Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiskohan parisuhde aiheuttaa masennusta?

Vierailija
13.05.2015 |

Tässä alkaa erottua jonkinlainen kaava ja syy-yhteys minun masennukseni ja parisuhdevaikeuksien kanssa. Mies torjuu pitkään kaiken läheisyyden kanssani -> muutaman kuukauden sisällä huomaan, että masennus nostaa päätään. Myös vaikea masennus katosi aika nopeasti sen jälkeen, kun mies antoi kosketusta ja jotain pystyttiin keskustelemaankin. Nyt taas olen ihmetellyt oloani ja kuolemisfantasioitani jonkin aikaa jo, ja juuri hoksasin, että tässä on taas mennyt vuosi ilman seksiä, kosketusta, läheisyyttä tai keskustelua, kun mies ei halua mitään. Voisikohan joku lääkäri määrätä masennuspotilaille hoidoksi sitä, että puoliso huomaisi sen olemassaolon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tämä sittenkin läheisriippuvuutta? Ap

Vierailija
2/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia vois olla hyväksi. Onhan se luonnotonta jos ei avioliitossa ole läheisyyttä vaan toinen torjuu. Onko se jonkinlaista vallankäyttöä miehesi puolelta? Kostaako hän sinulle jotain kieltämällä läheisyyden? Sellainen kyllä syö ihmistä ja masentaakin. Onko mies itse masentunut? Hoitamaton mielenterveysongelma voi sairastuttaa koko perheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:10"]Pariterapia vois olla hyväksi. Onhan se luonnotonta jos ei avioliitossa ole läheisyyttä vaan toinen torjuu. Onko se jonkinlaista vallankäyttöä miehesi puolelta? Kostaako hän sinulle jotain kieltämällä läheisyyden? Sellainen kyllä syö ihmistä ja masentaakin. Onko mies itse masentunut? Hoitamaton mielenterveysongelma voi sairastuttaa koko perheen.
[/quote]
Pariterapia on poissuljettua. Kävin kyllä yksinäni sellaisessa hetken, mutta ei siitä yksin käytynä iloa ollut. Mies ei siis lähde mukaan, koska tämä ongelmahan on vain minun korvieni välissä. Eikä se tietääkseni ole vallankäyttöä, me nyt vaan ollaan kaikki ihmiset erilaisia, toinen kaipaa parisuhteessa eri asioita kuin toiset. Minä olen vähän tälläinen romanttinen hömppä varmaan. Ap

Vierailija
4/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä läheisyys ja seksi kuuluu avioliittoon. Miksi muuten mentäis naimisiin? Sehän on suorastaan velvoite, ellei nyt ole jotain hyvää syytä ettei voi tai kykene. Miksi olet miehen kanssa joka ei halua sinua eikä ole sinulle hellä? Tuskin mies on aina tuollainen ollut?

Vierailija
5/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:18"]No kyllä läheisyys ja seksi kuuluu avioliittoon. Miksi muuten mentäis naimisiin? Sehän on suorastaan velvoite, ellei nyt ole jotain hyvää syytä ettei voi tai kykene. Miksi olet miehen kanssa joka ei halua sinua eikä ole sinulle hellä? Tuskin mies on aina tuollainen ollut?
[/quote]
No kyllä se on aina ollut tuollainen, minä olen tässä sitten koittanut kouluttaa itseäni vähemmän "lihallisesti heikoksi" ja yksin pärjäävämmäksi. Mutta olen ehkä vähän heikompaa materiaalia, kun tosiaan välillä tuntuu, että masennus vaivaa. Ja on se toistuvan masennuksen dg:kin kyllä, vuosien takaa. Nyt ei siis mitään varsinaista mielenterveysvikaa, paitsi tämä josta mietin että onko se läheisriippuvuutta. Ap

Vierailija
6/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vähättelet ja naureskelet omia luonnollisia tarpeitasi? Elät kylmässä suhteessa, josta et saa normaalia rakkautta. On selvää, että sellainen masentaa. Et voi olla ajattelematta, että paremminkin voisi olla. Ja sekin on minusta selvää, että miehelläsi on syviä ongelmia tunne-elämässä. Suosittelen, että haet itsellesi apua, vaikka keskusteluapua, että voit vähän selvitellä tilannettasi. 

Vierailija
7/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 22:28"]Miksi vähättelet ja naureskelet omia luonnollisia tarpeitasi? Elät kylmässä suhteessa, josta et saa normaalia rakkautta. On selvää, että sellainen masentaa. Et voi olla ajattelematta, että paremminkin voisi olla. Ja sekin on minusta selvää, että miehelläsi on syviä ongelmia tunne-elämässä. Suosittelen, että haet itsellesi apua, vaikka keskusteluapua, että voit vähän selvitellä tilannettasi. 
[/quote]
Mikä nyt sitten on "luonnollinen tarve", kai meidän kaikkien täytyy syödä, nukkua ja hengittää, ei kai muu ole välttämätöntä. Mutta joo, ajattelin kyllä jotain taas kehitellä. Alan tutkia nyt tuota läheisriippuvuutta enemmän lukemalla aiheesta. Eihän se nyt niin voi mennä nimittäin, että puoliso olisi vastuussa näistä mun mielialoistani. Pakko tälle on jotain tehdä. Itsenäistyä tunne-elämältään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi