Nyt se kohuttu reserviläiskirje tuli
Oli sijoituspaikka. Suojeluskomppania. Oli vähän status laskenut, kertausharjoituksissa olin vielä esikunnan tiedusttelija, mutta siitä on 10 vuotta ja nyt on ikää jo 44v.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:32"]
Mikä on suojeluskomppania? Kysyy armeijaa käymätön nainen.
[/quote]
Varmaan yksi s liikaa... Suojelukomppania. Taitaa olla pelastus- ja sammutustehtäviä yms.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:33"]
Mies ei ole saanut kirjettä lainkaan, miksihän? Ikää hänellä 45.
[/quote]
Kirjeet tulee toukokuun aikana ja kuukaudesta on vielä puolet jäljellä.
jotenkin huvittavaa että 50 vee mies olis ihan ikäloppu eikä kelpais heti eturintamaan?
Jos ei sijoitus paikkaa= Rintamalla, ei kai ne siihen sitä kirjoita, menis monelta yöunet
Talousmies, luki paperissa. Täytyi ihan googlettaa jotta opin sen tarkoittavan sopanjakajaa :|
T. Ex. Ka-kuljettaja.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:59"]
jotenkin huvittavaa että 50 vee mies olis ihan ikäloppu eikä kelpais heti eturintamaan?
[/quote]
Siellä eturivissä kannattaa tapattaa nuorempia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:07"]
Jos ei sijoitus paikkaa= Rintamalla, ei kai ne siihen sitä kirjoita, menis monelta yöunet
[/quote]
Ne sijoituspaikat on rintamalla. Jos ei ole sijoitusta, niin tehtävä keksitään kun tulee tarvetta.
Tuleeko siis ihan kaikille reserviläiskirje, jotka eivät Puolustusvoimien listassa ole (esim. siis rauhan ajaksi vapautetut ja vankilassa olevat ja yli-ikäiset jne)?
Mites nää rauhan ajaksi vapautetut, meneekö ne heti sodan alettua etulinjaan vai tä?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:26"]
Mites nää rauhan ajaksi vapautetut, meneekö ne heti sodan alettua etulinjaan vai tä?
[/quote]
Niinpä? Mun eksällä on vapautus, hankki sen laiskuuttaan esittämällä sekopäätä tms. Mitenkäs hänen käy jos sota syttyy?
Työnantaja ei päästä minua rintamalle.
M40
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:26"]
[/quote]
Niinpä? Mun eksällä on vapautus, hankki sen laiskuuttaan esittämällä sekopäätä tms. Mitenkäs hänen käy jos sota syttyy?
[/quote]Hyviä miinanpolkijoita aina tarvitaan
Mun mieheni ei saanut kirjettä lainkaan ja keskustellessamme selvisi, ettei hän ole puheistaan huolimatta käynyt armeijaa vaan saanut HOMOUDEN VUOKSI VAPAUTUKSEN :( ja olemme olleet naimisissa jo 13 vuotta, kaksi lastakin on.
Eikö kukaan enää muista, ettei kirjeiden sisällöstä pitäisi hiiskua somessa.
Mieheni 32-v. "jatkaa sodan aikana yhteiskunnallisesti elintärkeässä tehtävässään xxxx:n kaupungin palveluksessa." Siviiliammatiltaan palomies. :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:33"]Työnantaja ei päästä minua rintamalle.
M40
[/quote]
Sama mulla. M40
Paras sijoitus oli se soittokunnan kuski, mäkin voisin olla :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:37"]Mun mieheni ei saanut kirjettä lainkaan ja keskustellessamme selvisi, ettei hän ole puheistaan huolimatta käynyt armeijaa vaan saanut HOMOUDEN VUOKSI VAPAUTUKSEN :( ja olemme olleet naimisissa jo 13 vuotta, kaksi lastakin on.
[/quote]
Missäs käy imemässä kullia? Onko näitä 'Eheytyneitä'?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:24"]Tuleeko siis ihan kaikille reserviläiskirje, jotka eivät Puolustusvoimien listassa ole (esim. siis rauhan ajaksi vapautetut ja vankilassa olevat ja yli-ikäiset jne)?
[/quote] Idiootti tuokin selviää tän ketjun aiemmista vastauksista!
Eipä ollut yllätys minullakaan ettei sijoitettu. Tosin itseasiassa armeijakoulutukseni mukaista hommaa varmasti pystyisin nyt tekemään paremminkin kuin armeija-aikana, mutta se tehtävt johon määrättäisiin todennäköisesti olisi sellaista että en kykenisi tekemään mitään. Ikää tosin yli 40-vuotta, joten en siis ihmettele ja jos lähtö tulisi niin kaipa sitä miinanpolkijaksi kelpaisi vieläkin.