Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei. eikö huomenna ole kaupat auki?

Vierailija
13.05.2015 |

Joo taas minä. Mutta en muistanu käyä kaupassa, ei ole ruokaa...Voi eii..

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:10"]

No, monessa maassa on muita päiviä, jolloin on vapaa, kaiken maailman bank holidayt sun muut. Ja kauppojen aukiolo muutenkin lyhyempi kuin meillä. Ei tämä jokunen arkipyhä nyt voi olla niiiiiin vaikeaa. Printtaa muistilista netistä: Kauppojen aukiolo 2015 tms

[/quote]

Kauppojen aukioloajat voivat olla lyhyempiä, mutta ei siksi että sitä säädeltäisiin lailla. Keskieuroopassa joku pieni putiikki voi olla kesällä kuukauden kiinni, kun kaupan omistaja on lomalla. Ei tuollainen tule Suomessa kuuloonkaan.

Vierailija
22/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:10"]

No, monessa maassa on muita päiviä, jolloin on vapaa, kaiken maailman bank holidayt sun muut. Ja kauppojen aukiolo muutenkin lyhyempi kuin meillä. Ei tämä jokunen arkipyhä nyt voi olla niiiiiin vaikeaa. Printtaa muistilista netistä: Kauppojen aukiolo 2015 tms

[/quote]

Kauppojen aukioloajat voivat olla lyhyempiä, mutta ei siksi että sitä säädeltäisiin lailla. Keskieuroopassa joku pieni putiikki voi olla kesällä kuukauden kiinni, kun kaupan omistaja on lomalla. Ei tuollainen tule Suomessa kuuloonkaan.

[/quote]Eihän Suomessa sitä käsketä lailla, että kaupan pitää olla auki, vaan sitä milloin sen pitää olla kiinni. Sitten taas joittekin kauppakeskusten sopimukset sanelevat sitä, milloin kaupan (sen pikkuputiikin) on oltava auki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku turha vapaapäivä. Onneksi heräsin ennen klo 7 kerrostalossa popittamaan. PAras tapa kunnioittaa naapureita!

Vierailija
24/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole mitään varastossa kotona, pakastimessa? Meillä on lihaa, kanaa, ranskanperunoita, leipää, marjoja. Kuiva-ainekaapissa pastaa, riisiä yms. Jauhojakin löytyy vaikka sämpylöiden leipomiseen. Yhden päivän pärjää kyllä.

Vierailija
25/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan sama mistä syystä kauppa on kiinni, lainsäädännöllisistä syistä tai kauppiaan omasta halusta, jos lopputulos on sama: ei voi asioida? 

Vierailija
26/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:06"]

Työelämässä olevat ihmiset tietävät nämä arkipyhät, kyllähän sen nyt huomaa onko työ- vai vapaapäivä. Ja jos tekee vuorotyötä, sen varsinkin tietää, että saako hyvät lisät :) 

[/quote]

Luulen että paljon on työelämässäkin ihmisiä jotka tekevät töitä pyhinäkin. Ja paljon on eläkeläisiä myös. Jotenkin tuli tästä viestistä sellainen kuva että vain työnvieroksujat eivät tiedä milloin kauppa on kiinni. 

Vaikkapa mansikkia hoitaessa ja kiireisten kevättöidenkään aikaan ei ehkä aina tule mieleen aukiolot, eikä ainakaan pyhälisiä tule.

t. "lusmuileva eläkeläinen"

Vierailija
27/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa on ainakin mm. Citymarket ja Prisma auki klo 12-18..

Vierailija
28/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:41"]Mä en kyllä jaksa näitä arkipyhiä. Ei haittaa ettei kaupat oo pyhänä auki, mutta pääsi kirosana jos toinenkin tänään, kun menin matkan takaa postipakettia noutamaan viis yli kuus (olin jopa tarkistanut lähipostini aukioloajat Postin puhelinsovelluksesta) ja sepä olikin mennyt kuudelta kiinni HUOMISEN helatorstain vuoksi. Eikö nämä turhat pyhät voisi ottaa pois kalenterista? [/quote] Aivan totta. Ulkomaiset asiakkaat usein kyselee, että onko huomenna kaupat kiinni ja mikä päivä silloin on. Sanon, että helatorstai. Täysin turha pyhäpäivä, jonka merkityksen vain harva muistaa ja useimmille se tarkoittaa vain ylimääräistä vapaapäivää.

[/quote]

Siis missään ulkomailla ei ole pyhäpäivää Kristuksen taivaaseenastumisen muistopäivänä? Vain suomalainen juhlapyhä?
[/quote]
Sulle tuli vahingossa kysymysmerkki pisteen sijaan. Onneksi asun maassa jossa isommat kaupat on kiinni vain yhtenä kahtena päivänä vuodessa.

Vierailija
29/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset omista mitään kalenteria, missä on mainittu moiset päivät? Ei yhtään raksuta ylimääräistä kohdalla helatorstai ym. Mulla ainakin puhelimen kalenteri ( Lumia) ilmoittaa, että on joku pyhäpäivä. Ja ilman, että olen niitä sinne asentanut.
Nyt sitten sitä pakastinta tyhjäämään ja tosiaan, onhan niitä kauppoja auki. Ihme nillitystä, jos kauppa on yhden päivän kiinni. Isoin ongelma teidän huushollissa?

Vierailija
30/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingin Prismoissa on kuuluteltu, että ovat auki myös helatorstaina. Ja bongasin monista lehdistäkin mainintaa kauppojen aukioloista.
Ja itseasiassa Berliinissä suurin osa kaupoista on sunnuntaisin kiinni ja on muuallakin maailmalla näitä juhlapyhiä jolloin kaikki on lähes tulkoon kiinni. Suodaan kaupanalan työntekijöillekkin joskus vapaita.

Vierailija
31/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen pitäis saada olla auki vaikka 24/7 jos kauppias niin haluaa. Aivan älytöntä, että on päiviä jolloin kauppaa ei saa pitää auki, ei mitään järkeä. Se ei ole keneltäkään pois, ja se kuka haluaa olla sinä päivänä rauhassa kotona eikä liikkua mihinkään niin tämä henkilöhän voi tehdä niin.

Työntekijöitä jokaiselle päivälle löytyy varmasti.

Käsittämätöntä että jotkut 2000 vuotta vanhat tapahtumat pyörittää tätä maailmaa edelleen.

Vierailija
32/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaupat auki vasn 24/7, arvaapa kuka maksaa hinnoissa sen aukioloajan?

Vierailija
33/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:50"]

Käyttekö siis joka päivä kaupassa kun on heti ongelma kun kauppa on YHDEN päivän kiinni?!

[/quote]

Minä ainakin käyn. Olen osittain liikuntarajoitteinen ja minulla on mm. selkävaivoja, joten en saa kannettua kerralla paljon tavaroita. Onneksi lähin kauppa on muutaman sadan metrin päässä :) (harmi vain, ettei se ole helatorstaina auki)

Vierailija
34/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta valitusta tässä ketjussa. Itse olen tehnyt niska limassa töitä koko talven ja tämä arkivapaa maistuu todella hyvältä. Juon tässä aamukahvia kaikessa rauhassa ja NAUTIN.

Vierailija
35/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 09:49"]

Käyttekö siis joka päivä kaupassa kun on heti ongelma kun kauppa on YHDEN päivän kiinni?!

[/quote]

Minä ainakin käyn. Olen osittain liikuntarajoitteinen ja minulla on mm. selkävaivoja, joten en saa kannettua kerralla paljon tavaroita. Onneksi lähin kauppa on muutaman sadan metrin päässä :) (harmi vain, ettei se ole helatorstaina auki)

[/quote]

Etkä todellakaan pystynyt eilen kantamaan sen verran ylimääräistä, että selviät hengissä tämän päivän?

Vierailija
36/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kaikki valittajat kotiäitejä tai tyttömiä tai muuten vain kotona loisijoita, kun ette ole tienneet, että tänään on pyhä. Jos teet normaalia arkityöpäivää, niin olet vapaalla. Jos taas teet vuorotyötä esim. sairaalassa, niin olet varmasti huomannut työvuorolistastasi, että viikolle osuu arkipyhä.

Vierailija
37/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän (Viikin) Prisma on auki 9-21

Vierailija
38/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:07"]

Oletteko te kaikki valittajat kotiäitejä tai tyttömiä tai muuten vain kotona loisijoita, kun ette ole tienneet, että tänään on pyhä. Jos teet normaalia arkityöpäivää, niin olet vapaalla. Jos taas teet vuorotyötä esim. sairaalassa, niin olet varmasti huomannut työvuorolistastasi, että viikolle osuu arkipyhä.

[/quote]Ja lapsetkin (jos niitä on) on niin pieniä, luulisi äiti huomaavan, ettei lapsi mene kouluun...

Vierailija
39/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 08:55"]

Kyllä Helsingin Prismoissa on kuuluteltu, että ovat auki myös helatorstaina. Ja bongasin monista lehdistäkin mainintaa kauppojen aukioloista. Ja itseasiassa Berliinissä suurin osa kaupoista on sunnuntaisin kiinni ja on muuallakin maailmalla näitä juhlapyhiä jolloin kaikki on lähes tulkoon kiinni. Suodaan kaupanalan työntekijöillekkin joskus vapaita.

[/quote]

Kyllä kaupan alan työtekijöillä on vapaita siinä missä muillakin. Kaupan pyhätöihin on tulossa vapaaehtoisia enemmän kuin on tarvetta, joten ne jotka haluavat pitää pyhät ja arkipyhät vapaana, varmasti saavat.

Olen joskus ollut kaupassa töissä ja siihen aikaan kaupat saivat olla auki pyhäisin vain tuplapyhän jälkimmäisenä päivänä 3 tuntia. Olin aina ensimmäisenä varaamassa näitä vuoroja. Jos olisin vielä kaupassa töissä, toimisin edelleen samoin.

Vierailija
40/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 09:49"]

[/quote]

[/quote]

Etkä todellakaan pystynyt eilen kantamaan sen verran ylimääräistä, että selviät hengissä tämän päivän?

[/quote]

No en olisi pystynyt enkä edes muistanut asiaa. Minulla on myös muistiongelmia. Kyllähän sitä hengissä selviää, mutta aika karuilta kaapit näyttävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi