Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suomalaisten suhtautuminen Euroviisuihin!

Vierailija
13.05.2015 |

Viimeksi äsken Tuulitunnelia katsoessani. Hetken aikaa olin jopa samaa mieltä Nikon kanssa siitä, että PKN:n viisumatka haiskahtaa kehitysvammaisten hyväksikäytöltä, kunnes alkoi se iänikuinen keskustelu siitä, miten Viisut on pelkkää homojen suosimaa sirkusta, jossa ei voi pärjätä oikeasti hyvällä kappaleella.

Ihan oikeasti, onko näistä "asiantuntijoista" kukaan katsonut yhtäkään viisufinaalia viimeisen viiden vuoden ajalta, kun raadit ovat olleet mukana? Mikä tekee esimerkiksi tämän vuoden Viron, Italian, Latvian ja Slovenian kappaleista sirkusta? Ärsyttää vain tällainen vähättely, kun itse kuitenkin löydän joka vuosi oikeasti hyviä artisteja Viisuista elämääni ja ihanaa vaihtelua perinteiseen radiomusiikkiin.

Niin ja se vielä, että Norja oli vielä vähän aikaa sitten ihan samanlainen luuseri Viisuissa kuin Suomikin. Mutta nyt ovat olleet jo kahtena vuonna peräkkäin kärkikymmenikössä oikeasti hyvällä musiikilla (viime vuoden edustajasta tuli muuten mieleen Mikael Saari, jota ei täällä osattu valita), ja sama meno jatkunee tänäkin vuonna. Ikävä sanoa, mutta olen alkanut todella toivoa PKN:n floppia, jotta tämä sirkuskupla puhkeaisi viimein Suomessakin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki pelleilyä, mutta ymmärrän myös niitä ihmisiä jotka nimenomaan haluaisi, että ei tarvitse olla sitä friikkitouhua vaan keskitytään musaan. Kaikki kun ei jaksa sitä huomionhakua, mitä friikimpää tai sekopäisempää niin sen parempi.

Kuitenkin kaikki ollaan jo melkein nähty, kohta ei pystytä millään shokeeraamaan, ainoastaan jos ruvetaan runkkaamaan tai nussimaan suorassa lähetyksessä voisi se vielä joitakin järkyttää tai tuntua jossain.

Vierailija
22/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisut ON freakshow

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PKN rocks!!!

Vierailija
24/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas viisut on just sellaista kuraa, että PKN on just sopiva artisti sinne lähetettäväksi.

Vierailija
25/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:31"]Ketä edes kiinnostaa jotkut hemmetin euroviisut?!
[/quote]
Just tätä tarkoitin (myöskin).

No öö, sanoisin että sua ainakin kiinnostaa, kun vaivauduit avaamaan tämän keskustelun.

Vierailija
26/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin seuraan viisuja silmä kovana. Ihan sama mitä siellä eri maat esittää, hyvää viihdettä vaan :P

Vierailija
27/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conchitalla oli upea biisi ja upea ääni. Vähemmistöjen asialla hänkin kuten PKN, mutta muuten yhtäläisyydet ovat vähäiset. Symppaan PKN:ää kovasti, mutta biisi ja genre ei vaan aukea minulle ja pelkäänpä ettei suurelle osalle Eurooppaa. Kaikkea hyvää silti, jätkät.

Vierailija
28/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

euroviisut olivat aikoinaan musiikillisesti merkityksellisiä. Ei tarvitse kuin muistella 70-lukua ja sitä, millaisia kappaleita siihen aikaan viisuissa oli. Koska musiikkitarjonta oli siihen aikaan äärimmäisen suppeaa nykytilanteeseen verrattuna, viisuilla ja muilla vastaavanlaisilla tapahtumilla oli suuri painoarvo. Radiossa oli Yleis- ja Rinnakkaisohjelma ja telkkarissa pari kanavaa.

Nyt kaikenlaista musiikkia voi kuunnella monista lähteistä ja hyvää ja huonoa musiikkia riittää jokaiseen makuun.

Vierailija
29/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas. MM-kisat ovat ohi finaaliin mennessä. Tänä vuonna voisi jopa katsoa euroviisut. Mun mielestä ihan viihdyttävää televisio-ohjelmaa.

Vierailija
30/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten nykyasenne viisuja kohtaan juontaa juurensa menneiden vuosien aiheuttamasta kansallisesta viisutraumasta. Helppo haukkua kaikki vastustajat paskaksi, kun ei itse pärjää - eikä voi pärjätä, jos ei edes yritä. Suomalaiset eivät ole todellakaan mitään urheilu-, vaan menestyskansaa.

Vierailija
31/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis minä tykkään PKN:n räkäpunkista. Sopii kehitysvammaisille tosi hyvin. Heidänhän pitääkin olla vähän anarkisteja ja erilaisia, että pärjäävät elämässä. En toki väitä sen olevan valtamusiikkia. Mutta mun mielestä Euroviisut on nykyään enemmän politiikkaa, kuin itse musiikkia. Sen takia PKN on vahva voittajamatsku.

Vierailija
32/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla sisällöllä kukaan voi ottaa niitä kisoja vakavasti ja tosissaan. Niihin pitäisi tehdä melko radikaaleja muutoksia jos haluaisivat olla todellinen ja kovatasoinen laulukilpa. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
33/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuja ei voiteta huonolla biisillä. Tasokkaita sävellyksiä löytyy joka vuosi. Tärkeintä noissa skapoissa on se, että biisi kuulostaa hyvältä heti ekalta kuulemalta. Sitä voi sitten avittaa visuaalisesti ja onhan sillä visuaalisuudellakin toki merkityksenä.

Vierailija
34/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:47"]Viisuja ei voiteta huonolla biisillä. Tasokkaita sävellyksiä löytyy joka vuosi. Tärkeintä noissa skapoissa on se, että biisi kuulostaa hyvältä heti ekalta kuulemalta. Sitä voi sitten avittaa visuaalisesti ja onhan sillä visuaalisuudellakin toki merkityksenä.
[/quote]
Ruotsi ainakin tulee voittamaan tänä vuonna juurikin sen shown vuoksi, joka siis törkyisästi plagioitiin suoraan toiselta. En edes muista enää sitä biisiä, ei jäänyt mieleen. Sama se parrakas nainen , kaikki muistaa vaan sen parran.

Vierailija
35/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:37"]Conchitalla oli upea biisi ja upea ääni. Vähemmistöjen asialla hänkin kuten PKN, mutta muuten yhtäläisyydet ovat vähäiset. Symppaan PKN:ää kovasti, mutta biisi ja genre ei vaan aukea minulle ja pelkäänpä ettei suurelle osalle Eurooppaa. Kaikkea hyvää silti, jätkät.
[/quote]

PKN on oikea vähemmistö, jonka puolia pitää pitää. Conchitat vaan pelleilee pukeutumisella

Vierailija
36/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:29"]

Euroviisut on kevyttä viihdettä, jota suurin osa muista maista ei ota tosissaan.

[/quote] Vähän sama kuin jääkiekon MM-kisat. Molemmissa C-luokan osallistujat. Ja näitä kisoja pidetään suomessa niin isona juttuna :D

Vierailija
37/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:39"]

Suomalaisten nykyasenne viisuja kohtaan juontaa juurensa menneiden vuosien aiheuttamasta kansallisesta viisutraumasta. Helppo haukkua kaikki vastustajat paskaksi, kun ei itse pärjää - eikä voi pärjätä, jos ei edes yritä. Suomalaiset eivät ole todellakaan mitään urheilu-, vaan menestyskansaa.

[/quote]

Minua vituttaa jääkiekon mm-kisojen merkitys Suomessa. Sitä taas ei ota tosissaan muut maat. Eniten ärsyttää se ajatus, että mm-kisoja seuraavat valtavasti sellaiset ihmiset, jotka muuten ei jääkiekkoa seuraa talven aikana mitenkään. Mutta sitten kun on menestyksen hajua ilmassa, niin taas ollaan niin kovin jääkiekkofania.

Minusta se haisee ennemminkin menestyshulluudelle, sillä jos ei kyse olisi menestyksen janosta, niin siinä tapauksessa näiden samojen ihmisten luulisi seuraavan myös talvella kansallisia sarjoja, sillä sen "jääkiekonhan vuoksi näitä mm-kisojakin seurataan", eiku?.....

Vierailija
38/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. En oo ikinä ymmärtäny et miksi Suomi ei voi oikeesti panostaa yhtään viisuihin. Oishan meillä hyviä artisteja ja lauluntekijöitä, mut ihme linjalle vaan lähteny tää.

Vierailija
39/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu vaan että Euroviisuilla on kovat katsojaluvut Suomessakin :) Kyseessä on iso show, kansainvälinen kilpailu jonka todellakin osallistujamaat ottavat tosissaan. Suomalaiset äänestäjät eivät vain ymmärrä tätä, äänestetään jotakin kummajaisia koska luullaan että siitä on kysymys. 

Jos näkisitte vähääkään parran taakse ette puhuisi mitään. 

O tempora o mores. Helmiä sioille.

Vierailija
40/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen samaa mieltä ap! Kun mietitään viisujen lähimenneisyytä, niin ei siellä ole kuin kaksi "friikkivoittajaa": Lordi ja Conchita. Ja näillä kummallakin oli hyvät biisit ja jälkimmäinen vielä aivan valloittava persoona. Viisujen tissinaiset eivät voittoja nappaa. Kyllä siellä pitää kuitenkin olla laulutaitoa ja hyvä sävellys, jos voittoa halajaa. Ei pelkkä show riitä.
Harmittaa euroviisufanina, ettei tänä vuonna pääse kannustamaan Suomea, koska biisi on kamala enkä suo sille finaalipaikkaa...sori. Pkn ihana, mutta niin väärässä paikassa.