Joudun lopettamaan neulomisen, mikä kotona tehtävä harrastus tilalle?
Niska- hartiaseutu ei kestä ja pyöröpuikotkaan ei auta. Lukeminen ja sanaristikot on tiedossa, ei niitä jaksa määräänsä enempää. Jumppavehkeitä on kotona. Nimenomaan jotain sellasta, mitä voisi tehdä samalla kun katsoo vaikkapa urheilua tai elokuvaa telkkarista, sen jumpan lisäksi.
Kommentit (18)
Miksi haluat tehdä jotain samalla kun katsot telkkaria? Ja onko sen tekemisen pakko olla juuri harrastus?
Laita telkkari keittiöön ja katso sitä samalla kun laitat ruokaa. Tai silitä ja vilkkaa pyykkejä samalla.
Osta kitara. Voi rämpytellä telkkua katsellessa ihan hyvin. Sello voisi toimia myös.
Kaveri tekee joitain timanttimaalauksia sarjojen katselun ohella. En tiedä tarkemmin miten, mutta on hienoja.
Jotain muuta näpertelyä, jossa on enemmän liikettä.
Nettipalapelit, olen itse jäänyt koukkuun.
Muut käsityöt. Esim. vaatteiden ompeleminen, tilkkutyöt, pitsinnypläys, pirtanauhat jne.
Vaikea löytää jotain muuta kuin käsintehtävää telkkarin ääreen. Ja silloin se aina käy hartioihin.
Eräs ystäväni kokoaa isoja, mahdollisimman vaikeita palapelejä. Hän tilaa niitä nettikaupasta. Valmiit pelit hän muovittaa ja laittaa tauluksi seinälle.
Palapelit, lego setit(semmoset isot), joku muu juttu jossa kootaan jotakin.
Venyttele niin että spagaatti onnistuu.
Laita telkkari kiinni ja keskity siihen työhön ja jumppaa vähän sen jälkeen. Johan siinä väsyy kun yrittää kahta asiaa tehdä yhtaikaa!
Miksi pitää tehdä jotain samalla, kun katsoo telkkaria? Siinäpä uusi harrastus ja opeteltava asia, että keskittyy vain yhteen asiaan. :)
Näille jotka ehdottavat että katsoisi telkkaria muuten vaan: usean asian samanaikainen tekeminen vähentää muistisairauksien kehittymistä, koska se pistää aivot töihin. Siinä seuraa telkkaria, kädet vispaa ja aivot laskee esim. silmukoita. Hyvä arkinen tapa pitää muistia vireänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat tehdä jotain samalla kun katsot telkkaria? Ja onko sen tekemisen pakko olla juuri harrastus?
Laita telkkari keittiöön ja katso sitä samalla kun laitat ruokaa. Tai silitä ja vilkkaa pyykkejä samalla.
Teen tota silittämistä, mutta sitä kahden aikuisen taloudessa on aika vähän. Mies on meidän kokki, hän rakastaa ruuan laittoa. Minulla on aikaa ja tuntuu oudolta vain istua tekemättä mitään. Jouduin terveyssyistä lopettamaan yhden paljon aikaa vieneen harrastuksen ja nyt tuntuu jonkinlainen tyhjiö olevan. Olen kokeillut verkko-opiskelija avoimessa, mutta siinä olleet ryhmätyöt olivat vaikeita aikatauluttaa usean ihimisen kesken, kun kaikilla elämässä muutakin kuin opiskelut. Yllätti ne ryhmätyöt verkossa noin yleensäkin.
Ompelu voi olla vielä pahempaa kuin neulominen. Miten olisi kangaspuut? Niillä kutominen on erilaista liikettä ja tarvitaan myös jalkoja. Pääsisitkö kokeilemaan vaikka kansalaisopiston kudontakurssille?
Itsellä toimii virkkaaminen, se jotenkin rasittaa eri tavalla mutta toki voinee vaan pahentaakin jumitusta.
Itse olen innostunut taas palapeleistä mutta en kyllä tee niitä telkkaria katsoessa mutta miksei ne menisi siinä missä neulominenkin kun enemmän sitä silloinkin keskittyy "katsomaan" kuuntelemalla.
Askartelu, plannerointi