä, että olet noin pitkällä ja kenties jo saavuttanut sen mitä tavoittelit! Uusi kampaus ja uudet vaatteet on se palkinto minkä päätit, eikä mikään nettikommentti saa vaikuttaa siihen!

Paljon onnea ja pää pystyyn nyt ilman itsesääliä ja kitinää. 😃

Olet huipputyyppi! ❤

Vierailija
455/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski. Jos on liikkuva tuo ei ole paha kun paino tulee lihaksista mutta jos on sohvalla laiskottelija paino kertyy läskistä joka tekee siitä pahan

Vierailija
456/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tää(kin>) keskustelu, kuten monet ylipainoa käsittelevät keskustelut ovat nimenomaan voimauttavia ja auttavat hyväksymään oman vartalon, joka samoissa mitoissa kuin artikkelin naiset, hieman pidempi vaan olen. Näistä näkyy armottoman selvästi, ettei ylipainoisia haukkuvilla tai moralisoivilla ole mitään järkevää perustetta. Ainoastaan asenne, joka on negativiinen ylipainoisia kohtaan ja miehillä tietysti ajatus, että jokaisen naisen pitäisi olla mahdollisimman paljon miehiä seksuaalisesti miellyttävä. Vapauttavaa

Vierailija
457/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli keskipaino ja suomalaiset ovat kiistatta ylipainoisia

Olisi ihan kauheaa minulle, jos painaisin 70 kg

Vierailija
458/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihas painaa enemmän kuin läski. Jos on liikkuva tuo ei ole paha kun paino tulee lihaksista mutta jos on sohvalla laiskottelija paino kertyy läskistä joka tekee siitä pahan

Kyllä jos liikkuva tarkoittaa kehonrakentajaa. Millään satujumpalla tai sauvakävelyllä ei tuollaisia lihasmassoja saavuteta.

Vierailija
459/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhille pitäisi tehdä muodonmuutos. Toisenlaiset silmälasit ja nuorekkaampi kampaus. Mä olen Terhiä kolme vuotta nuorempi, mutta Terhi näyttää mua joku 10 vuotta vanhemmalta. Kun mietin muita tuntemiani n.40v naisia, niin näyttävät joko ikäiseltään tai nuoremmalta. Mun äiti on 62v eikä kyllä paljoa Terhiä vanhemmalta näytä.

Vierailija
460/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämä on kasvatuksen ja ympäröivän yhteiskunnan ongelma. Ihminen ei saa olla ylpeä saavutuksestaan, varsinkaan nainen. Muuten tulee pahaa silmää ja kommentointia itsensä ylentämisestä ja kehumisesta.

Huomaa kuitenkin viimeiset lauseet: "Tekee mieli luovuttaa, naisena olen aina vääränlainen. Yritän tsempata ja jatkaa kaikesta huolimatta."

Tämäkö se on naisten perusongelma?

Siitä huolimatta että hän aloitti uhriutumisella, hän jatkaa KAIKESTA HUOLIMATTA. Tämäkö kirvoitti halun kommentoida ikävästi "naisten perusongelmasta"? 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi