Hykertelen itsekseni, kun autoilusta tulee kalliimpaa
Minusta hieno suunta. :) Autoilun sietäisi olla vähintään kolme kertaa kalliimpaa kuin nyt.
Kommentit (80)
Ei riitä älykkyys tämmösillä huutelijoilla siihen että kaiken hinta nousee jos nostetaan bensanhintoja. Se ei myöskään vähennä autoilua vaikka kuinka nostetaan kun kulkeminen on pakollista.
Kyllä hymy hyytyy, kun siltä manskun lähikaupasta ei enää löydykään sitä kombuchaa, jota vedät päivittäin :D
Moni pärjäisi ilman autoa. 50-luvulla autot oli vielä harvinaisia. Jotenkin ne perheenisät töihin pääsivät myös polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä älykkyys tämmösillä huutelijoilla siihen että kaiken hinta nousee jos nostetaan bensanhintoja. Se ei myöskään vähennä autoilua vaikka kuinka nostetaan kun kulkeminen on pakollista.
Jos autoilu kallistuu tarpeeksi, niin kyllä se vain vähenee. Enkä tarkoita nyt pelkästään bensan hintaa, vaan toivon myös veronkorotuksia ja isoja ruuhkamaksuja. Autoilun vähentymistä odottelen innolla. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hymy hyytyy, kun siltä manskun lähikaupasta ei enää löydykään sitä kombuchaa, jota vedät päivittäin :D
En asu Helsingissä, enkä ole maistanut koskaan kombuchaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei nyt ymmärrä, että tämä Suomi kohta pysähtyy näillä bensan sähkön hinnoilla.
Höpö höpö. Suomalainen hallintoalamainen venyy aina. Lopettaa kaikki turhat menot, matkat, harrastukset, kunhan pystyy lämmittämään kotiaan, lataamaan älypalikan, menemän töihin ja syömään jotain edes lähes syömäkelpoista.
No minä lopetin venymisen. En ota yhtäkään työtä vastaan enää näillä hinnoilla.
On varaa syödä hyvin ja harrastaa, mutta töihin ei valitettavasti riitä rahaa mennä. Tämä on valtion tahto.
Ja samalla nousee myös julkisen liikenteen kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku talous kirjoitti:
Autoilun kallistuminen ei vaikuta mitenkään ruokalaskuun. Käyn kävellen kaupassa joka tossa vieressä. Kauppalasku pysyy pienenä. Sinkku talous. Ei autoa.
Moneenkos kertaan täällä nyt on selitetty että kun kuljetuskustannukset nousee, myös ruoan ym hinta nousee, vaikka sä kävelisit kuinka?
Kyllä rahti perille aina saadaan. Oikeastaan ruuan hintakin joutaisi vähän nousta. Kauhea määrä nytkin lentää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi? En ymmärrä. Ymmärrätkö sen, että autoilun kallistuessa myös SINUN ruokatavarat esimerkiksi kallistuvat? Työttömyys lisääntyy, joka taas vaikuttaa kokonaisvaltaisesti muuhunkin.
Ja yleisesti palvelut. Mietipä sitä kun seuraavan kerran korotetaan julkisen liikenteen lippuhintoja (koska polttoaine kallistuu), tarvitset putkimiestä tai muuta rakennus/korjaus/huoltopalvelua (varaosien kuljetuskustannukset kasvaa ja siirty suoraan kuluttajahintaan sekä edelleen sen huoltomiehen liikkumiskustannus kasvaa).
Vastikkeet ym nousevat koska autoilun kustannus kasvaa. Matkailusta tulee superkallista. Jne. Mutta ei kai sillä väliä jos on rahaa eikä empatiakykyä.
Eihän siinä ole mitään uutta että autoilu kallistuu, ainahan se on ollut sama homma.
Ap on outo tyyppi, kun haluaa maksaa kaikista kulutustavaroista enemmän. Sitähän se polttoaineen hinnannousu tarkoittaa.
Tämä on mulle ihan uutta miten paljon suomalaiset ajettelevat toistensa rahankäyttöä ja miten joku vois säästää rahaa jollakin konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Sanma juttu. Ihanaa että kallistuu. Lisää lisäksi ylipainoa kun joka paikkaan mennään autolla.
Pärjäätkö kokonaan ilman autoa? Vai oletko niitä, jotka aina silloin tällöin ruinaavat muilta kyytiä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mulle ihan uutta miten paljon suomalaiset ajettelevat toistensa rahankäyttöä ja miten joku vois säästää rahaa jollakin konstilla.
Ei minua kiinnosta lainkaan muiden rahankäyttö. :) Toivon viihtyisiä kaupunkeja (esim. melu, saasteet), puhdasta luontoa ja turvallisia teitä, joissa on vähemmän autoja, eikä ruuhkia. Tämä on lopputulos, jos ja kun autoilu kallistuu tarpeeksi. Sitä odotan innolla. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanma juttu. Ihanaa että kallistuu. Lisää lisäksi ylipainoa kun joka paikkaan mennään autolla.
Pärjäätkö kokonaan ilman autoa? Vai oletko niitä, jotka aina silloin tällöin ruinaavat muilta kyytiä?
Kyllä. Niin ihmeellistä, kun se jonkin mielestä on, niin ilman autoa pärjää moni. Kyytejä en mihinkään tarvitse. Asun aina mahdollisimman lähellä työpaikkaa. En tahdo tuhlata vapaa-aikaa työmatkoihin. Autot pilaavat ympäristöä paljon. Saasteet ja melusaasteet.
Jos olisi keksitty autoton kaupunki, muuttaisin sinne välittömästi.
Viime päivinä on hymyilyttänyt aika paljon. :)
Ap
Kaikki viihde ajelu(mökillä käynti tms) saakin tulla kalliimmaksi. Samoin moottorikelkkailu, moottoripyörällä kruisailu, veneily, matkailuvaunuili/autoilu tms.
Sitten raskaanliikenteen dieselin hintaa voisi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kiinnosta lainkaan muiden rahankäyttö. :) Toivon viihtyisiä kaupunkeja (esim. melu, saasteet), puhdasta luontoa ja turvallisia teitä, joissa on vähemmän autoja, eikä ruuhkia. Tämä on lopputulos, jos ja kun autoilu kallistuu tarpeeksi. Sitä odotan innolla. :)
Ap
Ei muuten ole, jos kaiken maailman tehtaat ja tuotantolaitokset pitää siirtää kaupunkeihin, kun työntekijöillä ei ole enää varaa kulkea töihin kauemmas.
Tuleeks ne ruoatkin sinne kauppaan "kävelemällä" 😂😂 ja rahaa voi nostaa"seinästä" eli automaatista...?
Siis voi pyhä yksinkertaisuus....ei mulla muuta.