Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro ammattisi likainen salaisuus

Vierailija
14.05.2015 |

Kiinnostaa kuulla tarinoita, miten asiakasta/potilasta tms. huijataan! Esim. näitä "en ole syönyt makkaraa sen jälkeen, kun olin makkaratehtaalla töissä ja näin makkaran todellisen sisällön"

Kommentit (365)

Vierailija
21/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:48"]

Ajatellaanko esim vakuutusalalla asiakkaan etua loppujen lopuksi ollenkaan?

[/quote]

En ole vakuutusalalla mutta ainakaan yhtiön tasolla ei. Vakuutusfirmat ovat yksityisiä yrityksiä ja niiden on tarkoitus tuottaa voittoa, minkä vuoksi ne käyttävät varsinkin isoissa jutuissa kaikki mahdolliset keinot välttyäkseen maksamasta, mikä usein onnistuukin koska vakavimmin ongelmissa olevat eivät jaksa tapella vastaan. 

-kuntoutuspuolen psykologi
[/quote]

Minä taas olen vakuutusalalla ja voin kertoa, että korvausasioissa mietitään vain ja ainoastaan sitä, onko ko. tapaus vakuutusehtojen mukaan korvattava. Jos on, korvataan, jos ei niin ei. Yleinen käsitys siitä, että vakuutusyhtiöt pyrkivät tahallaan olemaan korvaamatta on ihan tuulesta temmattu. Toki virheitä voi yksittäisille käsittelijöille sattua.

Jos yhtiö ei tee riittävää tulosta, se nipistää muista kuluista eli käytännössä laittaa väkeä pihalle, ei se korvauksissa voi alkaa nuukailemaan.

Yleisesti ottaen ala palauttaa vakuutusmaksuista 80% asiakkaille korvauksina, lopuilla pyöritetään toimintaa.

Vierailija
22/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kirurgi enkä koskaan pese mun käsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen lentäjä ja vihaan ihmisiä.

Vierailija
24/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa menee usko ihmisiin.

Miettikää vähän omaa käytöstänne.

Vierailija
25/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:39"]

[/quote]

Ihmisyys on yliarvostettua. Naiset ovat äärimmäisen petollisia, miehenä minä en kykene tuntemaan rakkautta, saan vain orgasmin suoritetusta yhdynnästä. Jumalaa ei ole olemassa ja kuolema on se kun ihminen vaipuu tajuttomuuteen ja lopuksi olemattomuuteen, häntä ei enään ole. Emme ole mistään vastuussa kenellääkään ja meillä ei lajina ole enään elintilaa, kuolemme lähiaikoina sukupuuttoon viimeisessä sodassa joka on kuin näytös, miten saadaan maa-aines kiertoradalle asti kohoamaan ydinvoimalla. Sitä ennen tunnen pelkkää vihaa, raiskaan tyttärenne, poltan lastensairaalan ja hävitän päiväkodin. Luotini kylvävät kauhua, ja niitä ohjaa ikivanha pahuus, nerokkuus, ääretön ja ahneus. Kaikki se mitä me ihmiset olemme.

Human holocaust beginning 2015

[/quote]
Sä todellakin kylvät kauhua, en ole ihan heti nähnyt noin montaa kertaa peräkkäin sanaa "enään"! :D

Vierailija
26/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:38"]Hoitoalalla työskennellessä (ikävä kyllä) nähtyä: parikin hoitsua varasti potilaiden rahoja ja joku nappaili lääkkeitä omaan suuhunsa lääkekaapista. Tiedän myös tapauksen jossa hoitaja aloitti seksisuhteen psyykkisesti sairaan potilaansa kanssa. Niin väärin :(
[/quote]

Aikamoista, uskoiskohan tota. Potilaiden arvo-omaisuus eli raha(kuka urpo edes tuo rahaa sairaalaan?) mukaanlukien säilytetään alkeellisimmissakin sairaaloissa ja palvelulaitoksissa niin tarkasti lukkojen takana ja KAIKKI listataan, että ei ihan helposti viedä ilman, että työyhteisössä kaikki tästä tietäisi.

Sekdisuhde vois vaikka ollakin. Pilleritkin joo, huumausaineita tuskin kumminkaan.
[/quote]

Siis missä sairaalassa omaisuus otetaan talteen? Enpä ole koskaan törmännyt moiseen, vaikka paljon olen potilaana ja omaisena sairaalassa ollutkin! Ja kuka urpå lähtee mihinkään ilman rahaa!?

Vierailija
27/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Uu, oletpa edgy! Todellinen AV:n oma pikku Linkola! ;) Nettivinkkasin varmuuden vuoksi.

Vierailija
28/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:22"]

Lääkärin likainen salaisuus on väärin diagnisoidut taudit.

[/quote]

No ei se liene salaisuus ole? 

[/quote] 

No ei mutta tapettujen määrää ei haluta julki 

[/quote]

Suomessa kuolee vuosittain ihmisiä enemmän hoitovirheisiin kuin auto-onnettomuuksiin. Auto-onnettomuuksista uutisoidaan.

Vierailija
29/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 03:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 03:09"]

^ Uu, oletpa edgy! Todellinen AV:n oma pikku Linkola! ;) Nettivinkkasin varmuuden vuoksi.

[/quote]

Nettivinkkisi osoittaa pelkoa, kaltaisesi vasikka ansaitseekin pelkoa, ennen kuin se kaltataan elävältä.

[/quote]
Käytätkö SSRI-lääkkeitä? Sen huomaa! :D Vaikka oletkin käynyt lukion filosofian ykköskurssin, se ei tee sinusta vielä mitään suurta yhteiskunnallista kriitikkoa, varsinkaan noilla junteilla vasikkapuheilla. Mitä seuraavaksi, A.C.A.B? :D Mä en pelkää, päinvastoin toivon kaikkea hyvää myös syrjäytyneille.

Vierailija
30/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teoreettinen fyysikko avaruustähtitieteenlaitoksella. Tänne päätyy ne opiskelijat jotka eivät pärjäisi fyysikkoina mutta joilla on hyvä mielikuvitus. Asiahan on nyt niin, että ne kaikki teoriat alkuräjähdyksestä ja mustista aukoista on ihan hatusta vetäistyjä. Ei me oikeasti ymmärretä siitä matematiikasta mitään mutta toisaalta eipä ymmärrä kukaan muukaan joten me ei jäädä kiinni tästä. Aina joskus joku kirjoittaa "yleistajuisen" kirjan jossa esitetään joku uusi teoria. Ei viitti laittaa niihin kirjoihin mitään kaavoja tai sellaista ettei vaan kukaan huomaa miten pihalla me ollaan. Ja kun ei ole kokeellisia menetelmiä joilla voisi todeta meidän teoriat vääriksi, niin me vaan enimmäkseen juodaan kahvia täällä ja katotaan tositv-sarjoja. 

Vierailija
31/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutkimuksen parissa olevat tietää, että enemmistö julkaisuista on pienestä valeesta emävalheeseen. Oikeasti suurin osa vaahtoaa asiastaan kovinkaan tarkasti miettimättä mitään, koska se veisi aikaa muulta.

Esimerkiksi ilmstotieteen kahvipöytien ääressä on saatu monet hyvä naurut taviksien kustannuksella, kun on joku täysin päätön iltapäivälehtijuttu johon urpot vielä ihan kympillä uskovat.

t: tutkija

Vierailija
32/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En käytä mitään lääkkeitä, en edes asperiinia. En ole myöskään käynyt lukiota. Minua ei kiinnosta mielipiteesi tai yhteiskunta. Olet minulle vain kasapaskaa joka syntyi juntti vanhempiesi insestistä. Toivon kaltaisellesi ihmispaskalle ja sekasikiölle tuskaista loppua."

Sinua ei myöskään näemmä kiinnosta yhdys_sanat tai aspiriinin kirjoittaminen oikein, toivon kaltaisellesi oman elämäsi Nietzschen väärinymmärtäjälle sitä, että opit ne joskus! Ehkä sitten kun pääset yläasteelta, toivossa on hyvä elää. =) Nyt ilkeä yhdyssanatäti lähtee nukkumaan, kauniita unia pikkuinen!

Vierailija
33/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 03:29"]

Olen teoreettinen fyysikko avaruustähtitieteenlaitoksella. Tänne päätyy ne opiskelijat jotka eivät pärjäisi fyysikkoina mutta joilla on hyvä mielikuvitus. Asiahan on nyt niin, että ne kaikki teoriat alkuräjähdyksestä ja mustista aukoista on ihan hatusta vetäistyjä. Ei me oikeasti ymmärretä siitä matematiikasta mitään mutta toisaalta eipä ymmärrä kukaan muukaan joten me ei jäädä kiinni tästä. Aina joskus joku kirjoittaa "yleistajuisen" kirjan jossa esitetään joku uusi teoria. Ei viitti laittaa niihin kirjoihin mitään kaavoja tai sellaista ettei vaan kukaan huomaa miten pihalla me ollaan. Ja kun ei ole kokeellisia menetelmiä joilla voisi todeta meidän teoriat vääriksi, niin me vaan enimmäkseen juodaan kahvia täällä ja katotaan tositv-sarjoja. 

[/quote]

Hyvä yritys. Käypä seuraavaa provoasi varten ensin googlettamassa, minkä nimisiä laitoksia yliopistoissa onkaan, "avaruustähtitieteilijä".

Vierailija
34/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 01:39"]

[/quote]

Myllä minä mieleni niin pahoitin. LOL.

Vierailija
35/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautan että teoreettiset fyysikot eivät yleensä huijaa, Ilmatieteen laitoksen henkilökunta kylläkin. Ja samoin yleisesti lääketiede, nämä kaksi tieteenalaa eivät rehellistä päivää ole nähneetkään. Lääkäriliitto on uskonlahko ja Suomen kuppikunta myös jenkkivetoisen tärähtänyttä, lähinnä rahan perässä. Tekevät bisnestä yksinkertaisella konseptilla, kauppaavat lääkkeitä erilaisiin vaivoihin, joita mikrobit elimistössä aiheuttavat, eivätkä tunnusta niiden olemassaoloa. Ei ole muuten kauan aikaa siitä, kun lääketiede väitti että esimerkiksi veri on steriiliä, eikä siellä mitään bugeja ole, mutta toisinhan asia on toki. Itse asiassa elimistössä on paljon enemmän mikrobeja mitä on soluja, se mainitaan mm. NIH:in rahoittamassa mikrobiomi-projektissa.

Vierailija
36/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit onkin ahneita kusipäitä, ei se ole mikään salaisuus.

Vierailija
37/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:52"]

Krematoriossa työskentelin yli 30 vuotta. Aina kun joku politiikan hankilö tai muuten vain vittumainen tuli poltettavaksi, laitoin työhansikkaat käteeni ja löin kuin Rocky Balboa.

Joudun varmaan helvettiin, koska nauroin tälle.

[/quote] nauran itsekin mutta en usko että noin tapahtui

Vierailija
38/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:46"]

Moni pitää samaa kahvia neljäkin tuntia, vaikka takaraja on 1,5 tuntia. Se ei varsinaisesti ole salaisuus, koska kyllä sen maistaa.

[/quote] eiköhän Soini laita kohta kuriin ja järjestykseen valtionvarainministerinä. Tulos tai ulos.

Vierailija
39/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 03:29"]

[/quote] toi on sellaiselta joka ei ymmärrä tuosta alasta yhtään mitään

Vierailija
40/365 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:32"]

Alallani on keskimääräistä enemmän homoja (kai ihan tutkimustenkin mukaan, ei pelkästään omaa mutua).

[/quote] mikä se ala on?? ravintola vai?