Pyykinpesukoneen hajun poistaminen
Hyviä ideoita hajun poistoon. Oon kokeillut 90 asteen tyhjäpesua ja kaupassa myytävää tähän tarkoitettua tuotetta, vaan auttaa ihan hetkeksi. Konekaan ei ole montaa vuotta vanha. Mikä neuvoksi. Auttakkee miestä mäessä
Kommentit (38)
Poistoputki menee hajulukkoon jonka olen putsannut samoin suodattimen. Toi poistoputken tarkistus ei ole tullut mieleen, kiitos vinkistä. Tarkistan sen ja olen kyllä nuo tiivisteetkin putsannut. Tuleeko vielä muuta mieleen. Niin ja kiitos tuosta väkiviinaetikka tiedosta
AP
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:32"]Sitruunahappopussin voit ostaa lähikaupan keivontahyllystä
[/quote] Tai apteekista. Maksaa n.2 e
Jos käytät pesuainelokeroita - pese ne
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:32"]
Sitruunahappopussin voit ostaa lähikaupan keivontahyllystä
[/quote]Oletko ihan varma? Apteekissakin se pitää pyytää erikseen myyjältä. Ei sitä siellä hyllyssä vapaasti otettavissa ole.
[/quote] Sitruunahappoa saa myös kaupasta. Täytyy vaan ostaa kaksi pussia. Apteekin pakkauksessa on sopiva määrä pesukoneen puhdistukseen.
Olen ne pesuainelokerotkin pessyt ne saa irroitettua. Mitä tuo kloridi on ja mistä sitä saa?
AP
Meillä auttoi se että joka pesun jälkeen koneen luukku jätetty auki ja pesuainelokero koneeseen "kuivumaan". Näin kuivuu myös kone "sisältä". Aikaisemmin aivan hirveä haju,tuo kikka auttoi
Joka käytön jälkeen tiivisteiden kuivaus. Luukku auki. Sitruunahappopesu pari krtvuodessa.
Täytyy tohon tiivisteasiaan kiinnittää huomiota, olisko siis se pesuainelokerikko hyvä irrtottaa ja ja laittaa pestynä vaikka parvekkeelle kuivumaan onko kokemuksia
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:05"]Täytyy tohon tiivisteasiaan kiinnittää huomiota, olisko siis se pesuainelokerikko hyvä irrtottaa ja ja laittaa pestynä vaikka parvekkeelle kuivumaan onko kokemuksia
[/quote]
Avaan pesun jälkeen ja irrotan pesuun silloin tällöin. Tiivisteet tosiaan kannattaa kuivata rätillä jokapesun jälkeen. Joskus myös pestä. Zeoliititon pesuaine. Sitruunahappopesu (saa ihan hyllystä apteekista). Näin toiminnja kone raikas vaikka jo 7v vanha.
kiitos näistä vinkeistä, ainakin näitä ehdottamianne aion kokeilla
Tää sitruunahappo-vinkki oli toimiva! Tuli hitusen erituoksuista pyykkiä sitruunahappopussi-käsittelyn jälkeen, pitkästä aikaa hyvän tuoksuista eikä pyykkejä tartte uittaa pyykinpesuaineessa vaan pieni määrä riittää. Suosittelen!
90C pesu valkopesuaineella,jauheella.Sitruunahappo käsittelyn päälle .
Vierailija kirjoitti:
Pesen kyllä aina 60 asteessa. Mitä etikkaa pitäisi käyttää, onko sillä merkitystä?
Minä käytän Rajamäen tavallista etikkaa.
Millä letkulla ja miten suihkutat poistovesiletkun seinäliitännän puhtaaksi?
Mitä hajua tarkoitat? Meillä viime vuosituhannella ostettu pesukone tuoksuu pesu- ja huuhteluaineelle.
Nyt en lukenut muuta kuin ap:n ja ihmettelen, kenen pyykkikone haisee...
Entinen oli varmaan yli 20-vuotinen Upo, nykyinen 1-vuotias Rosenlew, eikä kumpainenkaan ole koskaan haissut.
Aina vaan luukku auki, kun ei pese, että koneen sisus kuivuu.
--
Marttojen sivuilta löytyy apua jos mihinkin hätään.
Puhdista haisevat mönjät tiivisteiden ja pesurummun välistä. Osta tätä tarkoitusta varten erikoispitkiä pumpulitikkuja, sillä se väli on tosi kapea ja syvä! Osta myös kaupasta ainetta, joka tarkoitettu pyykinpesukoneen puhdistukseen.
Meillä nestemäinen pyykinpesuaine kerrytti tätä haisevaa mönjää. Vaihdoin jauhemaiseen, zeoliitittomaan ja hajusteettomaan pesuaineeseen. Sen jälkeen ei ole ollut hajuongelmia.