"Laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?"
Kommentit (46)
Urea iacta est. Asenne on rock. ;)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:35"]
Jostain luin, että suomalainen käyttää 150kpl tai jotain sinnepäin pikkumuovipussia vuodessa. Hämmästyin, itse en käytä. Mutta nyt uskon, kun niin moni täälläkin vakuuttelee sen ihanuutta. Onneksi ne kohta kielletään!
[/quote]
Mä käytän varmaan jotain 50. Joka kerta hedelmäostoksilla.
[/quote]
Mulla on kestoverkkopusseja siihen käyttöön. Terv. 35
[/quote]
Juu pitäis kai hankkia sellainen. Oon miettiny samaa. Toisaalta niin kauan kuin asun tässä kämpässä, noista pikkupusseista on hyötyä. Kerään niihin lajiteltavat jätteet ja vien jätteidenlajittelupisteeseen. Tässä taloyhtiössä on vain sekajäte ja paperinkeräys :/
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:02"]
Jostain luin, että suomalainen käyttää 150kpl tai jotain sinnepäin pikkumuovipussia vuodessa. Hämmästyin, itse en käytä. Mutta nyt uskon, kun niin moni täälläkin vakuuttelee sen ihanuutta. Onneksi ne kohta kielletään!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juu pitäis kai hankkia sellainen. Oon miettiny samaa. Toisaalta niin kauan kuin asun tässä kämpässä, noista pikkupusseista on hyötyä. Kerään niihin lajiteltavat jätteet ja vien jätteidenlajittelupisteeseen. Tässä taloyhtiössä on vain sekajäte ja paperinkeräys :/
[/quote]
Suosittelen! Minä kerään kierrätettävän kaman niihin isoihin säkkeihin, joissa ostan wc ja talouspaperit. On tosi paksua muovia, enkä voi välttyä niiltä. Vapaaehtoisesti en ota mitään pikkumuovipusseja.
En tarvii muuta kuin lihaperunasoselaatikolle. Se on muutaman kerran valunut ostoskassiin. Minun puolestani pussit saisivat olla kassalla, mutta ei niitä tarvitsisi asiakkaille tyrkyttää, sehän juuri on lisännyt turhaa pussien käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:34"]Jos se helvetin kosteus tulee sen pakasteen pinnalle, niin miksei se voi tulla sen pussin läpi?
järki käteen kotifyysikot, ja lopettakaa turha muovijätteen kerääminen...
[/quote]
Kaksi muovikerrosta eristää kosteutta paremmin kuin yksi muovikerros. Lisäksi jos pussiin jättää sisälle ilmaa, pakasteet eivät ole yhtä tiiviissä kosketuksissa muiden ostosten kanssa.
T. Ydinfyysikko
[/quote]
[/quote]