Miehen äitienpäivälahja itkettää
Olen nyt märehtinyt asiaa koko viikon, pakko avautua tästä jollekin. Meillä juhlittiin ensimmäistä kertaa perheenä äitienpäivää, mies oli tietenkin hoitanut valmistelut kun tuo puolivuotias ei itse voi. Päivä oli muuten kiva kääretorttuineen ja miehen tekemine ruokineen, mutta miehen lahja oli totaalinen floppi. Oli ostanut mulle lahjakortin frisbeegolfiin :O En ymmärrä, mistä moisen oli saanut päähänsä. En harrasta kerrassaan mitään urheilua enkä ole koskaan ollut kiinnostunut ulkoilusta. Miehellä on aina ollut vähän vaikeuksia lahjanostossa, yleensä hankkii juuri lahjakorteja hierontaan yms kun ei ymmärrä edes suorista vihjeistäni (esim. "Tarvitsisin uuden yöpaidan, haluaisitko ostaa lahjaksi?" - myöhemmin lahjakortin kanssa tulee kommentti "En mä osaa sulle mitään hankkia." Huoh), mutta nyt tuli kyllä pohjanoteeraus. Vitu frisbeegolf?? Ei hän harrasta itsekään mitään tuollaista, koiraa ainoastaan lenkittää! Tuo kortti on vielä yhdelle, yksinkö tässä pitäisi muka mennä jonku lentävän lautasen perässä juoksentelemaan? Itkua nieleskelin kun lahjakortin luin ja vieläkään ei naurata... noinko huonosti mies minut tuntee?
Kommentit (79)
Miksi pitää ostaa jotain lahjoja? Eikö voi vain antaa kukan, mennä vaikka syömään ja hieroa hartioita?
MULLA TÄYDEN KYMPIN MIES..LAPSILTA SAIN IHANAT LAHJAT,KOULUSSA TEKIVÄT JA KORTIT ♡ MIEHELTÄNI SAIN TUKHOLMA RISTEILY 4henkilö LAHJAKORTIN..HUOMENNA LÄHEN KOLMEN PARHAIMMAN KAVERIN KANS RISTEILYLLE,KOSKA MIEHENI SANOI JÄÄVÄNSÄ LASTEN KANS..SIT SAIN LAHJAKORTIN LAIVALLA OLEVAAN KAMPAAMO JA KASVOHOITO/MEIKKAUKSEEN.,UUH..IHANAA,VIHDOIN KAVEREITTEN KESKEN BILETTÄÄ..KAHENVKO.PÄÄSTÄ LÄHEN PARIISIIN MIEHENI KANS VIIKOKSI 10v.HÄÄPÄIVÄ MATKALLE..KANDE OLLA TÄMMÖNEN IHANA MIES JOKA AATTELEE OMAA VAIMOA..
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:41"]
Herättääpä paljon tunteita lahjakeskustelu. Kysyin mieheltä asiaa tänään. Ei ollut kuulemma edes huomannut reaktiotani lahjaan. Kysyin mistä sai moisen idean. Kuulemma työkaveri ehdottanut. Ei jotenkin parantanut oloa ollenkaan. AP
[/quote]
Haetkohan sä sieltä lahjasta nyt jotain sellaista juttua jonka voisit saada muutenkin mieheltäsi ja paljon suoremmin, fiksummin ja nopeammin kuin odotella ja ehdotella jotain lahjaa, jonka mies sitten sulle valitsee?
Että tietäisit olevasi tärkeä tms? Voisiko aiheesta puhua suorempaan tai kertoa ettet tunne olevasi miehelle niin tärkeä kuin haluaisit eikä se liity lahjaan.
Ja jos olisit saanut pelkän ruoan ja kääretortun, niin itkisit, että et saanut MITÄÄN lahjaa?
Vittu millaiset teiniprinsessan tasolle jääneet vajakit lisääntyvät, sääliksi käy miestäsi ja lastasi.
Joillekin miehille toi lahjanhankinta vaan on aivan liian vaikeaa. Mun mies on sellainen. Hän aina kysyy että mitä haluaisin lahjaksi, ja mä annan aina helppoja vinkkejä: no uuden sähköhammasharjan, uuden kaulahuivin, vakiohajuvesi on lopussa... Mutta ei. Mies hankkii jotain aivan järkyttäviä räpellyksiä. Joululahjaksi sain niskahierontalaitteen (jäätävä turhake eikä edes hiero), syntymäpäivälahjaksi viinipullon (en juo viiniä) ja hääpäivälahjaksi lahjakortin kosmetologille (olen siis itse töissä kauneusalan firmassa joten pääsen kyllä edullisesti kosmetologille aina kun haluan!) En ymmärrä ollenkaan, miksi ei voi ostaa sitä toivetta jos kerran itse sitä kysyy. Aion seuraavaksi ehdottaa ettei ostella enää ollenkaan toisillemme lahjoja, kun mies ampuu joka kerta niin pahasti huti.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:26"]Ja jos olisit saanut pelkän ruoan ja kääretortun, niin itkisit, että et saanut MITÄÄN lahjaa?
Vittu millaiset teiniprinsessan tasolle jääneet vajakit lisääntyvät, sääliksi käy miestäsi ja lastasi.
[/quote]
Olisin ollut täysin tyytyväinen ilman lahjaa! Itkettää se, että mies tuntee minut niin huonosti ettei ymmärrä, että mikään urheilulahja ei ole mieluinen. AP
Miksi miehen pitää ylipäätään hankkia äitienpäivälahja? Vai ooksä miehellesi äiti?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:32"]Miksi miehen pitää ylipäätään hankkia äitienpäivälahja? Vai ooksä miehellesi äiti?
[/quote]
Eikai ap sanonut että hän on pyytänyt lahjaa? Kyllä meilläkin mies hoiti hemmottelut ja lahjonnat siihen asti että lapset osas itse järjestää. Sitäpaitsi kyllä mieskin vli vaimoaan kiittää siitä ettän on äiti hänen lapsilleen!
Mä sain kerran joululahjaksi kans lahjakortin kokovartalohierontaan. Ihmiseltä, joka itse käyttää paljon näitä palveluja. Ihana ajatus, mutta kun itselleni hierojalla käynti on tosi vaikeaa. Kyseessä oli vielä mieshieroja( kokenut ja erittäin hyvässä maineessa oleva) ja itse olen nainen. Aivan lahjakortin loppupäivinä sain mentyä, etten pahoittaisi antajan mieltä.
Mun mielestä lahjakortit ylipäänsä on kämäisiä lahjoja kelle vaan. Harvemmin mitään ajatusta on niihin laitettu.
Parempi silti kuin mulla.... Oon dieetillä ja mies tietää, oli tehnyt ällömakean leivoksen ja kahvin... Ja lisäksi sanoi "en sitte ostanu mitään kun en muistanu"... Taas... Kerran toi kukan kun käskin, muutoin 12v ei mitään äitienpäivänä...
Ap, nyt oikeesti. Oletko ihan tosissasi, että sun pitää nieleskellä kyyneitä tuosta lahjasta. Luulin, kun aloin lukea viestiä, että miehesi on ostanut sulle jotain kiinteytys- tai laihdutushoitoja tai lahjakortin painonvartijoihin... ai niin sitä ei enää ole... tai vastaavaan. Vaikka jotain laihdutuspulveria ;) Ymmärtäisin, että sellainen harmittaisi ja loukkaisikin. Mutta tuo lahja ei ole loukkaava. Voi pyhä lehmä sentään sinua. Ole sitten menemättä frisbee golfiin. Case closed.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:32"]Miksi miehen pitää ylipäätään hankkia äitienpäivälahja? Vai ooksä miehellesi äiti?
[/quote] Onko äitienpäivä vain sinun äitisi päivä? Muistatko sinä mummoasi äitienpäivänä? Eihän hänkään ole _sinun_ äitisi? Kyse on arvostaa kaikkia äitejä ja sitä arvostusta voi osoittaa esim. sillä pienellä lahjalla tai jollain muulla kivalla eleellä. Kai äidilläkin on oikeus pieneen hemmotteluun joka poikkeaa arjesta, edes kerran vuodessa? Varsinkin, jos kyseessä on _sinun lastesi äiti_, luulisi olevan tärkeää osoittaa hänelle kuinka on juuri se maailman paras äiti teidän lapsillenne. Ikävää, että se tuntuu olevan noin vaikeaa joillekin.
Mee iloisella mielellä sinne jonain aurinkoisena päivänä. Nautit varmasti. Faceen joku kiva päivitys, miten ihanan lahjan sait :) Oikeesti mikä olisi parempi harrastus luonnon helmassa?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:26"]Ja jos olisit saanut pelkän ruoan ja kääretortun, niin itkisit, että et saanut MITÄÄN lahjaa? Vittu millaiset teiniprinsessan tasolle jääneet vajakit lisääntyvät, sääliksi käy miestäsi ja lastasi. [/quote] Olisin ollut täysin tyytyväinen ilman lahjaa! Itkettää se, että mies tuntee minut niin huonosti ettei ymmärrä, että mikään urheilulahja ei ole mieluinen. AP
[/quote]
Jos et ole edes lahjaa ODOTTANUTKAAN, niin anna miehesi käyttää se lahjakortti. Hyvin yksinkertaista.
Niele niitä kyyneleitäsi, NYHYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:47"]Ap, nyt oikeesti. Oletko ihan tosissasi, että sun pitää nieleskellä kyyneitä tuosta lahjasta. Luulin, kun aloin lukea viestiä, että miehesi on ostanut sulle jotain kiinteytys- tai laihdutushoitoja tai lahjakortin painonvartijoihin... ai niin sitä ei enää ole... tai vastaavaan. Vaikka jotain laihdutuspulveria ;) Ymmärtäisin, että sellainen harmittaisi ja loukkaisikin. Mutta tuo lahja ei ole loukkaava. Voi pyhä lehmä sentään sinua. Ole sitten menemättä frisbee golfiin. Case closed.
[/quote]
Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Mun mies on tosi huono ostamaan lahjoja, ja hänen bravuurinsa on juurikin nuo päättömät lahjakortit. Oon saanu viinikurssilahjakortin (olin raskaana...), leivontakurssilahjakortin (en todellakaan tykkää kokata/leipoa) ja hierontalahjakortin (mies on itse koulutukseltaan hieroja mutta kortti ei ollut hänen hierontaansa :D ). Kyllähän siitä paha mieli tulee, kun toinen laittaa rahansa asiaan joka ei itseä kiinnosta ollenkaan, mutta sinne on mentävä ettei tule lahjan antajalle paha mieli. Varsinkin jos itse panostaa enemmän lahjoihin, siis laittaa niihin ajatusta, ei välttämättä enemmän rahaa.
Toisaalta lutuista mutta ihmettelen kyllä miten voi olla noin pellolla ettei ole tarttunut päähän mitään sinun mieltymyksistä ym.
Voihan taustalla olla se että miehesi on halunnut järjestää sulle omaa aikaa ja kannustaa kodin ulkopuolelle, tai sitten on kysynyt joltain työkaverilta joka on yhtä pihalla kuin mies itse.
Mene nyt mielenkiinnosta katsomaan, ties vaikka olisikin kivaa. Tässä lähellä on frisbeegolfkenttä ja katon ohikulkiessa aina hieman kadehtien heidän hauskanpitoaan.
Te olette ihan kauheita te lahjoista valittajat? Tiedättekö mitä? Se on varmaan suurin syy siihen, että saatte niitä "paskoja lahjoja". Ja jo se, että pitää sanoa, että haluaisin lahjaksi sitä tai tätä voi karkottaa jonkun lahjanostohalut ja lämmön aika kauaksi teistä. Mikä oikeus teillä on mitään lahjoja vaatia? Niitä saadaan jos saadaan.
Voihan jos ei saa lahjaa niin sitten sanoa, että mä pahoitin mieleni kun en saanut lahjaa, mutta ei toisella siltikään ole mitään velvollisuutta teille lahjaa ostaa. Mutta jos kerrotte tunteistanne toiselle, niin ehkä hän tajuaa ja ymmärtää, että lahja on teille tärkeä, ja ilahtuu sitten sellaisen teille ostamaan.
Mä inhoan tätä "lahja on pakollinen" -ajattelua ja vielä enemmän mä inhoa tätä, että "lahjan pitää olla sellainen kuin mä haluan" -ajattelua. Olisin kiitollinen mistä tahansa lahjoista, sen mitä minä HALUAN, voin ostaa itselleni itse, jos nyt ei lahjat satu nappaamaan.
Ja vielä toi, eikö mies tunne minua yhtään? No ei varmaan tunne, mutta on osin itsesikin vastuulla kommunikoida niin, että tulet toiselle tutuksi. Siihen en osaa kylä neuvoa mitään, olen itsekin siinä aika huono, mutta juuri siksi en syytäkään muita "huonoista lahjavalinnoista"!
Siitä olen tietenkin pahoillani, että päivä meni sinulla myttyyn. Ei kande odottaa niin kauheita!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:25"]
Itse ostimme pari äitienpäivää sitten kimpassa äidille lahjakortin kokovartalo-hierontaan. Ei nyt kuulosta kalliilta mut opiskelijana tuntui kuukausibudjetissa. Ei mennyt hierontaan ei. Edelleen olen vähän katkera, koska fiilistelin että oon osannu ostaa niin hyvän lahjan :D
[/quote]
Kaikki ei tykkää hieronnasta, itse olen yksi heistä. Eikös siellä olla jossain pikkareissa suunnilleen ja joku vieras ihminen koskee lähes joka paikkaan. Aika intiimiä.
Mies osti minulle kerran jonkun suklaahieronnan ja jalkahoidon. Olin todella epävarma vartalostani ja jaloistani, juuri ne alueet joita en todellakaan halua esitellä kenellekään vieraalle ihmiselle. Enkä todellakaan että kukaan vieras hieroo lähes alastonta vartaloani jollain suklaalla. Mies oli ihan täpinöissään kun tällaisen lahjan oli minulle hankkinut. Itse olisin vaikka maksanut ettei tarvitse menn, koin todella kiusalliseksi. En käyttänyt lahjakorttia. Kaikki ihmiset eivät tykkää päästää vierasta ihmistä liian iholle.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:17"]Mä sainkin lapsiltani lahjakortin naurujoogaan. NAURUJOOGAAN! En todellakaan ole menossa, ei yhtääääään mun tapaista. Ymmärrän tuskasi ap, tosin vielä inhottavampaa että omalta mieheltä tollainen. Lapsilta jotenkin virheen ymmärtää.
[/quote]
Naurujoogaan? Pitääkö sellaisests paskasta maksaakin?