Miehen äitienpäivälahja itkettää
Olen nyt märehtinyt asiaa koko viikon, pakko avautua tästä jollekin. Meillä juhlittiin ensimmäistä kertaa perheenä äitienpäivää, mies oli tietenkin hoitanut valmistelut kun tuo puolivuotias ei itse voi. Päivä oli muuten kiva kääretorttuineen ja miehen tekemine ruokineen, mutta miehen lahja oli totaalinen floppi. Oli ostanut mulle lahjakortin frisbeegolfiin :O En ymmärrä, mistä moisen oli saanut päähänsä. En harrasta kerrassaan mitään urheilua enkä ole koskaan ollut kiinnostunut ulkoilusta. Miehellä on aina ollut vähän vaikeuksia lahjanostossa, yleensä hankkii juuri lahjakorteja hierontaan yms kun ei ymmärrä edes suorista vihjeistäni (esim. "Tarvitsisin uuden yöpaidan, haluaisitko ostaa lahjaksi?" - myöhemmin lahjakortin kanssa tulee kommentti "En mä osaa sulle mitään hankkia." Huoh), mutta nyt tuli kyllä pohjanoteeraus. Vitu frisbeegolf?? Ei hän harrasta itsekään mitään tuollaista, koiraa ainoastaan lenkittää! Tuo kortti on vielä yhdelle, yksinkö tässä pitäisi muka mennä jonku lentävän lautasen perässä juoksentelemaan? Itkua nieleskelin kun lahjakortin luin ja vieläkään ei naurata... noinko huonosti mies minut tuntee?
Kommentit (79)
Eikös ajatus oo tärkein? Ehkä mies ajatteli että ois kivaa toimintaa yhdessä ja mukavaa vaihtelua timangeille ja suklaalle.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:01"]Te olette ihan kauheita te lahjoista valittajat? Tiedättekö mitä? Se on varmaan suurin syy siihen, että saatte niitä "paskoja lahjoja". Ja jo se, että pitää sanoa, että haluaisin lahjaksi sitä tai tätä voi karkottaa jonkun lahjanostohalut ja lämmön aika kauaksi teistä. Mikä oikeus teillä on mitään lahjoja vaatia? Niitä saadaan jos saadaan.
Voihan jos ei saa lahjaa niin sitten sanoa, että mä pahoitin mieleni kun en saanut lahjaa, mutta ei toisella siltikään ole mitään velvollisuutta teille lahjaa ostaa. Mutta jos kerrotte tunteistanne toiselle, niin ehkä hän tajuaa ja ymmärtää, että lahja on teille tärkeä, ja ilahtuu sitten sellaisen teille ostamaan.
Mä inhoan tätä "lahja on pakollinen" -ajattelua ja vielä enemmän mä inhoa tätä, että "lahjan pitää olla sellainen kuin mä haluan" -ajattelua. Olisin kiitollinen mistä tahansa lahjoista, sen mitä minä HALUAN, voin ostaa itselleni itse, jos nyt ei lahjat satu nappaamaan.
Ja vielä toi, eikö mies tunne minua yhtään? No ei varmaan tunne, mutta on osin itsesikin vastuulla kommunikoida niin, että tulet toiselle tutuksi. Siihen en osaa kylä neuvoa mitään, olen itsekin siinä aika huono, mutta juuri siksi en syytäkään muita "huonoista lahjavalinnoista"!
Siitä olen tietenkin pahoillani, että päivä meni sinulla myttyyn. Ei kande odottaa niin kauheita!
[/quote]
En saa mitään selvää sun sekavasta tekstistä. Siis että jos toinen kysyy lahjatoivetta, sitä ei saa kertoa, mutta se on oma vika kun lahjan ostaja ei osaa sun ajatuksia lukea?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:47"]Ap, nyt oikeesti. Oletko ihan tosissasi, että sun pitää nieleskellä kyyneitä tuosta lahjasta. Luulin, kun aloin lukea viestiä, että miehesi on ostanut sulle jotain kiinteytys- tai laihdutushoitoja tai lahjakortin painonvartijoihin... ai niin sitä ei enää ole... tai vastaavaan. Vaikka jotain laihdutuspulveria ;) Ymmärtäisin, että sellainen harmittaisi ja loukkaisikin. Mutta tuo lahja ei ole loukkaava. Voi pyhä lehmä sentään sinua. Ole sitten menemättä frisbee golfiin. Case closed.
[/quote]
Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Mun mies on tosi huono ostamaan lahjoja, ja hänen bravuurinsa on juurikin nuo päättömät lahjakortit. Oon saanu viinikurssilahjakortin (olin raskaana...), leivontakurssilahjakortin (en todellakaan tykkää kokata/leipoa) ja hierontalahjakortin (mies on itse koulutukseltaan hieroja mutta kortti ei ollut hänen hierontaansa :D ). Kyllähän siitä paha mieli tulee, kun toinen laittaa rahansa asiaan joka ei itseä kiinnosta ollenkaan, mutta sinne on mentävä ettei tule lahjan antajalle paha mieli. Varsinkin jos itse panostaa enemmän lahjoihin, siis laittaa niihin ajatusta, ei välttämättä enemmän rahaa.
[/quote]
Jäätävää :D mirhes kuulostaa oikein ekspertiltä lahja-asioissa...
Siis miten kaikki kommentoijat on noin ilkeitä! Eihän ap nyt varmaan lahjaa ollut vaatinut. Joissain perheissä mies hoitaa äitienpäivän muistamiset, ainakin siihen asti että lapset itse osaa (onhan se vaimon miehen lasten ÄITI), oletteko vain kateellisia kun teillä ei mies muista, vai miksi olette noin ilkeitä? Tsemppiä ap! Kyllä mäkin oisin mieleni pahoittanut imetysajan hormonihuuruissa typerästä lahjasta. Lahjan tulee olla saajan näköinen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:14"]Eikös ajatus oo tärkein? Ehkä mies ajatteli että ois kivaa toimintaa yhdessä ja mukavaa vaihtelua timangeille ja suklaalle.
[/quote]
Yhdessä? Ap sanoi etä lahjakortti on vain yhdelle.
Lahjanantokulttuuri on vaikea. Itse olen sitä mieltä, että on parempi olla hankkimatta lahjaa, jos ei tiedä varmuudella mitä toinen tarvitsee tai mistä hän pitäisi. Lahja on lahjansaajalle, ei sen ole tarkoitus kuvastaa antajan ideoita.
Mun mies osti mulle joululahjaksi pattereilla lämpiävät sukat??? Täytyy sanoa, että harmitti. Itse ostin hänelle pari merkkituotetta, jotka eivät olleet halpoja.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:11"]
Olen nyt märehtinyt asiaa koko viikon, pakko avautua tästä jollekin. Meillä juhlittiin ensimmäistä kertaa perheenä äitienpäivää, mies oli tietenkin hoitanut valmistelut kun tuo puolivuotias ei itse voi. Päivä oli muuten kiva kääretorttuineen ja miehen tekemine ruokineen, mutta miehen lahja oli totaalinen floppi. Oli ostanut mulle lahjakortin frisbeegolfiin :O En ymmärrä, mistä moisen oli saanut päähänsä. En harrasta kerrassaan mitään urheilua enkä ole koskaan ollut kiinnostunut ulkoilusta. Miehellä on aina ollut vähän vaikeuksia lahjanostossa, yleensä hankkii juuri lahjakorteja hierontaan yms kun ei ymmärrä edes suorista vihjeistäni (esim. "Tarvitsisin uuden yöpaidan, haluaisitko ostaa lahjaksi?" - myöhemmin lahjakortin kanssa tulee kommentti "En mä osaa sulle mitään hankkia." Huoh), mutta nyt tuli kyllä pohjanoteeraus. Vitu frisbeegolf?? Ei hän harrasta itsekään mitään tuollaista, koiraa ainoastaan lenkittää! Tuo kortti on vielä yhdelle, yksinkö tässä pitäisi muka mennä jonku lentävän lautasen perässä juoksentelemaan? Itkua nieleskelin kun lahjakortin luin ja vieläkään ei naurata... noinko huonosti mies minut tuntee?
[/quote]
Et harrasta mitään urheilua? Jättäisin sinut jo tuon takia
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:11"]
[/quote]
Et harrasta mitään urheilua? Jättäisin sinut jo tuon takia
[/quote]
No ap: mies on varmaan jo ap:n kanssa seurustelemaan alkaessaan tiennyt tämän tavoista! Ehkä mies ei halunnut urheilijaa, herranjumala ku ihmiset takertuu epäolennaisiin aloituksissa!
Millounkahan sitä ihmiset oppis olemaan valittamatta turhista?!! Kyllä ottaa päähän tuollainen. Just siks toisilla on kauhee paniikki ennen niitä merkkipäiviä kun tietää että se lahjansaaja on naama nyrpeenä, hankki mitä tahansa. Eikö ap oo ihanaa et sulla on mies ja perhe, miksi pitää vetää pultit tuollaisesta??? Käy ainakin kokeilemassa!
Ymmärrän ap harmituksesi. Mä täytin viime viikolla 30. Mies täytti pyöreitä tammikuussa ja ostin hänelle hänen toivomansa pesisräpylän, hinta n.150e. Mies kyseli hyvissä ajoin minulta lahjatoiveita, mainitsin mm. hajuveden ja tarvitsemani selkärepun yms. käyttötavaraa. Mies osti minulle jalkaraspin ja Mavalan minipullon kynsilakkaa! 30-vuotislahjaksi! Harmittaa edelleen. Luulin vitsilahjaksi ja odottelin "oikeaa" isoa lahjaa myöhemmin. Eipä näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:11"]Olen nyt märehtinyt asiaa koko viikon, pakko avautua tästä jollekin. Meillä juhlittiin ensimmäistä kertaa perheenä äitienpäivää, mies oli tietenkin hoitanut valmistelut kun tuo puolivuotias ei itse voi. Päivä oli muuten kiva kääretorttuineen ja miehen tekemine ruokineen, mutta miehen lahja oli totaalinen floppi. Oli ostanut mulle lahjakortin frisbeegolfiin :O En ymmärrä, mistä moisen oli saanut päähänsä. En harrasta kerrassaan mitään urheilua enkä ole koskaan ollut kiinnostunut ulkoilusta. Miehellä on aina ollut vähän vaikeuksia lahjanostossa, yleensä hankkii juuri lahjakorteja hierontaan yms kun ei ymmärrä edes suorista vihjeistäni (esim. "Tarvitsisin uuden yöpaidan, haluaisitko ostaa lahjaksi?" - myöhemmin lahjakortin kanssa tulee kommentti "En mä osaa sulle mitään hankkia." Huoh), mutta nyt tuli kyllä pohjanoteeraus. Vitu frisbeegolf?? Ei hän harrasta itsekään mitään tuollaista, koiraa ainoastaan lenkittää! Tuo kortti on vielä yhdelle, yksinkö tässä pitäisi muka mennä jonku lentävän lautasen perässä juoksentelemaan? Itkua nieleskelin kun lahjakortin luin ja vieläkään ei naurata... noinko huonosti mies minut tuntee?
[/quote]
Oli leiponutkin ja sä kehtaat valittaa? Jumalauta että pistää vihaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:30"]Olisin ollut täysin tyytyväinen ilman lahjaa! Itkettää se, että mies tuntee minut niin huonosti ettei ymmärrä, että mikään urheilulahja ei ole mieluinen. AP[/quote]
Miten olet ilman minkäänlaista liikuntaa saanut raskauskilot karistettua, vai oletko vain onnekas tyyliin Kate Middleton?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:16"]Millounkahan sitä ihmiset oppis olemaan valittamatta turhista?!! Kyllä ottaa päähän tuollainen. Just siks toisilla on kauhee paniikki ennen niitä merkkipäiviä kun tietää että se lahjansaaja on naama nyrpeenä, hankki mitä tahansa. Eikö ap oo ihanaa et sulla on mies ja perhe, miksi pitää vetää pultit tuollaisesta??? Käy ainakin kokeilemassa!
[/quote]
Miksi pitää väkisin hankkia jotain, jos ei osaa? Me on sovittu että mies ei enää edes yritä hankkia kun menee aina pieleen. Toimii just hyvin näin.
En tajua teitä. Tosi kivoja lahjakortteja täällä porukka saanut. Frisbeegolfia, hierontaa, jalkahoitoja, viinikurssia ja vaikka mitä ja silti kehtaatte valittaa ja jättää lahjat käyttämättä. Sitä paitsi useimmat yrittäjät ovat niin joustavia, että jos jalkahoito on ajatuksena ihan mahdoton, saa lahjan saaja valita tilalle jonkun toisen ja mieluisamman hoidon.
Sitä paitsi onks se niin kamalaa kokeilla jotain sellaista, mitä aiemmin ei ole tehnyt. Ties vaikka vahingossa innostuisi jostain?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:30"]Olisin ollut täysin tyytyväinen ilman lahjaa! Itkettää se, että mies tuntee minut niin huonosti ettei ymmärrä, että mikään urheilulahja ei ole mieluinen. AP[/quote]
Miten olet ilman minkäänlaista liikuntaa saanut raskauskilot karistettua, vai oletko vain onnekas tyyliin Kate Middleton?
[/quote]
On tainnut ap jo häipyä linjoilta kun ketju on taas yhtä lynkkausta.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:20"]En tajua teitä. Tosi kivoja lahjakortteja täällä porukka saanut. Frisbeegolfia, hierontaa, jalkahoitoja, viinikurssia ja vaikka mitä ja silti kehtaatte valittaa ja jättää lahjat käyttämättä. Sitä paitsi useimmat yrittäjät ovat niin joustavia, että jos jalkahoito on ajatuksena ihan mahdoton, saa lahjan saaja valita tilalle jonkun toisen ja mieluisamman hoidon.
Sitä paitsi onks se niin kamalaa kokeilla jotain sellaista, mitä aiemmin ei ole tehnyt. Ties vaikka vahingossa innostuisi jostain?
[/quote]
Sisälukutaito?? Viinikurssi ihmiselle, jonka ei juo viiniä tai on raskaana. Miten sen voi käyttää? Mun mielestä oli myös tosi outo se hierontalahjakortti hierojamieheltä! Vihjasiko sitä että en jaksa itse enää hieroa? Sitäpaitsi lahjakortit on muutenkin todella tyylittömiä lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:14"]No ap: mies on varmaan jo ap:n kanssa seurustelemaan alkaessaan tiennyt tämän tavoista! Ehkä mies ei halunnut urheilijaa, herranjumala ku ihmiset takertuu epäolennaisiin aloituksissa!
[/quote]
Sama toisinpäin, jos kerran ap ei ole kiinnostunut mistään liikunnasta tai urheilusta, luulisi senkin tulleen ap:n tavoista miehelle selväksi jo aikoja sitten. Jos mies ei halunnut urheilijaa, miksi hän silloin hankkisi lahjakortin johonkin liikkumiseen viittaavaan?
Mä ehkä antaisin lahjakortin kaikessa hiljaisuudessa jollekin kaverille jos en tykkäis itse mennä. Tuskin se mies sitä enää parin kk päästä muistaa.
Komppaan jotakuta edellistä: astu oman mukavuusalueesi ulkopuolelle ja mene kokeilemaan frisbeegolfia. Saatat saada hienon kokemuksen ja joka tapauksessa et menetä mitään.