Inhottaa luokkakavereiden kännäily!
Olen yläasteella, ja olemme aiemmin kaikki, ainakin luokan tytöt, olleet sitä mieltä, että alkoholi on tässä iäsaä huono asia. Kuitenkin nyt tilanne on muuttunut. Pari viikkoa sitten vappuna osa luokkamme tytöistä ja pojista menivät yhden kotiin, jossa ei ollut vanhempia ja olivat kuulemma jo alkuillasta olleet ihan sekaisin ja humalassa. Yksikin tyttö, joka oli aiemmin sanonut että "No mä en todellakaan aio juoda siellä" oli juonut monta tölkkiä ja innolla tyrkyttänyt muillekin. He lisäsivät örvellyskuvia myös sosiaaliseen mediaan, mikä ahdisti minua suuresti. Minulla itselläni ei vain ymmärrys riitä tällaiselle toiminnalle! Mikä siinä alkoholissa kiehtoo? Miksi he haluavat saada itsensä sekavaan tilaan? En voisi kuvitellakaan, että alaikäisenä vetäisin kännit. Tuskin edes 18-vuotiaana, koska miksi haluaisin oksennella ympäriinsä, häiriköidä kadulla ja olla pystymättä hallitsemaan itseäni.
Olen myös miettinyt, jäänkö jostain paitsi? Vaikka minulla on kavereita ja olen hauskuuttaja, onko se todellinen hauska sitten alkoholin kera, oksentelua ympäriinsä ja sekoilua?
Nämä luokkani tytöt olivat kuulemma myös ottaneet paitoja pois poikien edessä ja jotain säpinää oli ollut.
Kommentit (22)
Eihän juomisessa mitään pahaa ole. Mutta kun sillä asialla elvistellään, mennään yli minun ymmärryksen. Oletteko muuten huomanneet, että pahimpia juomisella kehuskelijoita ovat nämä samaiset ihmiset jotka haukkuvat vähän enemmän "ottavia"? Tyylin juomisessa ei ole mitään hienoa, jne. Sitten kuitenkin itse postaillaan somet täyteen kännikuvia!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:09"]Olet selvästi fiksu ihminen etkä lähde mukaan ryhmäpaineeseen. Hienoa. Olisinpa itse ollut aikoinaan yhtä järkevä. [/quote] Minua ei edes kutsuttu näihin bileisiin. Ehkä ihan hyvä niin. Samaiset tyypit myös aloittivat kaiken polttamalla tätä teinien "harjoitus"tupakkaa, lollypuffia. Maistoin kerran ja maistui ihan muoville, jotkut jopa tunkivat väkisin toisten suuhun. Järkkyä.
[/quote]
Minut kutsuttiin, monta kertaa. Mutta en halunnut. Aloitin nuorten riennoissa käymisen, joissa osa joi osa ei, vasta joskus parikymppisenä, fiksummin, hillitymmin ja onnellisemmin.