Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isosisko 3 v lyö koko ajan pikkuveljeään 10 kk

Vierailija
13.05.2015 |

En oikeesti jaksa enää tätä h***ttiä. Isosisko just 3 v täyttäny on koko pikkuveljen hereillä olo aikana toisen kimpussa, vie lelut, mäiskii, koittaa lyödä, vetää käsistä, tuuppii alas ku toinen seisoo ymym. Ja tätä on kestäny kuukausikaupalla. Mustasukkasuutta oli havaittavissa jo sillon ku toinen oli ihan vastasyntyny mut nyt tää on menny ihan kamalaks ja mahdottomaks, sillon oli lähinnä että yritti käsistä vetää ja olihan se helpompi ku toinen ei liikkunu niin pysy hyvin turvassa.

Ollaan alusta asti koitettu pitää toinen mukana apuna hoitotoimissa, aluks koitettiin sitä että näytetään että näin paijataan ja halitaan ku uhkas mennä liian kovakouraseks. Joskus tullut kyllä ihan kunnolla suututtuakin. Huomiota ollaan annettu ja myös ihan niin että oon käyny retkellä vain esikoisen kans. Tuntuu vaan että mikään määrä huomiota ei riitä, edes sillon ku oli ainoa lapsi.

Sitäki oon koittanu etten huomioi tuota huonoa käytöstä vaan nappaan syliin pienemmän mitään sanomatta. Ei auta. Nyt koitetaan tarrataulukkoa...

Hoivaa kovasti muita vauvoja ja aina välillä sitten myös pikkuveljeään jos sille päälle sattuu.
Ollaan ohjattu toiselle puolelle olohuonetta jos isompi haluaa rauhassa vaikka tehä palapeliä tai leikkiä jotain rauhassa. Mitään erillistä huonetta alakerrassa ei oo mihin toisen vois laittaa. Ei pysty hetkeäkään rentoutumaan täällä kotona saatikka tehä mitään ku pienempi on hereillä, istun vain vahtimassa ettei käy mitään vakavampaa toiselle. Riittää kun sekunniks pään kääntää niin meinaa jotain sattua.
Maha on kipeä jo aamulla ennen ku mies menee töihin ja nykyään joskus pitkin päivääkin. Jos olisin työelämässä oisin jo hakenu sairaslomaa uupumuksen takia. Mutta miten mä nyt mitään sellasta voisin ottaa ku jonkun pitää olla lasten kans. Tuntuu että en osaa enää esikoiselle nätisti sanoa, tulee vaan huudettua toiselle kun ei vaan enää jaksa!

Mitä ihmettä tässä pitäis tehä että sujuis arki vähän paremmin? Isompi käy pari kertaa viikossa tarhassa niin sillon pienempi saa rauhassa leikkiä ja mä koitan venyttää hermoa mutta tässä tilanteessa ei oikein enää tunnu riittävän... En mä jaksa olla vaan kattomassa ettei satu mitään koko ajan! Oon niin lopussa. Haluais vaan nauttia tästä arjesta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:33"]

Nyt tarvitaan ensiapuksi leikkikehä tai huoneen jakava aita (esim. portaisiin tarkoitettu turvaportti, jos tilan saa sillä jaettua). Olisipa isomman motiivit mitkä tavansa, niin pienemmän ei tarvitse kestää enää päivääkään isomman jatkuvaa väkivaltaa.

Eli erota lapset toisistaan aina silloin, kun et ehdi/jaksa/pysty olemaan lasten niin välittömässä läheisyydessä, että voisit estää väkivallan teot. Kun kyse on aidasta (ei suljetusta ovesta) pystyvät molemmat lapset näkemään sinut ja sinä voit valvoa molempia samaan aikaan.

Älä tee mitään erityisen henkilökhtaista toisen kanssa, kun toinen on aidan takana (eli toisen ei tarvitse katsoa aidan takaa, kun luet toiselle kirjaa). Vaan esim. laita pienempi aidan taakse leikkimään lelukaarella ja tee ruokaa niin, että isompi touhuaa keittiössä omilla leluillaan tai laita isompi aidan taakse samalla kun siivot "pienemmän lapsen kanssa". Jos päädytte leikkikehään kannattaa tietyt isomman leikit keskittää vain sinne ja mainostaa niitä isommalle tyyliin vain leikkikehässä voit rakentaa legoilla, kun pienempi ei pääse sinne sotkemaan. Muuten pieni kehä käy isolle tylsäksi. Lapset varmasti ensin protestoi aitaa/kehää, mutta älä anna periksi kukaan ei ole vielä itseään kuoliaaksi huutanut.

Ota yhteyttä neuvolaan ja sano terveydenhoitajalle, että et pärjää enää. Vaadi lähete perheneuvolaan (tai vastaavaan tahoon teidän kunnassa). Isompi reagoi niin vahvasti nyt, että koko teidän perhe tarvitsee apua, ennen kuin sattuu jotain oikeasti vaarallista (isompi satuttaa pienempää pahasti, sinä (tai puolisosi) väsähdät niin, että teet jotain anteeksi antamatonta lapsille tai itselle).

Sen verran pitää vielä täydentää, että nuo portit/aidat/kehät ovat vain tilapäinen apu nyt pahimman yli. Mutta siis ensin pienempi turvaan isomman väkivallalta, sitten apua koko perheelle jaksamiseen ja sitten apua isommalle väkivaltaisen käytöksen villitsemiseen.

[/quote]

Vierailija
22/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis vielä että harvemmin oikeesti ehtii kunnolla lyödä/mäiskiä toista koska oikeesti vahdin haukkana koko ajan ettei pienemmälle käy mitään mut väsyttävää se on kun mitään järkevää saa aikaseks ku vahtia isompaa päivät pitkät. Tukiverkostoja ei tällä paikkakunnalla oikeen oo mut säännöllisesti käydään mummolassa...tai isovanhemmat tulee tänne.
Kiitos kaikille ihanista neuvoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko 23 hyvä mieli kommentistasi uupuneelle äidille? Itse et ole koskaan ollut väsynyt lapsiisi? Ei, et varmaan.

Vierailija
24/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:12"]10 AP siis. No siis joo, saatan lukea esikoiselle kirjaa ku yhtäkkiä saattaa saada päähänsä vähän potkaista pienempää, sillon tietenki kirjojen lukeminen jää siihen, joskus oon niin väsyny tähän että istun vaan tuijottamassa ja odotan iltaa. Ap [/quote] Joiltain vain yksinkertaisesti pitäisi kieltää lisääntyminen, kuten ap:lta...... haarat levällään ollaan kyllä nussimassa niitä alulle,mutta kun pitäisi jaksaa niitä kasvattaa ja olla niiden rakkauden hedelmien kanssa, ei enää kiinnostakaan, on vaan "niin väsynyt tähän kaikkeen"........

[/quote]

Täällä on todella kuvottavia kommentoijia.

Vierailija
25/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Ei ole pienemmän lapsen vika ettei vanhemmat saa 3-vuotiasta kuriin. Ketään ei koskaan ikinä potkita, löydä, nipistetä tai huidota ja PISTE! Ei vaikka kuinka olisi mustasukkaisuutta tai harmittaisi.

Kun vanhemmilta loppuu keinot niin silloin haetaan apua neuvolasta ja perheneuvolasta.

Sitä pientä ei enää kertaakaan lyödä eikä potkita ja se tehdään sille 3v. selväksi. Ei ole normaalia joutua omassa kodissa sietämään väkivaltaa sisarusten taholta ja kaikki jotka ovat sitä joutuneet kestämään niin se on VÄÄRIN!

Ja ennenkuin joku tulee urppaamaan etten mitään tiedä kun ei ole lapsia ja kaikki lapset lyö ym niin on 2 lasta ja ikinä eivät ole toisiaan mätkineet. 

Vierailija
26/28 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:56"]Tuliko 23 hyvä mieli kommentistasi uupuneelle äidille? Itse et ole koskaan ollut väsynyt lapsiisi? Ei, et varmaan.
[/quote]

Totuus koskee.....

Vierailija
27/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa ja meillä on 9 kk ja 2v ikäiset lapset. Imetän molempia. Mieheni on hyväpalkkaisessa työssä ja minulla ei ole paineita palata keskipalkkaiseen duuniini. Mieheni haluaisi seksiä joka toinen ilta. Olen lapsista niin uupunut, että en itse nauti seksistä. Silti panettaa, mutta nukkuminen on kivempaa. Mies runkkaa. On jäänyt siitä kiinni, ja sanoo, "ettei kestä odotella happy hourseja kerran kuukaudessa."

Miten seksielämä palaa? Auttaako eroaminen? 

Vierailija
28/28 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komenna penikkaa EI SAA!