Miehen äitienpäivälahja itkettää
Olen nyt märehtinyt asiaa koko viikon, pakko avautua tästä jollekin. Meillä juhlittiin ensimmäistä kertaa perheenä äitienpäivää, mies oli tietenkin hoitanut valmistelut kun tuo puolivuotias ei itse voi. Päivä oli muuten kiva kääretorttuineen ja miehen tekemine ruokineen, mutta miehen lahja oli totaalinen floppi. Oli ostanut mulle lahjakortin frisbeegolfiin :O En ymmärrä, mistä moisen oli saanut päähänsä. En harrasta kerrassaan mitään urheilua enkä ole koskaan ollut kiinnostunut ulkoilusta. Miehellä on aina ollut vähän vaikeuksia lahjanostossa, yleensä hankkii juuri lahjakorteja hierontaan yms kun ei ymmärrä edes suorista vihjeistäni (esim. "Tarvitsisin uuden yöpaidan, haluaisitko ostaa lahjaksi?" - myöhemmin lahjakortin kanssa tulee kommentti "En mä osaa sulle mitään hankkia." Huoh), mutta nyt tuli kyllä pohjanoteeraus. Vitu frisbeegolf?? Ei hän harrasta itsekään mitään tuollaista, koiraa ainoastaan lenkittää! Tuo kortti on vielä yhdelle, yksinkö tässä pitäisi muka mennä jonku lentävän lautasen perässä juoksentelemaan? Itkua nieleskelin kun lahjakortin luin ja vieläkään ei naurata... noinko huonosti mies minut tuntee?
Kommentit (79)
Mäkin oon saanut kerran "huonon" lahjan. Mies antoi naistenpäivänä minulle villasukat. Muuten hyvä, mutta olen intohimoinen neuloja jolla on komerot täynnä lapasia ja villasukkia, ja annan aina kaikille sukulaisille lahjoina villasukkia kun en ehdi itse kaikkia käyttää. Purskahdin lahjan nähdessäni nauruun ja mieskin tajusi hetken päästä. Olivat työkaverin kanssa kävelleet torin ohi jossa myytiin käsintehtyjä sukkia ja työkaveri oli päättänyt ostaa sellaiset vaimolleen, mies sitten enempää ajattelematta peesasi... :D
meillä menee niin että mää saan just mukuloilta ihan paskoja lahjoja, jotain hemmetin tuhkakuppeja (en ees ppolta), savimukeja joista kahvi tulee sameeksi tai vuotaa ulos, paperikukkia joihin lorotettu mun parasta hajuvettä. mies osaa ostaa onneksi kunnon kamaa niin ei vituta noiden kersojen räpellykset.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:29"]
[/quote] Sisälukutaito?? Viinikurssi ihmiselle, jonka ei juo viiniä tai on raskaana. Miten sen voi käyttää? Mun mielestä oli myös tosi outo se hierontalahjakortti hierojamieheltä! Vihjasiko sitä että en jaksa itse enää hieroa? Sitäpaitsi lahjakortit on muutenkin todella tyylittömiä lahjoja.
[/quote]
No valot päälle nyt itelles! Eihän siellä viinikurssilla pullokaupalla sitä viiniä latkita. Ja kuten kirjoitin, lahjakortin sisällön rukkaaminen mieluisammaksi onnistuu useimmiten helposti.
[/quote]
Minä en pidä viinistä enkä saisi alas kulaustakaan. Todellakin ottaisin itseeni moisesta lahjasta. Sitäpaitsi harvoin yrityksillä on paljoa varaa laajentaa. Jos kosketuskammoinen saa hierontalahjakortin, firma tuskin tarjoaa mitään sellaista palvelua johon hän haluaisi mennä. Mikä siinä on, että on pakko jotain ostaa kun on juhlapäivä? Mä ainakin olen ennemmin ilman lahjaa kuin otan ajattelemattoman lahjan. Lahjattomuudesta en suutu mutta rahanhaaskauksesta kyllä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Vihaan tälläisiä apeen kaltaisia itkijöitä ja ruikuttajia. Vastenmielisen oloinen ihminen, hyi helvetti.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:35"]Kiittämättömyys on maailman palkka. Vihaan tälläisiä apeen kaltaisia itkijöitä ja ruikuttajia. Vastenmielisen oloinen ihminen, hyi helvetti.
[/quote]
Mä taas inhoan ihmisiä, jotka ostelee toisille ihmisille typeriä lahjoja ja odottaa kiitosta, vaikka eivät ole ostaneet lahjaa en saaja mielessään vaan pelkät kiitokset mielessä. Suomessa kuitenkin riittää nöyristelijöitä jotka kiittävät vaikkeivät pitäisikään. Siksi tämä yhteiskunta kusessa onkin, koska suomalaiset on nöyristelijöitä.
Joitakin on vaan mahdoton miellyttää. Naama nyrpeänä ollaan aina eikä koskaan mitään uutta haluta kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:01"]Te olette ihan kauheita te lahjoista valittajat? Tiedättekö mitä? Se on varmaan suurin syy siihen, että saatte niitä "paskoja lahjoja". Ja jo se, että pitää sanoa, että haluaisin lahjaksi sitä tai tätä voi karkottaa jonkun lahjanostohalut ja lämmön aika kauaksi teistä. Mikä oikeus teillä on mitään lahjoja vaatia? Niitä saadaan jos saadaan. Voihan jos ei saa lahjaa niin sitten sanoa, että mä pahoitin mieleni kun en saanut lahjaa, mutta ei toisella siltikään ole mitään velvollisuutta teille lahjaa ostaa. Mutta jos kerrotte tunteistanne toiselle, niin ehkä hän tajuaa ja ymmärtää, että lahja on teille tärkeä, ja ilahtuu sitten sellaisen teille ostamaan. Mä inhoan tätä "lahja on pakollinen" -ajattelua ja vielä enemmän mä inhoa tätä, että "lahjan pitää olla sellainen kuin mä haluan" -ajattelua. Olisin kiitollinen mistä tahansa lahjoista, sen mitä minä HALUAN, voin ostaa itselleni itse, jos nyt ei lahjat satu nappaamaan. Ja vielä toi, eikö mies tunne minua yhtään? No ei varmaan tunne, mutta on osin itsesikin vastuulla kommunikoida niin, että tulet toiselle tutuksi. Siihen en osaa kylä neuvoa mitään, olen itsekin siinä aika huono, mutta juuri siksi en syytäkään muita "huonoista lahjavalinnoista"! Siitä olen tietenkin pahoillani, että päivä meni sinulla myttyyn. Ei kande odottaa niin kauheita! [/quote] En saa mitään selvää sun sekavasta tekstistä. Siis että jos toinen kysyy lahjatoivetta, sitä ei saa kertoa, mutta se on oma vika kun lahjan ostaja ei osaa sun ajatuksia lukea?
[/quote]
No siis ne ovat kaksi eri asiaa. Kertoa mistä pitää (ap sanoi, ettei lahja ollut mieluinen kun mies ei kai tunne häntä, tosin ainahan tuollaisia huteja nyt sattuu, syynä itkuun on silloin oma asenne jos on odottanut, että lahjan pitää olla todella osuva kuin leffassa) ja kertoa haluan lahjan se ja se. Jälkimmäistä kritisoin. En sitä, että toinen saisi tietää millainen ihminen olen. Miten voi olla ihminen, jota muiden on PAKKO ilahduttaa lahjalla??
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:41"]Joitakin on vaan mahdoton miellyttää. Naama nyrpeänä ollaan aina eikä koskaan mitään uutta haluta kokeilla.
[/quote]
Mikä itseisarvo se uude kokeilu on? Jotkut ihmiset ei halua kokeilla uutta, piste. Miksi sitä pitää silti tuputtaa? Jos on valinnut puolisokseen vääränlaisen ihmisen niin sitten harkitaan vaihtsmista sopivsmmsnlsiseen, eikä yritetä pakottaa toista muuttumaan omien mieltymysten mukaiseksi. Multa sais ainakin lähdöt joku uusien asioiden innokas tuputtaja.
Minä ehdin olla 44 v. naimisissa ennen mieheni kuolemaa. Kertaakaan en saanut äitienpäivälälahjaa, kertaakaan en siitä murjottanut. En ole mieheni äiti.
Lahjojen hankkiminen ei ollut mieheni vahvoja puolia. Joskus sain (mielestäni) aivan ihania lahjoja, useimmiten en mitään. Siis jouluna ja syntymäpäivänä. So what. En minä siitä pulttia ottanut.
Kunpa mieheni olisi vielä elossa! Lahjoistw viis.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:20"]
En tajua teitä. Tosi kivoja lahjakortteja täällä porukka saanut. Frisbeegolfia, hierontaa, jalkahoitoja, viinikurssia ja vaikka mitä ja silti kehtaatte valittaa ja jättää lahjat käyttämättä. Sitä paitsi useimmat yrittäjät ovat niin joustavia, että jos jalkahoito on ajatuksena ihan mahdoton, saa lahjan saaja valita tilalle jonkun toisen ja mieluisamman hoidon.
Sitä paitsi onks se niin kamalaa kokeilla jotain sellaista, mitä aiemmin ei ole tehnyt. Ties vaikka vahingossa innostuisi jostain?
[/quote]
Oisko niin että uhriutuminen innostaa vielä enemmän ?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:01"]Te olette ihan kauheita te lahjoista valittajat? Tiedättekö mitä? Se on varmaan suurin syy siihen, että saatte niitä "paskoja lahjoja". Ja jo se, että pitää sanoa, että haluaisin lahjaksi sitä tai tätä voi karkottaa jonkun lahjanostohalut ja lämmön aika kauaksi teistä. Mikä oikeus teillä on mitään lahjoja vaatia? Niitä saadaan jos saadaan. Voihan jos ei saa lahjaa niin sitten sanoa, että mä pahoitin mieleni kun en saanut lahjaa, mutta ei toisella siltikään ole mitään velvollisuutta teille lahjaa ostaa. Mutta jos kerrotte tunteistanne toiselle, niin ehkä hän tajuaa ja ymmärtää, että lahja on teille tärkeä, ja ilahtuu sitten sellaisen teille ostamaan. Mä inhoan tätä "lahja on pakollinen" -ajattelua ja vielä enemmän mä inhoa tätä, että "lahjan pitää olla sellainen kuin mä haluan" -ajattelua. Olisin kiitollinen mistä tahansa lahjoista, sen mitä minä HALUAN, voin ostaa itselleni itse, jos nyt ei lahjat satu nappaamaan. Ja vielä toi, eikö mies tunne minua yhtään? No ei varmaan tunne, mutta on osin itsesikin vastuulla kommunikoida niin, että tulet toiselle tutuksi. Siihen en osaa kylä neuvoa mitään, olen itsekin siinä aika huono, mutta juuri siksi en syytäkään muita "huonoista lahjavalinnoista"! Siitä olen tietenkin pahoillani, että päivä meni sinulla myttyyn. Ei kande odottaa niin kauheita! [/quote] En saa mitään selvää sun sekavasta tekstistä. Siis että jos toinen kysyy lahjatoivetta, sitä ei saa kertoa, mutta se on oma vika kun lahjan ostaja ei osaa sun ajatuksia lukea?
[/quote]
No siis ne ovat kaksi eri asiaa. Kertoa mistä pitää (ap sanoi, ettei lahja ollut mieluinen kun mies ei kai tunne häntä, tosin ainahan tuollaisia huteja nyt sattuu, syynä itkuun on silloin oma asenne jos on odottanut, että lahjan pitää olla todella osuva kuin leffassa) ja kertoa haluan lahjan se ja se. Jälkimmäistä kritisoin. En sitä, että toinen saisi tietää millainen ihminen olen. Miten voi olla ihminen, jota muiden on PAKKO ilahduttaa lahjalla??
[/quote]
Eikai tässä ketjussa kukaan ole lahjaa vaatinutkaan. On vain ihmetelty, miksi ylipäänsä tuhlata rahoja lahjaan, jos sellaista ei osaa ostaa. Hyvin voisi olla ilmankin lahjaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:53"]Hotellihuoneissa olevista vesilaseista ei kannata juoda.
[/quote]
Kerro!
Mitä kertoo ihmisestä se, että valittaa lapseltaan saamastaan lahjasta.....? Järkyttävää.
Mä en tarvinnut mitään lahjaa mieheltäni, enkä saanutkaan. Meillä on monta lasta sain heiltä aivan ihania muistamisia. Kaikki olis hyvin, mutta mieheni teki numeroa lahjasta, jonka muka antaa mulle. Oli puhunut asiasta lapsillekin. Kaksi nuorta muistutteli isäänsä, että hei, sullahan on lahja äidille, milloin annat sen. Mulle soitettiin äitienpäiväviikolla Saunalahdelta ja tarjottiin tablettia liittymällä pelkän liittymän hinnalla. Mies intoili, että antaa sen mulle Äitienpäivälahjaksi. Pyysi vielä mua katsomaan kännykästäni soittajan puhelinnumeron ja antamaan hänelle. Sen jälkeen asiasta ei oo mitään puhunu.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:51"]Mä en tarvinnut mitään lahjaa mieheltäni, enkä saanutkaan. Meillä on monta lasta sain heiltä aivan ihania muistamisia. Kaikki olis hyvin, mutta mieheni teki numeroa lahjasta, jonka muka antaa mulle. Oli puhunut asiasta lapsillekin. Kaksi nuorta muistutteli isäänsä, että hei, sullahan on lahja äidille, milloin annat sen. Mulle soitettiin äitienpäiväviikolla Saunalahdelta ja tarjottiin tablettia liittymällä pelkän liittymän hinnalla. Mies intoili, että antaa sen mulle Äitienpäivälahjaksi. Pyysi vielä mua katsomaan kännykästäni soittajan puhelinnumeron ja antamaan hänelle. Sen jälkeen asiasta ei oo mitään puhunu.
[/quote]
Auts.
Mä voitan tän kisan! Sain nimittäin (nykyisin jo ex-) mieheltäni syntymäpäivälahjakortin hierojalle. Ihmettelin päässäni valintaa, sillä mulls on vakkarihieroja jolla käyn ja lahjakortti oli eri paikkaan. No, jotenkin muuta kautta tuli myöhemmin puheeksi että tämä nainen, jonka hierontaan lahjakortin sain, on mieheni jonkin sortin ex-panokaveri ajalta juuri ennenkuin me aloimme tapailla! Voitte arvata, etten lahjakorttia koskaan käyttänyt. Mies ei ymmärtänyt ollenkaan, miksi en halunnut mennä sellaisen naisen hierottavaksi, jonka kanssa hän oli vielä pari vuotta aikaisemmin paneskellut. Totesi vain että "Leenan (hieroja) mielestä se oli just hyvä lahja!" Eli omi vielä entisen panonsa kanssa (eivät muuten samasta kaveripiiristäkään tms.) oikein yhdessä pohtineet mulle lahjaa. Hyi ällötys. Lahja ei nyt syy ollut eroomme mutta hyvä esimerkki idioottimiehen tempauksista.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:09"]Mä voitan tän kisan! Sain nimittäin (nykyisin jo ex-) mieheltäni syntymäpäivälahjakortin hierojalle. Ihmettelin päässäni valintaa, sillä mulls on vakkarihieroja jolla käyn ja lahjakortti oli eri paikkaan. No, jotenkin muuta kautta tuli myöhemmin puheeksi että tämä nainen, jonka hierontaan lahjakortin sain, on mieheni jonkin sortin ex-panokaveri ajalta juuri ennenkuin me aloimme tapailla! Voitte arvata, etten lahjakorttia koskaan käyttänyt. Mies ei ymmärtänyt ollenkaan, miksi en halunnut mennä sellaisen naisen hierottavaksi, jonka kanssa hän oli vielä pari vuotta aikaisemmin paneskellut. Totesi vain että "Leenan (hieroja) mielestä se oli just hyvä lahja!" Eli omi vielä entisen panonsa kanssa (eivät muuten samasta kaveripiiristäkään tms.) oikein yhdessä pohtineet mulle lahjaa. Hyi ällötys. Lahja ei nyt syy ollut eroomme mutta hyvä esimerkki idioottimiehen tempauksista.
[/quote]
:D ei tällasta voi edes keksiä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:09"]Mä voitan tän kisan! Sain nimittäin (nykyisin jo ex-) mieheltäni syntymäpäivälahjakortin hierojalle. Ihmettelin päässäni valintaa, sillä mulls on vakkarihieroja jolla käyn ja lahjakortti oli eri paikkaan. No, jotenkin muuta kautta tuli myöhemmin puheeksi että tämä nainen, jonka hierontaan lahjakortin sain, on mieheni jonkin sortin ex-panokaveri ajalta juuri ennenkuin me aloimme tapailla! Voitte arvata, etten lahjakorttia koskaan käyttänyt. Mies ei ymmärtänyt ollenkaan, miksi en halunnut mennä sellaisen naisen hierottavaksi, jonka kanssa hän oli vielä pari vuotta aikaisemmin paneskellut. Totesi vain että "Leenan (hieroja) mielestä se oli just hyvä lahja!" Eli omi vielä entisen panonsa kanssa (eivät muuten samasta kaveripiiristäkään tms.) oikein yhdessä pohtineet mulle lahjaa. Hyi ällötys. Lahja ei nyt syy ollut eroomme mutta hyvä esimerkki idioottimiehen tempauksista.
[/quote]
Mä sainkin mieheltäni ekana vuosipäivänä kaulakorun, jonka oli ostanut eksälleen. Oli erossa pyytänyt korut takaisin ja laittoi uudelleen käyttöön... ei oo tullut sitä korua kyllä pidettyä, vaikka yhdessä ollaan edelleen.
[/quote] Sisälukutaito?? Viinikurssi ihmiselle, jonka ei juo viiniä tai on raskaana. Miten sen voi käyttää? Mun mielestä oli myös tosi outo se hierontalahjakortti hierojamieheltä! Vihjasiko sitä että en jaksa itse enää hieroa? Sitäpaitsi lahjakortit on muutenkin todella tyylittömiä lahjoja.
[/quote]
No valot päälle nyt itelles! Eihän siellä viinikurssilla pullokaupalla sitä viiniä latkita. Ja kuten kirjoitin, lahjakortin sisällön rukkaaminen mieluisammaksi onnistuu useimmiten helposti.