Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tullut puolustusvoimilta kirjettä ukolle!

Vierailija
13.05.2015 |

Onkohan ikä (46) vai mikä syynä? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kirjeistä on valtaosa vielä postittamatta.

Vierailija
2/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se että nyt on vasta 13. päivä. Ne on sanottu lähetettävän toukokuun aikana.

Tai sitten ukkos on vapautettu palveluksesta, ehkä mielenterveytensä vuoksi tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on salainen agentti?

Vierailija
4/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisivätkö osissa niitä? Munkaan poikaystävä ei sitä ole vielä saanut, ikää 27.

Ikä vaikuttaa ainoastaan siten, että kirjettä ei lähetetä yli 50-vuotiaille, joiden sotilasarvo on alempi kuin aliupseeri ja upseeri. Tällöin päätyvät varareserviin. Muulloin yläikäraja kirjeelle on 60. Muita syitä on sitten rauhanajan vapautus velvollisuudesta, ulkomailla asuminen tai ammatti, jossa on enemmän hyötyä työpaikallaan kuin rintamalla / armeijan leivissä.

Tarkemmat syyt löytyy täältä: http://www.puolustusvoimat.fi/staattinen/reservilaiskirje/

Vierailija
5/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännällä odotan omaani. Kerran lauantai-iltana surffailin vähän kaljoissani ja eksyin sivustolle josta pystyi tekemään ilmoituksen, jos kyky suorittaa kertausharjoituksia on muuttunut. Ilmoitin kaavakkaalla että olen lihonnut niin paljon, etten koe olevani kykenevä kertausharjoituksiin. Sen jälkeen ei ole kertauskutsuja tullut, vaikka viimeisessä uhkailtiin että niitä tulee jatkossa säännölllisesti.

Vierailija
6/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ukkosi muutenkaan saa sijoituspaikkaa johtuen iästä, reserviin menee. Näin se on mennyt kaikilla neljänkympin tienoilla olevilla miehillä, jos sotilasarvo ei ole kummoinen eikä ole harrastanut vapaaehtoista maanpuolustusta tai ole muuten vain tärkeässä asemassa jolloin armeijalla on jotain käyttöä.

Rivimiehet joilla on ikää sijoitetaan pääsääntöisesti reserviin varalle.

Vierailija
7/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on 53v.Kirjeessä oli,että ammattinsa vuoksi joutuisi tekemään töitä asetehtaassa.

Vierailija
8/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sivarit tekee jos tulee sota?
Mä en suostu menee lähellekkään taistelua jos nekin eivät ole.

Vierailija
9/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:06"]

Lähettäisivätkö osissa niitä? Munkaan poikaystävä ei sitä ole vielä saanut, ikää 27.

Ikä vaikuttaa ainoastaan siten, että kirjettä ei lähetetä yli 50-vuotiaille, joiden sotilasarvo on alempi kuin aliupseeri ja upseeri. Tällöin päätyvät varareserviin. Muulloin yläikäraja kirjeelle on 60. Muita syitä on sitten rauhanajan vapautus velvollisuudesta, ulkomailla asuminen tai ammatti, jossa on enemmän hyötyä työpaikallaan kuin rintamalla / armeijan leivissä.

Tarkemmat syyt löytyy täältä: http://www.puolustusvoimat.fi/staattinen/reservilaiskirje/

[/quote]Olen 39v ja minut sijoitettiin reserviin. Aika moni muukin sinne on sijoitettu kun olen kysellyt, varsinkin jos ikä on neljänkympin kohdilla ja olet rivimies.

Vierailija
10/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:12"]

Minun mieheni on 53v.Kirjeessä oli,että ammattinsa vuoksi joutuisi tekemään töitä asetehtaassa.

[/quote]

Ei kai niitä kirjeitä lähetetty edes yli 50 -vuotiaille?

Olisiko tuo tullut Putinilta?

Vierailija
11/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 15:13"]

Mitä sivarit tekee jos tulee sota?
Mä en suostu menee lähellekkään taistelua jos nekin eivät ole.

[/quote]

Halla-ahosta tulee sivaripataljoonan päällikkö ja sivarit asettuu eri puolille valmiina kirjoittamaan tiukkoja blogeja.

Vierailija
12/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija ei edes pystyisi varustamaan kaikkia noin miljoonaa ihmistä, en tiedä mikä se kapasiteetti on minkäverran pystytään varustamaan mutta jossain sadoissa tuhansissa se pyörii, sen takia jengiä laitetaan vain rankalla kädellä reserviin ja niitä suositaan jolla on koulutus suht tuoreessa muistissa tai ovat sotilastaitoja ylläpitäneet.

Vierailija
13/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?Kuka tätä paskakasaa haluaa puolustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän