Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos asun Espoossa niin saanko valita Helsingistä synnytyssairaalan?

Vierailija
12.05.2015 |

En siis ole vielä raskaana edes tai mitään, mutta tällaiset asiat on mielessä koska toivottavasti pian tulee perheenlisäystä ja olemme pian muuttamassa paikkakuntaa Helsingistä Espooseen, mutta haluaisin ehdottomasti synnyttää kättärillä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai, jos siellä vain on tilaa. Mutta itse voin viisi kertaa Jorvissa synnyttäneenä suositella myös sitä : )

Vierailija
2/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita. Välttämättä se toive ei toteudu, koska synnäri voi olla täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valita minkä vain sairaalan HUS:n alueelta.

Vierailija
4/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:in alueella voit valita minkä tahansa synnytyssairaalan.

Vierailija
5/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja yritän päästä nimenomaan jorviin ja kiertää kättärin kaukaa!

Vierailija
6/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutetaan ihan Helsingin ja Espoon rajalle ja olen vaan kuullut omilta ystäviltä niin paljon hyvää kättäristä että ajattelin kokemattomana, että haluaisin sitten aikanaan myös synnyttää kättärillä. Mutta asiahan on niiin, että en edes ole raskaana niin kunhan vaan vähän "haaveilen"

Mitkä ovat teidän mielestä ne "halutuimmat" sairaalat pääkaupunkiseudulla synnyttäjille?

ap

Vierailija
7/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikka, ehdottomasti!!!

Vierailija
8/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kättäristä ja Jorvista pitäisi valita, niin EHDOTTOMASTI Jorvi!! 

Voi tietysti myös käydä niin, että espoolaisena menet espoolaiseen neuvolaan asiakkaaksi kun tulet raskaaksi, ja jos sulle tulee esim. raskausdiabetes tai jotain muuta "häikkää", sut ohjataan Jorviin äitiyspoliklinikan seurantaan jo aikaisessa vaiheessa. Silloin sairaalan vaihtaminen on jo hankalampaa ja sulle kaikkein turvallisinta synnyttää sairaalassa, missä sua on läpi raskauden hoidettu.

ps. sillä ei ole väliä, muutatko lähelle Helsingin rajaa vai syvälle pimeään Espooseen.

Vierailija
9/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullut paljon pahaa Kättäristä ja pelkkää hyvää Jorvista. Vaan sielläpä synnytät, mihin mahdut. Oma lapsi alkoi ilmoitella tulostaan lauantaiaamuna, jolloin jouduin Kättärille. Syntyi maanantaina Jorvissa.

Naistenklinikalle ei oteta kai kuin erikoistapaukset?

Vierailija
10/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkarille pääsee synnyttämään ambulanssilla. Tai jos lapsi syntyy Keskosena. Tai muuten tehohoitoa tarvitsevana. 

Vierailija
11/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut niin käsittämättömiä juttuja Kättäristä (mm. synnyttäjä lähetetty kesken aktiivisen synnytyksen kotiin), että täytyy olla onnellinen, että synnytin Jorvissa.

Vierailija
12/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa valita vapaasti missä haluaa synnyttää.. Ennen vaikutti asuinpaikka mutta nykyisin valinta on vapaa :) eli vaikka rovaniemeltä saat lähteä hkiin synnyttämään!

Vierailija
13/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin naistenklinikalle. Voinko synnytyksen alettua vaan soittaa sinne ja kysyä pääsenkö synnyttämään. En missään nimessä haluaisi Jorviin/Kättärille.

Vierailija
14/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää taas...et ole edes raskaana ja jo suunnittelet synnytyssairaalaa :o

Etköhän nyt mene vähän asioiden edelle! 

Vierailija
15/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:02"]

Itse haluaisin naistenklinikalle. Voinko synnytyksen alettua vaan soittaa sinne ja kysyä pääsenkö synnyttämään. En missään nimessä haluaisi Jorviin/Kättärille.

[/quote]

Et varmaankaan pääse sinne ellei ole jokin erikoistilanne, kuten tuolla ylempänä mainittiin.

Vierailija
16/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi soittaa vaikka Jeesukselle että pääsenkö taivaaseen synnyttämään jos haluaa. Mutta on sitten ihan eri juttu toteutuuko ne omat toiveet vaikka kuinka soittelisi ja sen kanssa vaan pitää pystyä elämään.

Vierailija
17/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat synnyttää vaikka Tampereella. Nykyään saa itse valita hoitopaikkansa. Sovit vaan siitä lääkärin kanssa..

Vierailija
18/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:02"]

[/quote]

Et varmaankaan pääse sinne ellei ole jokin erikoistilanne, kuten tuolla ylempänä mainittiin.
[/quote]

Sinne saattaa päästä taviskin synnyttämään mutta voi joutua vauvan kanssa siirtymään taksilla Kättärille lapsivuodeosastolle.

Vierailija
19/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että naistenklinikka on suomen turvallisin synnytyssairaala. Paras valmius hoitaa vaativia komplikaatioita ym. Itse yritän päästä sinne siksi.

Vierailija
20/25 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuorin tosin on jo kohta 7 v mutta kaikki neljä olen synnyttänyt naistenklinikalla ihan vain sen perusteella, että neuvolassa kun kysyttiin missä aikoo synnyttää niin sanoin siellä ja sen jälkeen on kaikki toimenpiteet, ultrat, ylimääräiset  seurannat jne. ollut aina siellä. Ihan ekan lapsen kanssa eka ultra oli Jorvissa, koska en ollut vielä silloin päättänyt, missä synnytän. 

Ei kai asiat ole niin paljon muuttuneet?