Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan loppu naisvaltaiseen alaan ja työkavereihin

Vierailija
14.05.2015 |

Eli olen työssa naisvaltaisella as.pa alalla. Sen lisäksi että palkka on aivan paska niin olen aivan loppu tähän naisryhmään. Kieroilua, vittuilua, kitinaa, itkua ja teinimäistä käytöstä. Olen päättänyt että alanvaihto on edessä, mutta mihin? Tykkään ihan työstäni mutta haluaisin tehdä paljon kaikkea muutakin. Tällä hetkellä vaan tuntuu että miesvaltainen ala olisi minua varten. :D amk tai yliopisto olisi suunnitelmissa, mutta alasta ei mitään tietoa. Mitä te olette tehneet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se ongelma, että minulla ei ole lahjoja miesvaltaisille aloille, mutta naisvaltainen työpaikka kauhistuttaa ajatuksena. Nuorempana ja tyhmempänä kuvittelin sen olevan hyvä juttu, mutta nyt tiedän paremmin.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
2/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku teknillinen korkeakoulu kuhisee miehiä. Vältä sosiaali ja terveysalaa, kauneusalaa, osittain myös kaupan alaa. Mahdollisimman fyysinen ja/tai tekninen ala niin pääset miesvaltaiseen työympäristöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirjoitus olisi voinut olla suoraan mun näppikseltä.

Mikä koulutus sulla on taustalla? Hae alalle toisenlaisiin tehtäviin?

Vierailija
4/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksa-, metalli-, tai sähkömieheksi sitten vaan.

Vierailija
5/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minullakaan. Joku tehdastyö ei välttämättä ole unelmieni täyttymys, mutta se mielikuva minkä olen saanut miesten työpaikkojen yhteishengestä on jotain upeaa. Kemia, matikka ja fysiikka eivät todellakaan ole vahvuuksiani ja kaikki mielenkiinnon kohteetkin tuntuvat sijoittuvan tavalla tai toisella naisvaltaisille aloille, mutta en kestä sitä enää. -ap

Vierailija
6/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sihteerin töitä tehnyt ensin naisvaltaisella alalla ja sitten työkokemuksen kartuttua päässyt ONNEKSI miesvaltaiselle alalle. Ei koskaan enää takaisin! Nykyisellä alalla viihdyn todella hyvin :-)

Vierailija
7/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä täällä insinöörialoillakin on kaikenlaista kähinää. Olen pienen työpaikan ainoa nainen, mutta taitavasti nuo  miehet haukkuvat yhteistyökumppaneita ja asiakkaita. Naisena saa olla rauhassa, jos ei mokaile - paitsi sillion, kun ei ole paikalla. 

Vierailija
8/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 12:59"]Tuo kirjoitus olisi voinut olla suoraan mun näppikseltä.

Mikä koulutus sulla on taustalla? Hae alalle toisenlaisiin tehtäviin?
[/quote]

Mulla on lukio ja ammatillinen koulutus kauneudenhoito alalta alla. Tällä alalla ei paljon voi muihin tehtäviin hakea.

Vierailija
9/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 oli siis ap ja olen kyllä aivan valmis vaihtamaan alaa täysin.

Vierailija
10/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että kun ollut yli 20 vuotta miesvaltaisella alalla, on ne ruusunpunaiset lasit karisseet aika hyvin. Ei ne miehet ole aina kivoja, miehet juoruilee, miehet puhuvat paskaa muista ihmisistä yms. 

Vierailija
11/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 12:54"]

Eli olen työssa naisvaltaisella as.pa alalla. Sen lisäksi että palkka on aivan paska niin olen aivan loppu tähän naisryhmään. Kieroilua, vittuilua, kitinaa, itkua ja teinimäistä käytöstä. Olen päättänyt että alanvaihto on edessä, mutta mihin? Tykkään ihan työstäni mutta haluaisin tehdä paljon kaikkea muutakin. Tällä hetkellä vaan tuntuu että miesvaltainen ala olisi minua varten. :D amk tai yliopisto olisi suunnitelmissa, mutta alasta ei mitään tietoa. Mitä te olette tehneet vastaavassa tilanteessa?

[/quote]

Sama ongelma. Oon yrittänyt hakea muualta töitä, muttei ole löytynyt. Oon kompensoinu aina harrastamalla urheilua seurassa, missä on myös miehiä. Auttaa mielenterveyteen, kun saa olla reilujen ja mukavien miesten kanssa.

Vierailija
12/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:04"]8 lisää, että kun ollut yli 20 vuotta miesvaltaisella alalla, on ne ruusunpunaiset lasit karisseet aika hyvin. Ei ne miehet ole aina kivoja, miehet juoruilee, miehet puhuvat paskaa muista ihmisistä yms. 
[/quote]

Varmasti, mutta siinä vaiheessa kun se itku, selän takana puhuminen ja kaikesta valittaminen on _päivittäistä_ niin mikään ei voi enää olla huonommin :D -ap

Vierailija
13/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä naisvaltaisella alalla on oikein rattoisaa, palkka parempi kuin keskimäärin, pääsee helpommin ns. parempiin hommiin jne
M35

Vierailija
14/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoaloista oikis, lääkis, kauppis, maatalous-metsätieteellinen, bilsa yms on ainakin molempia sukupuolia

Vierailija
15/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 12:59"]Tuo kirjoitus olisi voinut olla suoraan mun näppikseltä. Mikä koulutus sulla on taustalla? Hae alalle toisenlaisiin tehtäviin? [/quote] Mulla on lukio ja ammatillinen koulutus kauneudenhoito alalta alla. Tällä alalla ei paljon voi muihin tehtäviin hakea.

[/quote]

Vaihda kaupalliselle puolelle, esim. myyntiedustajaksi jollekin kosmetiikkaa myyvälle taholle? Saat tehdä itsenäisesti paljon töitä ja sulla on koulutus duuniin. :) Ahkeralla myös ansiot voivat olla paljon nykyistäsi paremmat.

Kauneusala on kyllä sellainen että sinne ei mua ainakaan helpolla saisi, voin kuvitella sen kotkotuksen. 

Vierailija
16/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn edelleen yhdeksän vuoden jälkeen miesvaltaisella alalla. Opiskeluaikana tein töitä naisvaltaisella alalla ja kyllä ne viisi vuotta sitä riitti. Nyt kuusi vuotta samassa paikassa, meitä on yhdeksän miestä ja kaksi naista tiimissä ja erittäin hyvä yhteishenki. N32

Vierailija
17/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten aloilla saat kuunnella kun keskustelun aihe on perse ja tissit. Sun.

Vierailija
18/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:01"]

En tiedä onko minullakaan. Joku tehdastyö ei välttämättä ole unelmieni täyttymys, mutta se mielikuva minkä olen saanut miesten työpaikkojen yhteishengestä on jotain upeaa. Kemia, matikka ja fysiikka eivät todellakaan ole vahvuuksiani ja kaikki mielenkiinnon kohteetkin tuntuvat sijoittuvan tavalla tai toisella naisvaltaisille aloille, mutta en kestä sitä enää. -ap

[/quote]

No se on pelkkää mielikuvaa, ei ne miehet ole välttämättä oikeasti sen kummempia. No ehkä hiukkasen rennompia tms., mutta kyllä niistäkin mulkkuja löytyy.

Vierailija
19/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 12:59"]Tuo kirjoitus olisi voinut olla suoraan mun näppikseltä. Mikä koulutus sulla on taustalla? Hae alalle toisenlaisiin tehtäviin? [/quote] Mulla on lukio ja ammatillinen koulutus kauneudenhoito alalta alla. Tällä alalla ei paljon voi muihin tehtäviin hakea.

[/quote]

Vaihda kaupalliselle puolelle, esim. myyntiedustajaksi jollekin kosmetiikkaa myyvälle taholle? Saat tehdä itsenäisesti paljon töitä ja sulla on koulutus duuniin. :) Ahkeralla myös ansiot voivat olla paljon nykyistäsi paremmat.

Kauneusala on kyllä sellainen että sinne ei mua ainakaan helpolla saisi, voin kuvitella sen kotkotuksen. 
[/quote]

Sinne ei ihan tuosta vaan "vaihdeta".

Vierailija
20/54 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka opetusala on naisvaltaista, niin se on silti niin itsenäistä etten ole kokenut naisvaltaisuutta ongelmaksi. Lisäksi korkea koulutustaso näkyy tiettynä sivistyksenä johon kuuluu myös käytöstavat. Huuli pyöreänä olen joskus luokassa istuessa kuunnellut koulun siivoojien keskustelua jossa kokeneempi kyykyttää toista ja puhuu kuin idiootille. Samoin itse kesätöissä toimiessani sairaalassa oli ikävä huomata millainen hierarkia siellä vallitsee ja aiheuttaa jatkuvaa nokkimista toisia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi