Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläimen käytös

Vierailija
16.01.2022 |

Tämä kilpikonna kuulemma käyttäytyy kuin koira.

Näyttää siltä, että kilpikonna kiinnittyy katsekontaktiin ja hakeutuu lähemmäksi silmiä. Miksi se tekee niin?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko talitiainen olla PAHA? Se on jo kahdesti tullut sisälle ollessani poissa kotoa, ja nokkinut taatelipuun ruukusta pintakerroksen vaaleaa hiekkaa pois, hiekkaa metrin säteellä ympäriinsä... ja huolella onkin nokkinut... vaikka ruukussa ei enää ole maapähkinöitä haudattuna. Kolmatta kertaa se ei sitä tee: sirottelin ruukun päälle chilijauhetta. 👹👺

Vierailija
82/108 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Found Him Sleeping Like This.... || ViralHog

https://youtube.com/shorts/Jx3xu7T4lro?feature=share

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuparka? Ehkä uuvuttavaa, ellei kaveri/isäntä suostu kommunikoimaan kuin oman lajinsa tavoin...

Meet Disco the incredible talking budgie | Pets - Wild at Heart - BBC

Vierailija
84/108 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa räkättirastaat tulivat pyytämään apuani, ainakin niin että sen selvästi tajusin. En ole kertaakaan huomannut niiden käyneen talviruokinnassani, mutta ne tietävät, että täällä olevista ihmisistä minä olen se, joka voisi auttaa.

Vierailija
85/108 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestrel - from egg to first flight

Naakka olisi voinut tappaa haukan lapset, mutta ei tehnyt sitä. Ajasta ei ollut kyse. Naakka tyytyi, tulkintani mukaan, sopuun ilman koston kierrettä: opettamaan haukan lapsille, että jos pesäpaikasta tulee joskus tappelu, naakka on voittava. Näin vallan tasapaino elää (traumatisoinnin kautta) ilman, että naakalle tai sen poikasille käy köpelösti.

Ihmisetkin tekevät jotakuinkin samaa, vrt. keskusteluketju YouTuben häiriintyneet lastenkanavat.

Vierailija
86/108 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barn Owl Chick Eats its Sibling | Stories from a Barn Owl Camera

Edellisen poikueen yksilö hyökkäsi pesään, ja tappoi suurimman sisaruksensa. Ehkä muisti kilpailutilanteet, kun oli itse vielä pieni ja jäi tunne, että vahvempi sisar olisi pitänyt saada kokonaan pois. "Yhden velkaa". Väliäkös sitten, mistä poikueesta? Jännä jos sellainen fiksaatio jää elämään.

Vierailija
87/108 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni hyvä esimerkki siitä, kuinka "eläin" (ihminen) PITKITTÄÄ kärsimystä korostaakseen jalouttaan. Mikä on tietysti ristiriitaista.

| Dog's Clip

Vierailija
88/108 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on mielestäni hyvä esimerkki siitä, kuinka "eläin" (ihminen) PITKITTÄÄ kärsimystä korostaakseen jalouttaan. Mikä on tietysti ristiriitaista.

| Dog's Clip

Onko eläimillä stressiä, kun rokkoa noin paljon. Onko rokon määrä merikilpikonnissa yleistynyt, vai kuvataanko sitä vain enemmän.

Vierailija
89/108 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissyöjäsammakoita.

Vierailija
90/108 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortoise Saves His Mates Life 😳

https://youtube.com/shorts/K0zj_vF6_Qc?feature=share

Tässä kiinnostaa enemmän ihmisen käytös: eikö kuvaaja olisi auttanut? (vrt. "olisikohan muuten selvinnyt")

Vierailija
91/108 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepelkyyhky on yleensä pyytänyt herneitä tuijottamalla mua kauempaa, kaula pitkänä, silleen "JOKO herneitä sataa!?"  Nyt olin pari päivää viskomatta herneitä enkä edes katsellut ikkunasta ulos. Eli hernesade pahasti myöhässä. Asia korjaantui sillä, että kyyhky teki näyttävän hyökkäyslennon ikkunaani kohti ja sitten syöksyi ikkunan lähellä kohtisuoraan ylös, kohti yläkerrassa asuvan ikkunalautaa. Että säikähdin. Ei ole ennen tehnyt noin, ei ole niin kesy... Se teki sen tahallaan. Olen varma. Ne ymmärtää, että ihmiset on joskus hajamielisiä ja heitä täytyy muistuttaa tärkeistä tehtävistä.

Kävin just kurkkaamassa, mitä kyyhky tekee. Sillä on kupu täynnä ja se taapersi juomasta vettä kiposta, johon olen laittanut linnuille juomavettä. Vähän venytteli siipiään ylöspäin, koukistuneina. Nyt on hänen ihanuutensa varmaan tyytyväinen. Pullea "dodo", kyyhkykananen.

Vierailija
92/108 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepelkyyhkyt on niin isokokoisia, että ne mielestäni muistuttaa hieman pieniä kanoja. Siksi sanon niitä dodoiksi - ja kaukaista sukuakin taitavat muuten olla! Dodo. Voisi olla myös sepelkana, mutta dodo on helpompi.

Vierailija
93/108 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauritiuksendodo...

Vierailija
94/108 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku taito hypnotisoida oravanpoikasia. Tänäänkin pidin pitkän juttutuokion yhden söpöläisen kanssa metsässä.

Vierailija
95/108 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here's BODY, suckers... 😁

Whale jumps out of nowhere during sight seeing tour.

Vierailija
96/108 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here's my body

Vierailija
97/108 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastin aamulla banaanikärpäsen taikinasta. Sen siivessä oli löysää taikinaa, ja ajattelin ettei se enää koskaan lentäisi. Irrotin banaanikärpäsen taikinasta ja koitin olla vääntämättä sen siipiä tai jalkoja, sitten ihan uteliaisuuttani kokeilin mitä tapahtuu, jos pesen sen siiven. Lopulta siipi oli rutussa ja banaanikärpänen selällään liikkumatta. Muistan sen punaiset silmät. Hetken päästä banaanikärpänen käveli. Ja sitten lensi läppärini näytölle, jossa se on ollut jo 3 tuntia samassa kohtaa... Ei normaalia käytöstä. Katsoin sitä äsken läheltä, jolloin se lähti kävelelemään mutta nyt on taas paikoillaan, eikä reagoi käden liikkeisiin.

Vierailija
98/108 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääsken lapsi sisaruksensa kimpussa. Emo tarjosi ruokaa, mutta lapsella niin kova vimma, että ei pystynyt hetkeen edes syömään. Vähän niin kuin taisteluun jalostetut & opetetut eläimet (tai riehuva ihminen), kun viha "napsahtaa päälle" se ei tuosta vain sammu.

Vierailija
99/108 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varikset käyttäytyvät ulkomailla eri tavalla kuin Suomessa. Ne seuraavat tekemisiäni yhdessä ja jopa MATKIVAT minua, vähän tuntuu kuin pilkkaisivat. Esimerkiksi, kun makoilin riippumatossa ja se oli fiasko, seuraava päivänä yksi variksista räpiskeli sähkölinjalla pää alaspäin, ja sitten vain tuijotti minua (taas). Luulin aluksi että se oli sotkeutunut johtoon, mutta ilmeisesti se vain leikki. Ne lentelevät yläpuolellani ja "kommentoivat" aina, jos teen jotain naurettavaa. Jos ne eivät voi matkia tekemistä suoraan, ne tulevat lähelleni tekemään jotain muuta erikoista, esimerkisi naukumaan (!) ja kalisuttamaan nokkaansa jokaisen naukaisun jälkeen. Eivätkä siis muuten käyttäydy erikoisesti, vain jos minä ensin.

Vierailija
100/108 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne seuras mua kaukaiselle rannalle, ja tulevat perässä kun lähden. Aamuisin ne kaartelee mun ympärillä kun herään.

Pitivät mieletöntä meteliä päivä jolloin saavuin.

Miksi juuri minua, täällä on varmaan 10 000 ihmistä. En ole ruokkinut niitä - syönyt niiden ruokia kylläkin...

Kenties ovat sitä mieltä, että kaupunkiin on saapunut klovni!