Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausdiabeteksesta..

Vierailija
12.05.2015 |

mulla todettiin raskausdiabetes koska paastoarvo oli sokerirasituksessa raja-arvossa. Muut arvot ok. Kotiseurannassa arvot olivat ok, yhtenä aamuna paastoarvo hieman koholla. No olen tässä nyt silloin tällöin mittaillut sokereita, varsinkin jos olen herkutellut. Aina on arvot olleet kunnossa.

Tarkoittaako tämä nyt sitten siis sitä että jos arvot eivät ole koholla esim pullan syömisen jälkeen, voin huoletta syödä sen pullan? Eli herkut ovat ok jos vaan ne arvot pysyvät kunnossa?

Pahoitteluni, tuli kovin arvo-pitoinen aloitus :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. :)

Vierailija
2/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut ruokaohjeita? Mä noudatin orjallisesti diettiä, ja arvoja mulla mitattiin Naikkarilla. En mitannut kotona. Arvot oli aina hyvät, joten pari kuukauden testien jälkeen olin normaalissa seurannassa loppuraskauden. Lapsi oli yliaikinen, ei liian iso ja lapsi oli ok. Ja omatkin raskauskilot häipyi kuudessa viikossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:27"]

Etkö saanut ruokaohjeita? Mä noudatin orjallisesti diettiä, ja arvoja mulla mitattiin Naikkarilla. En mitannut kotona. Arvot oli aina hyvät, joten pari kuukauden testien jälkeen olin normaalissa seurannassa loppuraskauden. Lapsi oli yliaikinen, ei liian iso ja lapsi oli ok. Ja omatkin raskauskilot häipyi kuudessa viikossa. 

[/quote]

Sain toki ja noudatankin niitä. Silloin tällöin herkuttelen kohtuudella, niinkuin ohjeissakin lukee. Kyllähän mä sen "tiesin" että kunhan arvot on ok niin asia kunnossa, mutta jotenkin pöhkösti ajattelin kuitenkin että ne herkut olisi silti pahasta vaikka sokerit olisi ok... Neuvolasta en ole asiaa kerennyt kysymään kun aloin tätä pohtimaankin vasta nyt :)

Vierailija
4/4 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans raskausajan diabetes ja olin seurannassa 2 vuorokautta naistenklinikalla. Piikitin insuliinia ja tarkkailin verensokeria. En herkutellut yhtään. Noudatin tarkkaan mitä syön. Voin koko raskausajan hyvin ja ikää oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi