Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä
ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen rupsahtaneita nämä eukot
Voi sinua. Sun kommentit on helppo tunnistaa saman ihmisen kirjoittamiksi. Ja yläpeukkua omille kommenteille. Toivottavasti pääset vielä joskus elämässä eteenpäin, sitä ihan vilpittömästi sulle toivon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi (bmi) ei huomioi lihaksikasta kehoa, vaan luokittelee virheellisesti ylipainoiseksi. On aivan eri asia, onko luiden päällä lihasta vai läskiä. Lihas vieläpä on tiiviimpää ja painaa enemmän.
Pitää paikkansa mutta miten se tähän ketjuun liittyy? Kuvissa ei ole yhtään naista joka näyttäisi edes himokuntoilijalta puhumattakaan siitä että painoindeksi on peräisin poikkeuksellisesta lihasmassasta.
Ikä pitää tietenkin ottaa huomioon ja noista parista nelikymppisestä voisi jo sanoa että jos tuohon ikään on selvinnyt vielä noinkin kohtuupainossa niin jatkaa vaan samaan malliin palvelutaloon saakka.
Samaa ei kyllä voi sanoa esim. tästä aiempien kirjoittajien kuolaamasta 24-vuotiaasta jolla toki on kauniit kasvot ja hymy mutta jos tuosta painokehitystä arvioi viitottimella nelikymppiseksi saakka tasaisen matkan taulukosta niin siinä alkaa henkilövaaka heilahtaa jo toiselle kierrokselle.
Tärkeintähän on, että NÄYTTÄÄ himokuntoilijalta. Tuo kaikkein läskeimmäksi haukuttu jutun nainen juoksee maratoneja ja ultramatkoja. Mitäpä siitä, kun ei NÄYTÄ siltä. Sinun mielestäsi.
vähissä naiset joilla oikeasti lihasta paljon, turha niihin vedota
Tärkeintähän on, että NÄYTTÄÄ himokuntoilijalta. Tuo kaikkein läskeimmäksi haukuttu jutun nainen juoksee maratoneja ja ultramatkoja. Mitäpä siitä, kun ei NÄYTÄ siltä. Sinun mielestäsi.
Se sanoi juosseensa yhden maratonin kolme vuotta sitten eikä myöskään täsmentänyt sitä oliko kyseessä koko- vai puolimaratoni mutta yhtä kaikki se on ainoa tuossa ryhmässä jonka voisi sanoa olevan suht normaalipainoinen ikäisekseen.
Jos on selvinnyt 43-vuotiaaksi tuon näköisessä kunnossa ja pystyy vielä pelaamaan jalkapalloa jossain höntsäporukassa niin elämäntavat ovat sen verran kunnossa että voisi sanoa että jatkaa vaan samaan malliin tästä eteenpäinkin.
Eihän tää sairaalloinen laihuuden ihannointi ole alkanut kunnolla kun vasta viime vuosisadalla. Sitä ennen tuon artikkelin naiset olisivat olleet vallitsevan kauneusihanteen mukaisia vuosituhansia. Sopivan muodokkaita ja naisellisia. Hyvä kun terve ja normaali kroppa on tulossa takaisin muotiin! Aikuisella lapsen kroppa on luonnoton. Paha ylipaino on toki myös huonoksi. Eivätkö ihmiset ymmärrä, että muotibisnes on luonut laihuuden ihannoinnin? Ei se ole luonnollinen olotila tai oikeasti tavoittelemisen arvoinen asia. Teinivartaloiset eivät ole sen terveellisempiä tai kauniimpia kuin aikuisen naisen muodot omaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös esim. S. Sieppi ja R. Kulju ole julkisesti kertoneet, että painonsa alkaa numerolla 7.
Heillä on kyllä pituutta kai ainakin 5 senttiä enemmän kuin keskimääräisellä suominaisella.Totuus on se, että monella suomalaisella, miehet mukaanlukien, on aika roteva luusto. Emme me ole enimmäkseen kapeita, luikkuja ruotsalaisia.
Kyllä täällä Suomessakin oli se "luikkuluusto" vielä kasarilla!😉
Miten sellaisen kapean vyötärön voisi saada?
Mun mielestä ihan normaaleja ja paria voisi pitää jopa hoikkina esim. mustiin vaatteisiin pukeutunut vanhempi nainen.
Suomalaisten naisten yleisin vaatekoko oli 36 vuonna 1975 ja nyt vuonna 2022 se on 44. Ihan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten yleisin vaatekoko oli 36 vuonna 1975 ja nyt vuonna 2022 se on 44. Ihan järkyttävää.
-60-luvusta alkaen onkin "heroin chic" ollut muodissa vaihtelevasti. 50-luvulla sai vielä olla oman näköisensä ja muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja 80-l. 36 koko sopii mulle elleen, vaikka nykyvaatteista käytän kokoa 42 tai 44, koska vaatemuoti oli kasarilla kivan väljää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-60-luvusta alkaen onkin "heroin chic" ollut muodissa vaihtelevasti. 50-luvulla sai vielä olla oman näköisensä ja muotoja.
50-luvulla oltiin todella pieniä ja hoikkia verrattuna nykypäivään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös esim. S. Sieppi ja R. Kulju ole julkisesti kertoneet, että painonsa alkaa numerolla 7.
Heillä on kyllä pituutta kai ainakin 5 senttiä enemmän kuin keskimääräisellä suominaisella.Totuus on se, että monella suomalaisella, miehet mukaanlukien, on aika roteva luusto. Emme me ole enimmäkseen kapeita, luikkuja ruotsalaisia.
Ihmisten luut eivät selitä painoa, mitään painavia luita ei ole olemassakaan vaan lähes kaikkien luurangon painonvaihtelu mahtuu muutaman kilon sisään.
Ei kai kukaan väitä että ne luut painavat! Vaan ne luovat raamit. Esimerkiksi itäaasialaiset ovat sirompia luonnostaan, 160-senttinen japanilainen on ihan eri näköinen (huomattavasti kevyempi) kuin 160-senttinen suomalainen keskimäärin. Vaikka molemmat olisivat normaalipainoisia.
Nuo kaksi ekaa, varsinkin numero 2, näytti kyllä kevyemmille. Eka ainakin ilmeisesti urheilee paljon eli se varmaan selittää. Ja toisaalta reidet ja peppu ei noissa vaatteissa näkynyt. Pukeutumisella siis tekee paljon. Loput oli aika lailla painoisensa näköisiä -vähän pyöreitä mutta ei lihavia. Itse olen tuon mittainen ja painan 56kg nyt kun painoa on vähän kertynyt töihin paluun myötä (lasten kanssa ollessa tuli liikuttua enemmän ja imetyskin vei voimia, painoin alimmillaan alle 50kg). Ihmiset sanoo että olen hoikka, vaikka mielestäni (ja painoindeksin mukaan) olen ihan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Se sanoi juosseensa yhden maratonin kolme vuotta sitten eikä myöskään täsmentänyt sitä oliko kyseessä koko- vai puolimaratoni mutta yhtä kaikki se on ainoa tuossa ryhmässä jonka voisi sanoa olevan suht normaalipainoinen ikäisekseen.
Jos on selvinnyt 43-vuotiaaksi tuon näköisessä kunnossa ja pystyy vielä pelaamaan jalkapalloa jossain höntsäporukassa niin elämäntavat ovat sen verran kunnossa että voisi sanoa että jatkaa vaan samaan malliin tästä eteenpäinkin.
Väärä nainen, mutta hyvä huomio, että hänkin juoksee. Iida liian kireissä soo soo farkuissaan on ultrajuoksija. Mutta aivan väärän näköinen. Voi voi.
Mutta vastaavasti 173 cm ja 82 kg mies onkin kaljamahainen ja läski?
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä joskus sairaalassa katsomassa ihmisiä, jotka eivät pysty edes liikkumaan, niin loppuvat nämä typerät läskialoitukset, kun tajuatte, että tärkeintä on toimiva ja terve keho, vaikka vähän pyöreämpikin.
Jep, itse olen käynty 4 vuoden aikana kaksi vakavaa sairautta läpi hyvin tuskallisine hoitoineen. 4 leikkausta. Viimeisimpänä rintasyöpä. En meinaa itsekään uskoa mitä rääkkiä kehoni on käynyt läpi. Jäljet ovat jääneet kehoon ja elo on kivuliasta, hankalaa. Väillä olen joutunut kulkemaan rollaattorilla. Rakastan liikuntaa ja terveellistä ruokaa mutta en pysty liikkumaan niin paljon että paino pysyisi kurissa, lisäksi lääkitykseni vaikuttaa hormoneihin niin että ne keräävät rasvaa kehoon eivätkä päästä irti.
Minusta tuolla Johannalla on unelmakroppa, ei todellakaan yhtään liian iso. Jos tuota pitää liian isona niin on ehkä tullut liikaa katseltua VS-showta.
Minä olen 175cm ja painan 50kg. Olen liian lihava joten olen laihiksella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vastaavasti 173 cm ja 82 kg mies onkin kaljamahainen ja läski?
173/82 on lievä lihavuus, kuten nuo naisetkin. Hieman isompi bmi mutta ei merkittävästi. Kuten kuvista näkee, niin kehonkoostumus ja muoto vaikuttaa paljon siihen, miltä ne mitat omassa kropassa näyttää.
Riippuu onko lihasta vai läskii..
Jutun nuoret naiset eivät tule näyttämään siltä miltä jutun nelikymppiset näyttävät vaan pahemmalta.