Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukavia yliopistokaupunkeja Suomessa

Vierailija
12.05.2015 |

Olen ehtinyt asua ulkomailla miljoonakaupungissa, sekä pienemmissä kaupungeissa ulkomailla ja Suomessa. Tällä hetkellä asun Helsingissä. Jotenkin täällä asuminen on kuitenkin alkanut ahdistaa. En oikein osaa selittää miksi, mutta jokin ilmapiirissä vain tökkii. Olen kotoisin "maalta" ja tottunut asumaan paikassa, jossa ihmisiin on helppo tutustua ja ollaan ystävällisiä. Kaipaisin paikkaan, jossa on palveluita (vaateliikkeitä, ravintoloita, kulttuuria) mutta rennompi ilmapiiri kuin Helsingissä. Lisäksi arvostan sitä, että samalla rahalla tai halvemmalla voi asua kunnon kokoisessa asunnossa.

Syy, miksi en takaisin kotiseudulleni muuta on, että pitäisi aloittaa opinnot ja siellä ei tätä mahdollisuutta ole. Joten miten on yliopistokaupungeista esimerkiksi Tampereen ja Turun laita? Ovat ainakin visiittien perusteella vaikuttaneet mukavilta kaupungeilta, joissa kohtuu edullista asua. Erityisesti Tampereeseen olen tykästynyt. Onko muilla ollut samanlaisia oloja Helsingissä asumisesta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on kyllä kiva ja mutkaton kaupunki, Turku jotenkin tyly.

Vierailija
2/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:58"]Tampere on kyllä kiva ja mutkaton kaupunki, Turku jotenkin tyly.
[/quote]

Höpö höpö, Turku ainoa vaihtoehto suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi

Vierailija
4/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu

Vierailija
5/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa

Vierailija
6/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:59"]

[/quote]

Vaihtoehto sieltä viimeisimmästä päästä :D

Vierailija
7/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yliopistokaupungit yhtälailla kivoja ja kurjia, ei pysty yleistään.

Vierailija
8/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:58"]Tampere on kyllä kiva ja mutkaton kaupunki, Turku jotenkin tyly.
[/quote]

[/quote]

Ai te siel Turkkuses ootteko nii mutkatont poruukkaa?? :'DDD not. Veli asuu siellä ja sepä vasta on nou nou. Ainoo kiva on Aura joki sellanen elementti siellä. ;p

Vierailija
9/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:59"]

[/quote]

Eipä näy Turkua tuossa listassa:

http://yle.fi/uutiset/pirkkalassa_suomen_tyytyvaisimmat_asukkaat__tampere_suurista_kaupungeista_suosituin/7749019

Vierailija
10/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut aika monessa yliopistokaupungissa ja täytyy sanoa, että Jyväskylä on ehdottomasti viihtyisin. Ainoana miinuksena, ettei täällä voi opiskella kaikkia aloja, mutta muuten älyttömän mukava kaupunki!

Vierailija
11/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ehdottamaan Helsinkiä, minä kyllä viihdyn tosi hyvin, ainakin luonnontieteellisessä tiedekunnassa on tosi mukavaa porukkaa, vaikka olenkin täällä vain kääntymässä niin opiskelukavereita tulee kyllä ikävä! (toiveena siis lääkis) 

Vierailija
12/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ja Jyväskylä :)

Vierailija
13/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere!

Vierailija
14/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:07"]

Tampere ja Jyväskylä :)

[/quote]

Myös mun suosikit!

Vierailija
15/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:00"]Joensuu
[/quote]
Pitää kans laittaa komppi joensuulle! Tänne tullessa oli hirveesti ennakkoluuloja, mut oon tykästyny kyllä paikkaan. Tapahtumia on yllättävän paljon eri tahojen järjestäminä. Opiskelijakäjestöt on tosi aktiivisia ja tuntuu et melkei päivittäi vois olla jossai mukana.
.

Ravintolatarjonta on vähän ehkä huonompi ja keskittyy lähinnä ketjuravintoloihin. Mukavia kahviloita ja istuskelupaikkoja taas on. Shoppailumahdollisuudet on melko rajalliset. Käytännössä yks kauppakeskus, josta löytyy perus vilat, h&m:t, vero modat ym.
.
Ihmiset on mukavia ja täällä tutustuu tosi helposti uusiin ihmisiin. Aloja on paljon niin yliopiston kuin amk:n puolella, mutta ryhmät pieniä eli monenlaista porukkaa on, mutta ei niin paljoa ettei kaikkia oman alan vuosikurssin oppilaita tuntis ainakin kasvoilta ja nimeltä.

Vierailija
16/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä ollaan ainakin tosi ystävällisiä, en tiedä sitten onko sinusta täällä riittävästi palveluita jos oot Helsinkiin tottunut.

Vierailija
17/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti oon viihtynyt todella hyvin Turussa, vaikkei Tampere tai Jyväskyläkään huonoilta vaihtoehdoilta vaikuta. Ja vaikkei Turku ehkä ole ollut näissä onnellisuus-listauksissa, niin lähes kaikki Turun naapurikunnat kuitenkin (Kaarina, Naantali, Masku, Lieto jne.) joten kyllä sielläpäin tyytyväisiä ihmisiä on. 

Itselleni meri on tosi tärkeä joten siksikin Turku, ja asunnot on edullisia. Tampere on hyvä vaihtoehto kyllä myös.

Vierailija
18/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä <3 

ehkä aika kultaa muistot, mutta Jyväskylän vuodet oli hienoja aikoja nuoren ihmisen elämässä 

t. Keski-ikäinen

Vierailija
19/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa. Ihana meri, hieno kampus, hyvät bileet, hyvin töitä, ilmainen kielikylpy vaikka suomeksi pärjääkin ihan hyvin, hyvä yliopisto, kivat ihmiset ja paljon kulttuuria.

Vierailija
20/32 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku, itse viihdyin todella hyvin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme