Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suomalaisten suhtautuminen Euroviisuihin!

Vierailija
13.05.2015 |

Viimeksi äsken Tuulitunnelia katsoessani. Hetken aikaa olin jopa samaa mieltä Nikon kanssa siitä, että PKN:n viisumatka haiskahtaa kehitysvammaisten hyväksikäytöltä, kunnes alkoi se iänikuinen keskustelu siitä, miten Viisut on pelkkää homojen suosimaa sirkusta, jossa ei voi pärjätä oikeasti hyvällä kappaleella.

Ihan oikeasti, onko näistä "asiantuntijoista" kukaan katsonut yhtäkään viisufinaalia viimeisen viiden vuoden ajalta, kun raadit ovat olleet mukana? Mikä tekee esimerkiksi tämän vuoden Viron, Italian, Latvian ja Slovenian kappaleista sirkusta? Ärsyttää vain tällainen vähättely, kun itse kuitenkin löydän joka vuosi oikeasti hyviä artisteja Viisuista elämääni ja ihanaa vaihtelua perinteiseen radiomusiikkiin.

Niin ja se vielä, että Norja oli vielä vähän aikaa sitten ihan samanlainen luuseri Viisuissa kuin Suomikin. Mutta nyt ovat olleet jo kahtena vuonna peräkkäin kärkikymmenikössä oikeasti hyvällä musiikilla (viime vuoden edustajasta tuli muuten mieleen Mikael Saari, jota ei täällä osattu valita), ja sama meno jatkunee tänäkin vuonna. Ikävä sanoa, mutta olen alkanut todella toivoa PKN:n floppia, jotta tämä sirkuskupla puhkeaisi viimein Suomessakin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo kauan toivonut että euroviisut tulis vaan radiosta, ja maatkin paljastettaisiin vasta pisteiden annon jälkeen.

Vierailija
42/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ot mut kuinka moni teistä oikeasti tuntee kehitysvammaisia? Mä tunnen kymmeniä, ja suurin osa vammaisista on vittumaisia kusipäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:01"]Ihan ot mut kuinka moni teistä oikeasti tuntee kehitysvammaisia? Mä tunnen kymmeniä, ja suurin osa vammaisista on vittumaisia kusipäitä.
[/quote]

Eihän, kaikki vammaiset ovat oikein ihania herran enkeleitä :) no ei, riippuu ihmisestä varmaan.

Vierailija
44/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:53"]

Sama homma. En oo ikinä ymmärtäny et miksi Suomi ei voi oikeesti panostaa yhtään viisuihin. Oishan meillä hyviä artisteja ja lauluntekijöitä, mut ihme linjalle vaan lähteny tää.

[/quote]

Ne eivät vain halua lähteä mukaan Euroviisuihin, muuta kautta pääsen paremmin nykyään eteenpäin. Euroviisujen kautta tulee mukana se Euroviisu-leima. Kaikki vakvasti itsensä ottavat artistit eivät halua sitä. Muuten tuolla olisi oikeasti hyviä artisteja esim. Englannista ja Ruotsista.

Vierailija
45/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomi voisi vetäytyä koko sirkuksesta. Pelleilkööt keskenään.

Vierailija
46/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että suomalaisille tää ei oo tärkeää? No kun se sirkus ei oo tärkeää.

Vierailija
47/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:29"]

Euroviisut on kevyttä viihdettä, jota suurin osa muista maista ei ota tosissaan.

[/quote] Vähän sama kuin jääkiekon MM-kisat. Molemmissa C-luokan osallistujat. Ja näitä kisoja pidetään suomessa niin isona juttuna :D

[/quote]

No jos katsot vaikka Venäjän ja Ruotsin suhtautumista mm-kisoihin, niin menee reippaasti vielä Suomeakin pidemmälle. Mikä tarve meillä on vähätellä niitäkin harvoja asioita, missä mm-tasolla menestytään? Ihan sama, vaikka kyseessä olisi kuinka marginaalilaji, jos enemmistö siitä pitää, vaikka olis mökkitikanheiton ämmämmät. Pitääkö kaikki peilata sen kautta, mitä mieltä muu maailma asiasta on? Itseäni ei futis kiinnosta vittuakaan, ja silti siitä sekoaa suuri osa maailmasta neljän vuoden välein.

Vierailija
48/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:53"]

Sama homma. En oo ikinä ymmärtäny et miksi Suomi ei voi oikeesti panostaa yhtään viisuihin. Oishan meillä hyviä artisteja ja lauluntekijöitä, mut ihme linjalle vaan lähteny tää.

[/quote]

Se uuden musiikin kilpailu oli tosiaan kuolinisku suomalaiselle euroviisulle - vaikka nyt viime vuodelle osuikin ihan hyvä edustuskappale.

"Kansan syvät rivithän" nää keharit sinne äänesti, pitäis kuitenkin olla ehkä vaan ihan asiantuntijaraati, nimenomaan sellainen joka koostuis esim. kansainvälisen viisufanijärjestön jäsenistä. Ruotsissahan esim. tällainen on käytössä. Ja "ehkä" melodifestivalen on vähän eri tason spektaakkeli kuin tää ylen kolmellatoista eurolla pystyyn pistetty UMK.

Vierailija
49/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut on täysin poliittinen kisa, entiset neukut antaa pisteitä toisilleen. Britannia, Saksa ja Ranska saa aina suurimpina rahoittajina pisteitä ja jos joukossa sattuu olemaan joku hyvin erottuva friikki, sille annetaan pisteitä. Täysin merkityksetön kisa.

Vierailija
50/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:53"]

[/quote]

Ne eivät vain halua lähteä mukaan Euroviisuihin, muuta kautta pääsen paremmin nykyään eteenpäin. Euroviisujen kautta tulee mukana se Euroviisu-leima. Kaikki vakvasti itsensä ottavat artistit eivät halua sitä. Muuten tuolla olisi oikeasti hyviä artisteja esim. Englannista ja Ruotsista.
[/quote]
mä en ole koskaan tajunnut tuota viisuleimaa! Miksi sellainen pitää lätkäistä otsaan :D Mm. Lordille kävi köpelösti viisujen jälkee eikä juuri muistakaan viisumenestyjistä kisojen jälkeen olla kuultu. Abba ja Cliff Richard lienevät ainoat joille on ollut viisuista hyötyä.

Vierailija
51/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:45"]

Lordille kävi köpelösti viisujen jälkee eikä juuri muistakaan viisumenestyjistä kisojen jälkeen olla kuultu. Abba ja Cliff Richard lienevät ainoat joille on ollut viisuista hyötyä.

[/quote]

Olihan siellä Celine Dionkin v.1988.

Vierailija
52/56 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:55"]

Mä olen jo kauan toivonut että euroviisut tulis vaan radiosta, ja maatkin paljastettaisiin vasta pisteiden annon jälkeen.

[/quote]

Heh, kuka sitä jaksaisi kuunnella. Viisuilla ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa. Ne ovat kitch show, jossa esitetään kertakäyttömusakkia.

Vierailija
53/56 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos edes ärsyttää. Ei tissiviisuista muita tunne-elämyksiä saakaan.

Vierailija
54/56 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti toisessa ketjussa, että sinne pitää lähettää eläimiin sekaantuva mykkä kääpiö :D

Varma voitto.

Vierailija
55/56 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vitun pkn ei pääse edes finaaliin niin toivottavasti ne ei palaa tai ainakaan ei rämpytä enää koskaan. Kukaan ei siedä niitä muutenkaan.

Vierailija
56/56 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:06"]

Kuunnelkoon bliisuja euroviisuja ne ketä kiinnostaa. Minä kuuntelen motörheadia.

[/quote]

Sen sä oot varmasti näkönenkin. Laita vielä ne sormet joille kaikki nauraa. Heavy metal lapsellisinta ikinä.