Ystävä ei ymmärrä että en uskalla nähdä häntä
Asun mieheni kanssa kahdestaan. Mieheni kuuluu riskiryhmään joten pelkään kovasti mieheni puolesta. Olemme karsineet tapaamisia ja turhia menoja. Minulla on hyvä ystävä ja olemme tunteneet yli 10 vuotta. Ennen koronaa näimme todella usein melkein joka viikko. Mutta nyt korona aikana olen myös vähentänyt tämän ystäväni tapaamista. Nykyään tapaamme kerran parissa kuukaudessa. Ystäväni tietää että mieheni kuuluu riskiryhmään ja ymmärtää tämän hyvin. Mutta ei ymmärrä kuitenkaan sitä että miksi ei voisi tulla käymään meillä tai minä hänen luona. Pyysin myös ystävää käyttämään maskia jos tulee meille ja hän ei ymmärtänyt ollenkaan miksi se olisi tarpeellista. Ystäväni edelleen joka viikko laittaa viestiä että "Voidaanko nähdä?" "Voinko tulla käymään?" Vaikka olen sanonut että me ei nyt uskalleta ketään nähdä useasti.
En tiedä mitä teen ystävän kanssa. Hän on kuitenkin semmoinen ihminen ketä en halua menettää. Tuntuu että korona pilaa jo ystävyys suhteetkin.
Näettekö te muut ystäviänne normaaliin tapaan, harvemmin tai ette ollenkaan?
Onko korona muuttanut asioita ja teidän suhtautumista ystävien tapaamisessa?
Olisi kiva tietää miten te muut toimitte?
Kommentit (43)
Kumpi on sinulle tärkeämpi miehesi vai ystäväsi?
Olisiko sinusta ap kivaa jos ystäväsi tulisi teille ja tartuttaisi koronan teihin ja miehesi joutuisi vaikka teholle taistelemaan hengestään? Ja yksin kotona odotat mitä käy..
Samaistun. Omassa perheessä kaksi pahimpaan riskiryhmää immuunipuutoksen vuoksi kuuluvaa. Muu maailma tuntuu vain odottavan, milloin tartunta osuu omalle kohdalle, jotta voi jatkaa elämää. Meidän perheessä yksikin tartunta merkitsee melko todennäköisesti kahta kuolonuhria. Mikään kahvittelu tai tapaaminen ei ole niiden ihmiselämien veroista. Kaikki se voi odottaa, kunhan säilytään hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun. Omassa perheessä kaksi pahimpaan riskiryhmää immuunipuutoksen vuoksi kuuluvaa. Muu maailma tuntuu vain odottavan, milloin tartunta osuu omalle kohdalle, jotta voi jatkaa elämää. Meidän perheessä yksikin tartunta merkitsee melko todennäköisesti kahta kuolonuhria. Mikään kahvittelu tai tapaaminen ei ole niiden ihmiselämien veroista. Kaikki se voi odottaa, kunhan säilytään hengissä.
Käykää rokotteet!
En ymmärrä mikä hinku ystävällesi on kokoajan nähdä sinua. Ja vielä tämän elämän tilanteen aikana. Jos ystäväsi laittaa joka viikko viestiä että voitteko nähdä niin ei ystäväsi näköjään kauheasti välitä sinusta tai miehestäsi. Vaan riskeeraa siinä sinun miehesi terveyden.
Ystäväni on myös töissä semmoisessa paikassa missä on suurempi riski saada tartunta. Joten tämä vielä enemmän pelottaa.
Ap
Ettekö voi puhua puhelimessa tai videopuheluissa? Meillä ystävien kanssa juteltu ja melko samoilla linjoilla kaikki, että ois kiva tavata, mutta nyt ei kande. Ei tarvii luopuu ystävyydestä.
Ettekö voisi enemmän soittaa vaikka videopuheluita, vaihtaa viestejä pitääkö sitä joka viikko nähdä kasvotusten??
Ymmärrän, että haluat suojata riskiryhmään kuuluvaa mutta sinun on samalla hyväksyttävä, että oma päätöksesi vaikuttaa ystävyyssuhteisiisi ja saatat hyvinkin menettää ystävän. Jos olette rokotettuja niin riski saada vakava tauti on kuitenkin pieni. Jos olette rokottamattomia niin ei auta valittaa kun itse on tiensä valinnut.
Olen nähnyt ystäviä koko korona ajan ulkona kävelylenkeillä. Kävelemme hieman väliä pitäen monia kilometrejä ja samalla kertaamme kuulumiset. En ennen koronaa käynyt juuri koskaan lenkillä ja kahdessa vuodessa olen kävellyt ystävien kanssa satoja kilometrejä. Ja kohta 2v ilman tartuntaa ja 3 rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei voi nähdä sitten vaikka kävelylenkin merkeissä? Näin olemme tehneet oman ystäväpiirin kanssa, joilla riskiryhmää kotona. Ei ihan kaikkea elämää voi laittaa tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on sinulle tärkeämpi miehesi vai ystäväsi?
Erittäin hyvä kysymys (Huom, en ole aloitaja.), josta lähteä kerimään.
Ehkä olisi hyvä kertoa ystävälle, kun asia tulee esiin, että haluaisi todella säilyttää ystävyyden ja entisenlaiset tapaamiset, mutta kertoa myös tartuntapelostaan. Ja sen, että ehkä pelko tuntuu turhalta, mutta että se on kuitenkin itselle aito tunne ja että jos huono tuuri kävisi, ei varmaan pystyisi elämään seurausten kanssa.
Mutta tärkeää on todella kertoa, että ystävä on tärkeä ja haluat ystävyyden säilyvän.
Jos hän ei ymmärrä maskeja ja harvoja tapaamisia, hän saattaa kuvitella, ettet ehkä pidäkään ystävyyttä arvossa.
No mutta ompa hankala tilanne, voisiko se vaikka käydä sun miehen kanssa kahvilla kahestaan, mitäpä sinä siinä porukassa teet mun on noin hankalllaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että haluat suojata riskiryhmään kuuluvaa mutta sinun on samalla hyväksyttävä, että oma päätöksesi vaikuttaa ystävyyssuhteisiisi ja saatat hyvinkin menettää ystävän. Jos olette rokotettuja niin riski saada vakava tauti on kuitenkin pieni. Jos olette rokottamattomia niin ei auta valittaa kun itse on tiensä valinnut.
Niin, no hän ei ollut primäärisesti huolissaan itsestään, vaan miehestään.
Vähän eri asia.
Ei ole ihan helppo elää sen kanssa, että mahdollisesti tai jopa ilmiselvästi tartutti riskiryhmäläiseen taudin, josta voi olla hyvin kohtalokkaat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
No mutta ompa hankala tilanne, voisiko se vaikka käydä sun miehen kanssa kahvilla kahestaan, mitäpä sinä siinä porukassa teet mun on noin hankalllaa.
Opettele edes lukemaan!
Aloittaja joudut aika pahaan väli käteen. Miellyttääkö ystävää vai miestä. Harmillista :(
Jeesus mikä idiootti olet! 😂😂 jos oli trolli niin 1/5 😂
Mieheni on riskiryhmää ja kyllä olen karsinut omia tapaamisiani. Kuka ei ymmärrä on tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus mikä idiootti olet! 😂😂 jos oli trolli niin 1/5 😂
Miksi olisi trolli?
Toimin normaalisti. Olemme miehen kanssa kumpikin riskiryhmään. Elämä on riski