Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työnantaja ja sain itseni kiinni ulkonäkörasismista!

13.05.2015 |

Tajusin juuri, että olen valmis joustamaan paljon enemmän erään työntekijämme kohdalla, joka on todella kauniskasvoinen ja muutenkin tyylikäs nuori nainen. Juuri äsken hän mm. ilmoitti yhtäkkiä, ettei pääse töihin perjantaina. Todennäköisesti on tehnyt suunnitelmia, joihin sisältyy helatorstaista alkava pitkä viikonloppu. Jos kuka tahansa muu täällä olisi tehnyt noin, olisin raivona ja laittaisin kovan kovaa vastaan! Nytkin olin ensin raivona, mutta pian huomasin selitteleväni tilannetta itselleni ja yrittäväni löytää siitä hyviä puolia, jotta ei tarvitsisi viestittää tämän työntekijän suuntaan konfliktihakuisesti. Analysoin itseäni ja totesin haluavani pitää hänet tyytyväisenä, jotta hän jatkaisi meillä töissä mahdollisimman kauan (paikka on sellainen opiskelijoiden suosima, monelle väliaikainen sivutyö, jossa on suuri vaihtuvuus).

Elämä ei taida olla reilua! Minäkään en ole tosiaankaan tajunnut kohtelevani ihmisiä mitenkään eriarvoisesti ulkonäön mukaan. Nyt tajusin ekan kerran, mutta takuulla olen käyttäytynyt samoin jo aiemmin sitä tajuamattani.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa aika paljon keskivertoraunia valveutuneempi. Moni meistä ei tajua ikinä kohtelevansa kauniita paremmin.

Miten ajattelit toimia tämän uuden oivalluksesi kanssa? Jatkatko epäreilua kohtelua? Työnantajana sulla on tiettyjä velvoitteita kohdella ihmisiä reilusti. 

Olen itse ollut töissä paikassa, johon palkattiin vain hyvännäköisiä ihmisiä (siksihän minäkin siellä olin, tajusin vasta myöhemmin, heh). Nolotti työnantajan puolesta.

Vierailija
2/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kiitos kakkonen!

No tsemppasin itseni olemaan yhtä tiukkana kuin muillekin olisin ollut. Tyttö on fiksu ja ymmärsi yskän, ja tulee sittenkin töihin huomenna ilman nikotteluja.

Olisi kiva, jos voisi jostain hankkia jonkin hälyttimen, joka alkaisi piipittää aina kun tällaista eriarvoistavaa kohtelua esiintyy.. Tai jotenkin muuten huomaamattomalla tavalla varoittaisi asiasta toimijalle itselleen. Silloin tulisi varmasti useammin säätäneeksi käytöstä kohdalleen! Ehkä joku seuraava Apple watchin versio voisi sisältää tällaista toiminnallisuutta (paitsi että ei sen mittaamiseen taida olla teknologiaa keksitty). Sitäkin olisi kiva mittailla, milloin oma käytös on rasistista, senkin huomaaminen kun voi usein olla aika vaikeaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kaikilla joskus myös rankempaa, jos kaikki olettaa et pääsevät vähemmällä ja koetaan paska kohtelu oikeutetuksi ihan vaan koska ...

Vierailija
4/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:59"]Voi olla kaikilla joskus myös rankempaa, jos kaikki olettaa et pääsevät vähemmällä ja koetaan paska kohtelu oikeutetuksi ihan vaan koska ...

[/quote]siis kauniilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi