Söin 4 laskiaispullaa ja 4 dominokeksiä sekä irtokarkkeja noin 100g, ja mun piti olla dieetillä
Eilenkin vedin suklaakonvehteja varmaan yhteensä 2 rasiaa ja karkkia. Miks dieetillä olo on niin vaikeaa.. ylipainoa minulla ei ole, mutta haluaisin saada 4kg pois.
Kommentit (43)
Olit liian tiukalla dieetillä, siitä tuo "repsahtaminen" kertoo.
Mäkin vedin överit eilen.
Nyt vähän hävettää mut homma jatkuu tänään ja ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oo edes ylipainoa, niin miksi dieetti?
Just uutisoitiin, et laihduttaminen lihottaa. Anna olla, huomenna uus päivä, ja pullien kyytipojaksi otat vähän hernekeittoa.
Mitä käytännössä tarkoittaa, että laihduttaminen lihottaa?
Itse olen laihduttanut normaalipainon sisällä ja pitänyt ne poissa jo vuosia.
Painontarkkailu ei ole vain terveyttä varten. Vaikkei olisikaan ylipainoinen, voi näyttää sellaiselta ettei ole tyytyväinen. Mulla ainakin on normaalipainon puolivälissäkin löysyyttä josta en vain pidä ja jonka takia täytyy rajoittaa vaatevalintoja.
Virhe nro 1 oli: jos ollaan pudottamassa painoa ei leivota 17 laskiaispullaa.
No huh... et varmaan sentään kerralla vetänyt kaikkea? Jotenkin tuli aloituksesta ensin mielikuva, että yhdellä istumalla joku vetäisi tolleen jättipullia ja kermaa ja sit viel muutama keksi päälle. Huh, onneks ei itellä sentään niin pahasti oo ollut noita ahmimisia, muistan kun teininä vedin kolme isoa karjalanpiirakkaa paastoamisen jälkeen ja ajattelin ettei mulla oo mitään itsekuria. Ihan hyvä avaus näin et asiat voi olla monessa mittasuhteessa. Hyvä et et sentään oksentanut tai mitään, bulimikothan voi syödä pahimmillaan jääkaapin tyhjäksi monta kertaa päivässä. Luin sellaista fiktiivistä päiväkirjaa ja ei hitto et oli kamalaa luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen terkkaillut nyt parikymmentä vuotta omaa makeanhimoani ja huomannut, että mikäli syön sokeria, muutaman tunnin päästä tuntuu, että on pakko saada lisää makeaa. Ihan riippumatta siitä, että syön oikeaa ruokaa. Näin se jatkuu iltaan saakka. Makea pitäisi ilmeisesti syödä proteiinin kanssa, niin ei kävisi näin.
Näin se tuntuu minullakin toimivan. Sen vuoksi on vaikea yrittää vain vähentää herkkuja. Joskus yritin pitää viikottaista herkkupäivää ja vaikka olisi siltä päivältä jäänyt jotain yli, sitä ei saanut syödä ennen kuin viikon päästä. Tällä keinolla ajatukset pyörivät tehokkaasti sen viikottaisen herkkupäivän ympärillä, vaikka toisaalta ne herkut eivät edes olleet niin ihmeellisiä sitten kun niitä pääsi syömään ja niitä jäi aina yli.
Minulla ei tunnu auttavan mikään muu kuin olla vain ilman makeaa, lukuunottamatta jotain hedelmiä ja marjoja. Mutta olen myös huomannut, että kiinnostus ruokaan ylipäätään laskee tällä keinolla ja tulee syötyä taas liian vähän.
Etpä oo oppinut kunnon tavoille kun herkkuja mässyttelet nälkääsi. Veikkasnpa vaan että siellä mässytellään muullakin kuin herkuilla ja että mm pitsat ja eineksetkin maistuu.
Se kun pitäisi opetella ne terveelliset ruokatavat jo lapsena, mutta missäpä niitä enää opetetaan nykyään.
Kaurapuuroa, leipää, perunoita, riisiä, lihaa, vihanneksia, hedelmiä.... jos olisit fiksumpi niin olisit jotain hedelmiä syönyt herkkujen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Olit liian tiukalla dieetillä, siitä tuo "repsahtaminen" kertoo.
Nyt kannattaa saman tien syödä ne loput 13 pullaa pois haisemasta.
Viime tiistaina ostin töiden jälkeen 200gr suklaslevyn ja 300gr lakritsia. Söin niistä puolet samana iltana ja loput keskiviikkona. Keskiviikkona alkoi myös flunssa. Eli sen tuoman väsymyksen vuoksi varmasti iski tuo himo. Olisi pitänyt ostaa vain suklaapatukka ja pari lakupötköä kun karkkiholistina menee aina överiksi. Se Karkkiholisti
Lapsille ja vanhemmilleni minä niitä pullia leivoin, minulla siis kolme lasta ja vanhempani kävivät tänään kylässä. Että en pelkästään itselleni tehnyt 17 pullaa.😅 ja joo en yhdeltä istumalta noita kaikkia syönyt, päivän mittaan. Kävin mä kuntosalilla tänään kuluttamassa melkein 500kcal että onneksi se edes vähän kompensoi tuota. No huomenna ruotuun paluu ja onneksi pullia ei nyt jäänytkään kun enää kaksi, ja ne syötän miehelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Etpä oo oppinut kunnon tavoille kun herkkuja mässyttelet nälkääsi. Veikkasnpa vaan että siellä mässytellään muullakin kuin herkuilla ja että mm pitsat ja eineksetkin maistuu.
Se kun pitäisi opetella ne terveelliset ruokatavat jo lapsena, mutta missäpä niitä enää opetetaan nykyään.
Kaurapuuroa, leipää, perunoita, riisiä, lihaa, vihanneksia, hedelmiä.... jos olisit fiksumpi niin olisit jotain hedelmiä syönyt herkkujen sijasta.
Normaalisti syön kyllä tosi terveellisesti, juuri noita mainitsemiasi asioita ja ei kertaakaan arkena herkkuja. Viikonloppuna annoin itselleni luvan vähän rentoutua, mutta ei näköjään olisi kannattanut. Joutuuko sitä koko loppu elämän nyt olemaan ilman herkkuja, jos ei halua morkkista.. ap
Niin ja siis BMI nyt 23 että en tosiaan ylipainoinen ole. Ap
Dieetti se on sokeridieettikin.
Dieetti = ruokavalio.
Jokaisella meillä on jonkinlainen dieetti. Sinulla näyttäisi olevan sokeridieetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti syön kyllä tosi terveellisesti, juuri noita mainitsemiasi asioita ja ei kertaakaan arkena herkkuja. Viikonloppuna annoin itselleni luvan vähän rentoutua, mutta ei näköjään olisi kannattanut. Joutuuko sitä koko loppu elämän nyt olemaan ilman herkkuja, jos ei halua morkkista.. ap
Jos et normaalisti syö arkena herkkuja ja syöt terveellisesti, miksi olet dieetillä? Tuohan kuulostaa hyvältä tavalta elää, ei kai sitä nyt kaikkia herkkuja tarvitse ikuisiksi ajoiksi unohtaa.
Millainen diiettisi on? Oletko vain jättänyt herkut pois myös viikonlopuilta ja vähentänyt normiruoan määrää?
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Olen yli 50 vuotias ja äitini on todella terveellistä ruokaa aina meille syöttänyt. Karkkipäivä oli lauantaina ja sitä sai aika pienen määrän. Minulla ei ole mitään muita paheita, mutta sokeria olen himoinnut lapsesta asti. Alkoholia ja rasvaa en himoitse lainkaan. Kyllä ihmisillä on eroja siinä miten paljon tyydytystä saa makeasta. Toisillahan ei ole siihen minkäänlaista himoa. Ja toisilla taas ei ole mitään himoa alkoholiin, kuten minulla. Karkkiholisti.
Vierailija kirjoitti:
Relaa nyt hyvä ihminen. Noilla lukemilla yksi kunnon herkkupäivä ei elämää pilaa. Se on se sinun morkkiksesi, mikä pilaa elämäsi, ei nuo herkut. Ne huomisen terveelliset ruoat ovat ihan yhtä terveellisiä, vaikka tänään vähän irrottelitkin noiden herkkujen kanssa.
P.S. Itselläni menisi verensokerit ihan överiksi tuollaisella sokerimäärällä, joten se "morkkis" olisi oikeasti fyysinen huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et normaalisti syö arkena herkkuja ja syöt terveellisesti, miksi olet dieetillä? Tuohan kuulostaa hyvältä tavalta elää, ei kai sitä nyt kaikkia herkkuja tarvitse ikuisiksi ajoiksi unohtaa.
Millainen diiettisi on? Oletko vain jättänyt herkut pois myös viikonlopuilta ja vähentänyt normiruoan määrää?
Normaalisti syön arkena 5 kertaa päivässä, kaurapuuroa lähes joka aamu, tuoreita marjoja sen kanssa tai raejuustoa. Lounaalla aina puolet lautasesta salaattia ja muuten normaalia kotiruokaa, päivällisellä sama. Iltapalaksi yleensä maitorahkaa ja marjoja. Välipalaksi yleensä hedelmä tai esim proteiinirahka. Ja ei herkkuja siis arkisin. Mutta kauhea morkkis tulee näistä viikonlopuista, kun repsahtaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relaa nyt hyvä ihminen. Noilla lukemilla yksi kunnon herkkupäivä ei elämää pilaa. Se on se sinun morkkiksesi, mikä pilaa elämäsi, ei nuo herkut. Ne huomisen terveelliset ruoat ovat ihan yhtä terveellisiä, vaikka tänään vähän irrottelitkin noiden herkkujen kanssa.
P.S. Itselläni menisi verensokerit ihan överiksi tuollaisella sokerimäärällä, joten se "morkkis" olisi oikeasti fyysinen huono olo.
Olisikin yksi herkkupäivä, mutta kun eilinenkin meni överiksi. Ap
Olen terkkaillut nyt parikymmentä vuotta omaa makeanhimoani ja huomannut, että mikäli syön sokeria, muutaman tunnin päästä tuntuu, että on pakko saada lisää makeaa. Ihan riippumatta siitä, että syön oikeaa ruokaa. Näin se jatkuu iltaan saakka. Makea pitäisi ilmeisesti syödä proteiinin kanssa, niin ei kävisi näin. Mullakin on riippuvuus makeaan. Tänään olen syönyt vain 12 palaa Fazerin sinistä. En sio syödä muuta makeaa eikä tee nyt onneksi edes mieli. Mutta harmittaa kun löysin nuo miehen suklaat tuolta kaapista. Ja olisinpa tyytynyt 4 palaan...