15v vanha lumilautailusetti. Vielä käypä?
En ole käynyt rinteessä sitten lukioaikojen. Mulla olisi v 2007 ostettu lumilautailusetti vanhempien luona. Vieläköhän se on ihan ok? Onko lumilaudoissa ollut paljon edistystä? Tai kengissä? Voiko siteet tai kypärä hapertua heikommaksi ajan kuluessa tms? Onko siis turvallisuusriski ja kannattaako suosiolla vuokrata?
Kommentit (11)
Onko sulla mahdollista käydä kokeileen lautaa ja kenkiä ennen ku teet päätöksen?
Mulla on skimbamonot kestäneet 20 vuotta, joten luulisi että ainakin kengät ovat käyttökelpoiset. Suksissa sen sijaan on 15 vuodessa tapahtunut aika paljon kehitystä.
Luultavasti noissa sun kamoissa ainoa huono puoli voi olla se, että ne näyttävät vanhanaikaisilta. Ei ne miksikään mene, mitä nyt pohja on kuivunut ja pitää huoltaa jos haluaa päästäkin laudalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on skimbamonot kestäneet 20 vuotta, joten luulisi että ainakin kengät ovat käyttökelpoiset. Suksissa sen sijaan on 15 vuodessa tapahtunut aika paljon kehitystä.
Luultavasti noissa sun kamoissa ainoa huono puoli voi olla se, että ne näyttävät vanhanaikaisilta. Ei ne miksikään mene, mitä nyt pohja on kuivunut ja pitää huoltaa jos haluaa päästäkin laudalla eteenpäin.
Mun sukset on 20 vuotta vanhat ja kun vuokrasin parhaat fisherit mitä löytyi niin omat vanhat oli paremmat. Ne oli kyllä aikanaan parhaat mitä sai. Suurin ero oli paino. Uudet painoi paljon enemmän. Olin ajatellut ostaa uudet, mutta testin jälkeen jatkoin vanhoilla laskemista. Laskutyyli on agressiivinen.
Mikä ihmetytti niin suksien muoto oli hyvin lähellä toisiaan. Pituus sama.
Eiköhän se toimi. Sillä pääsee hyvin alkuun ja jos oikeasti ominaisuudet loppuis kesken, niin sit uutta tilalle. Varsinkaan puuydinlaudoissa ei ole tapahtunut isoa kehitystä. Kantit saa teroitettu ja pohjan huollettua. Vanhanmallinen ulkonäkö on herkästi enemmän egoon liittyvä kysymys kuin oikeasti haitta, ellei toki se lauta ollut alunperinkin halvimmasta päästä. Siteissä nykyään usein korkeampi pohkeen tuki kuin 2000-luvun alkupuolen siteissä. Vanhat kengät voi olla ”löysät” ja ne voi siten kuitenkin olla hyvä uusia, jos eivät siis ole riittävän jämäkät.
Summasummarum: etköhän kuitenkin pääse noilla alkuun.
En tiedä miltä lumilaudat nykyään näyttää, mutta eipä tuolla niin väliksi ole, jos se on tyyliltään poissa muodista. Kengät on jämäkät, mutta mun jalka on näköjään vähän kasvanut vielä, koska villasukkavaraa ei ole. Pitääpä selvittää paljonko maksaisi laudan huolto.
Kypärän suojaus on saattanut heikentyä vuosien saatossa!
Käytä huollossa ainakin ensin. Sieltä voit samalla pyytää arviota laudan kunnosta. Testaa siteet, ettei aukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukset on 20 vuotta vanhat ja kun vuokrasin parhaat fisherit mitä löytyi niin omat vanhat oli paremmat. Ne oli kyllä aikanaan parhaat mitä sai. Suurin ero oli paino. Uudet painoi paljon enemmän. Olin ajatellut ostaa uudet, mutta testin jälkeen jatkoin vanhoilla laskemista. Laskutyyli on agressiivinen.
Mikä ihmetytti niin suksien muoto oli hyvin lähellä toisiaan. Pituus sama.
Sinun kannattaisi toimia Suomen lumilauta- ja laskettelujoukkueiden neuvonantaja. Nehän käyttää uusia suksia, mutta sinulla on vahva tieto, että kannattaisi käyttää vanhoja, koska ne ovat parempia. Ihan hassua, että nykyisin muut maat kuin Suomi pärjäävät noissa lajeissa, mutta varmaan se johtuu siitä, ettei niillä ole agressiivista laskutyyliä.
Missä sitä on säilytetty?