Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei. eikö huomenna ole kaupat auki?

Vierailija
13.05.2015 |

Joo taas minä. Mutta en muistanu käyä kaupassa, ei ole ruokaa...Voi eii..

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC sieltä varmaan löytyy? Pitää itsekin käydä ostamassa maitoa, kermaa ja kananmunia lähimmältä ABClta kun muut ovat kiinni.

Vierailija
2/61 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]operaattorit pitäisi pakottaa lähettämään kaikille asiakkaille tekstiviestit, joissa ilmoitetaan etukäteen, että kaupat ovat kiinni.

[/quote]

Voih, eikö kukaan pidä sinua kädestä kiinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]operaattorit pitäisi pakottaa lähettämään kaikille asiakkaille tekstiviestit, joissa ilmoitetaan etukäteen, että kaupat ovat kiinni.

[/quote]

Voih, eikö kukaan pidä sinua kädestä kiinni?

[/quote]

Mä kyllä itse asiassa osasin varautua helatorstaihin. Joka tapauksessa on täysin naurettavaa, että ihmisten pitäisi muistaa ulkoa joka vitun jeesuspäivän ajankohta. Etenkin kun suurin osa näistä jeesuspäivistä osuu keväälle ja kaiken lisäksi niitä vielä vietetään silloin kun hihhuleista siltä tuntuu. Edes sen verran voisivat käytäntöä muutta, että näille hihhuloinneille edes määrättäisiin fiksatut päivämäärät, jolloin niitä niitä vietetään joka vuosi.

Vierailija
4/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tiennyt koko helatorstaista ilman tätä ketjua. Onko sosiaalitoimistot kiinni? Olin huomenna suunnitellut meneväni kaupunkiin hoitamaan asioita mutta netistä ei löydy virastojen poikkeuksellisia aukioloaikoja. :/

Vierailija
5/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:13"]

En olisi tiennyt koko helatorstaista ilman tätä ketjua. Onko sosiaalitoimistot kiinni? Olin huomenna suunnitellut meneväni kaupunkiin hoitamaan asioita mutta netistä ei löydy virastojen poikkeuksellisia aukioloaikoja. :/

[/quote]

Kaikki julkiset julkiset virastot ovat kiinni hihhuleiden hihhuloidessa. Kuten huomennakin.

Vierailija
6/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helatorstai on kaikista pyhistä pyhin. Todella pyhä. Silloin ei kasva edes ruoho ja kasvit.

Vierailija
7/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähin abc 160km päässä.

Vierailija
8/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:21"]

Helatorstai on kaikista pyhistä pyhin. Todella pyhä. Silloin ei kasva edes ruoho ja kasvit.

[/quote]

Ehkei kasva, mutta palaa kyllä.

Vierailija
9/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:25"]

Meillä on lähin abc 160km päässä.

[/quote]

Subwayt ja grillit tosin saavat olla auki. Jostain sellaisesta on haettava ruokansa huomenna, jos pääsi helatorstai unohtumaan.

Tosin niidenkin aukioloajat kannattaa tarkistaa, tuskin saavat olla auki täysiä tunteja.

Vierailija
10/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:41"]Mä en kyllä jaksa näitä arkipyhiä. Ei haittaa ettei kaupat oo pyhänä auki, mutta pääsi kirosana jos toinenkin tänään, kun menin matkan takaa postipakettia noutamaan viis yli kuus (olin jopa tarkistanut lähipostini aukioloajat Postin puhelinsovelluksesta) ja sepä olikin mennyt kuudelta kiinni HUOMISEN helatorstain vuoksi. Eikö nämä turhat pyhät voisi ottaa pois kalenterista? [/quote] Aivan totta. Ulkomaiset asiakkaat usein kyselee, että onko huomenna kaupat kiinni ja mikä päivä silloin on. Sanon, että helatorstai. Täysin turha pyhäpäivä, jonka merkityksen vain harva muistaa ja useimmille se tarkoittaa vain ylimääräistä vapaapäivää.

[/quote]

Siis missään ulkomailla ei ole pyhäpäivää Kristuksen taivaaseenastumisen muistopäivänä? Vain suomalainen juhlapyhä?

Vierailija
11/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:41"]Mä en kyllä jaksa näitä arkipyhiä. Ei haittaa ettei kaupat oo pyhänä auki, mutta pääsi kirosana jos toinenkin tänään, kun menin matkan takaa postipakettia noutamaan viis yli kuus (olin jopa tarkistanut lähipostini aukioloajat Postin puhelinsovelluksesta) ja sepä olikin mennyt kuudelta kiinni HUOMISEN helatorstain vuoksi. Eikö nämä turhat pyhät voisi ottaa pois kalenterista? [/quote] Aivan totta. Ulkomaiset asiakkaat usein kyselee, että onko huomenna kaupat kiinni ja mikä päivä silloin on. Sanon, että helatorstai. Täysin turha pyhäpäivä, jonka merkityksen vain harva muistaa ja useimmille se tarkoittaa vain ylimääräistä vapaapäivää.

[/quote]

Siis missään ulkomailla ei ole pyhäpäivää Kristuksen taivaaseenastumisen muistopäivänä? Vain suomalainen juhlapyhä?
[/quote]
Tuskinpa on ei-kristillisissä maissa...

Vierailija
12/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]

[/quote]

[/quote]
Tuskinpa on ei-kristillisissä maissa...
[/quote]
Maailma ei pyöri kristittyjen navan ympärillä.

Vierailija
13/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ainakin monet kaupat auki. On ässät ja cittarista ja Prismat. Osa aukeaa klo 9, osa klo 12.

Vierailija
14/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö siis joka päivä kaupassa kun on heti ongelma kun kauppa on YHDEN päivän kiinni?!

Vierailija
15/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa myös on tänään pyhä.

Vierailija
16/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:50"]

Käyttekö siis joka päivä kaupassa kun on heti ongelma kun kauppa on YHDEN päivän kiinni?!

[/quote]

No minä en ainakaan käy kuin kerran viikossa korkeintaan. Siksipä joskus joku pyhä voi päästä yllättämään kun on ajatellut juuri silloin käydä ne ostokset tekemässä.

Onneksi en vielä ole turhaan ajellut kylille yrittämään kauppaan, ja selviän kyllä hyvin paastoten useampia päiviä, mutta joskun ärsyttää nämä ties milloin olevat pyhät.

Vierailija
17/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuuluu ihan yleissivistykseen tietää edes suunnilleen milloin mikäkin pyhäpäivä on. Ja minä olen kyllä kauppojen ovilla nähnyt isoja kylttejä joissa lukee että tänään kaupat ovat kiinni. Ihan kivaa että välillä tulee vähän pakostakin pysyttyä pois kaupoista ja pyhitettyä päivä ulkoilulle ja muulle!

Vierailija
18/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 07:50"]

[/quote]

No on se ongelma jos se just se päivä kun ajatteli käydä kaupassa, eikä muistanut että asuu Soviet Suomessa, jossa eletään vielä kaupan säätelytaloutta.

Vierailija
19/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olevat ihmiset tietävät nämä arkipyhät, kyllähän sen nyt huomaa onko työ- vai vapaapäivä. Ja jos tekee vuorotyötä, sen varsinkin tietää, että saako hyvät lisät :) 

Vierailija
20/61 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, monessa maassa on muita päiviä, jolloin on vapaa, kaiken maailman bank holidayt sun muut. Ja kauppojen aukiolo muutenkin lyhyempi kuin meillä. Ei tämä jokunen arkipyhä nyt voi olla niiiiiin vaikeaa. Printtaa muistilista netistä: Kauppojen aukiolo 2015 tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan