Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roihuvuori asuinalueena?

Vierailija
15.01.2022 |

Oon miettinyt asunnon hankkimista Roihuvuoresta. Siellä on tullut liikuttua jonkin verran asioilla ja autolla ajan useinkin ohi, mutta minkälainen paikka asua? Asunnot näyttää olevan 50-60 -luvuilla rakennettuja. Millaiset äänieristykset, onko taloyhtiöissä paljonkin eroja? Onko eroa Roihuvuorentie itä- tai länsipuolen taloyhtiöissä, länsi lähempänä merta, näkyykö jotenkin?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseva alue. Kannattaa ostaa sieltä.

Vierailija
22/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viihtynyt! Puistomaiset avarat pihat, metsän ja meren läheisyys sekä alueen yhteisöllisyys ovat mieleeni. Lisäksi ravintolatarjonta on yllättävän hyvä etätyöläiselle, kun omalta kylältä saa ainaisen pizzan ja kebabin lisäksi sushia, thaimaalaista ja Rion herkkuja puhumattakaan Hertsikan teollisuusalueen lounastarjonnasta.

Tuosta yhteisöllisyydestä ja kylätunnelmasta olen kuullut. Aika rauhalliselta on vaikuttanut, kun siellä olen käynyt. Asuntojen hinnat tainneet nousta, muttei niin korkeat kuin viereisen Herttoniemen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kallion hipstereitä ja nuorta koulutettua väestöä on muuttanut paljon. Etätyöt vaatii tilaa ja tuolla on isoja kämppiä. Hinnat nousussa. 

Vierailija
24/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka taiteellisia hörhöjä asuu siellä paljon, on olevinaan kovin yhteisöllisyyttä. Palvelut kaukana, hikinen ostari jossa alepa ja k-market, ei edes R-kioskia. Pari kuppilaa. Huonot liikenneyhteydet.

Vierailija
25/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muka taiteellisia hörhöjä asuu siellä paljon, on olevinaan kovin yhteisöllisyyttä. Palvelut kaukana, hikinen ostari jossa alepa ja k-market, ei edes R-kioskia. Pari kuppilaa. Huonot liikenneyhteydet.

Palvelut kaukana??? Itäkeskus ihan vieressä!!

Vierailija
26/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi bussia 5-10 minuutin välein vie sekä Herttoniemen että Itäkeskuksen suuntaan, ja öisinkin kulkee kaksi yöbussia.

Kuppiloita on ostarin räkälöiden lisäksi Rio (enemmänkin kahvila), Ruiskumestari ja Hard Rock House, joista jälkimmäisimmässä on viikottain livemusiikkia ja Riossakin aina silloin tällöin. Esimerkikisi muutama viikko sitten J. Karjalainen veti keikan HRH:ssa.

R-kioski tosiaan joutui sulkemaan kannattamattomuuden vuoksi jokunen vuosi sitten, mutta onneksi K-kauppias otti postipalvelut hoitaakseen.

Yhteisöllisyydestä: Roihuvuoren vapaaehtoiset organisoivat Hanamin lisäksi mm. Roihuvuoren kirjamessut, Peukkufestin sekä muita tapahtumia.

Vierailija
27/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kallion hipstereitä ja nuorta koulutettua väestöä on muuttanut paljon. Etätyöt vaatii tilaa ja tuolla on isoja kämppiä. Hinnat nousussa. 

Hipsterit nousee kutemaan Roihuvuoreen. Paljon näkyy perheellistyneitä hipstereitä. Jonkin verran alkuperäisasukkaita yhä hengissä, eli vanhoja deekuja ja mummoja. Ostari on sanalla sanoen karsea, varsinkin iltasella. Päihteet liikkuu. Ostarin risteyksestä, kun lähtee itään päin, voipi olla ainut hunnuttamaton nainen kyseisellä kadulla.

Vierailija
28/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hipsterit nousee kutemaan Roihuvuoreen. Paljon näkyy perheellistyneitä hipstereitä. Jonkin verran alkuperäisasukkaita yhä hengissä, eli vanhoja deekuja ja mummoja. Ostari on sanalla sanoen karsea, varsinkin iltasella. Päihteet liikkuu. Ostarin risteyksestä, kun lähtee itään päin, voipi olla ainut hunnuttamaton nainen kyseisellä kadulla.

Ostarin risteyksestä kun lähdet itään, saavut Marjaniemeen. Ihan rauhallinen 50-luvun vihreä lähiö Roihuvuori on, turha revitellä sitä ongelmalähiöksi, sellaisia ei Suomessa olekaan. Joka paikassa on alkoholisteja, mutta tuskin idässä sen enempää kuin muuallakaan.

Vierailija
29/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok lähiö. Kirkko keskellä kylää ja pääsee bussilla nopsaan Itäkeskukseen ja Herttoniemeen. Ainut vastaantullut ikävä puoli oli että alueen terveyskeskuspalvelut on Malmilla jonne jotensakin hankalat yhteydet. Itse käytin siltikin Kalasataman palveluita.

Vierailija
30/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole myös joku Kirsikkapuisto tai joku japanilainen puutarha? Kuvia nähnyt ja hieno oli!

Vierailija
31/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä hyvät fillaritiet. Pääsee nopeasti moneen suuntaan.

Mitä niissä suunnissa vaan on?

Itäkeskus? Siilitie? Hertsika? Laajasalo...

Mustikkamaa, rantsut, kaupat. Paljon vaihtoehtoja, joista voi ihan itse valita, tai tehdä pelkkä fillariretki vaikka Viikkiin. Ihan kuntoilun vuoksi. Ota omat eväät mukaan. :D

Asuin siellä elämäni 17 ensimmäistä vuotta. Jos haluaa viikkiin, pitää mennä hertsikan kautta.

Vierailija
32/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että täällä on taas haja-asutusalueiden persut kommentoimassa tapansa mukaisesti ilman parempaa tietoa asioista... 

Mä veikkaan että oon kiertäny roihikan pururataa muutaman kierroksen sua enemmän.

Vierailija
33/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva paikka.

Oon asunut 70 luvulla.

Sama täällä. Mutta ei enää niin kiva. Meren läheisyys toki iso plussa.

Vierailija
34/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTF eiks ostarilla ole ärrää enää?

Vierailija
35/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä ole myös joku Kirsikkapuisto tai joku japanilainen puutarha? Kuvia nähnyt ja hieno oli!

Molemmat! Etenkin kirsikkapuistoa on nyt koronan aikana rakennettu urakalla, mutta myös japanilaistyylinen puisto sai uuden katoksen.

Vierailija
36/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ kivat 50-luvun talot

- jos ei rempattu, energialuokka "ö" (kaukolämpö kallistunut)

- vuokratontit

Vierailija
37/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat nousseet kymmenessä vuodessa paljon

Todella kiva alue- vehreää, hyvät asunnot, luonto ja meri.

Varsinkin se Strömsin alue on mahtava, meri vieressä ja paljon vehreää ja asuntojen pohjat hyvät. Rahat säilyy varmasti.

Olen asunut siellä oman lapsuuden ja sitten oman perheeni kanssa kunnes lapset kasvoivat aikuisiksi ja muutin keskustaan.

Vain muutama alue tai osa jonne en muuttaisi siellä. Suosittelen.

Vierailija
38/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tontilla löytyy paljon taloja sieltä.

Vierailija
39/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostarin risteyksestä kun lähdet itään, saavut Marjaniemeen. Ihan rauhallinen 50-luvun vihreä lähiö Roihuvuori on, turha revitellä sitä ongelmalähiöksi, sellaisia ei Suomessa olekaan. Joka paikassa on alkoholisteja, mutta tuskin idässä sen enempää kuin muuallakaan.

Olen kyllä asunut aika monessa paikassa ympäri Suomea ja jopa ulkomailla. Ei se aines Roihuvuoren ostarilla iltaisella ole aivan samaa kuin jossain Espoon nukkumalähiöissä, tai pikkukaupungissa. Enkä tarkoittanut nyt Marjanimen suuntaa. Itse en tykkää Roihuvuoresta. Verrattuna moneen muuhun paikkaan on levottomampaa ja turvattomampaa. Sama pätee kyllä koko Itä-Helsinkiin, vaikka täällä onkin näitä alueita kuten Tammisalo ja Marjaniemi, jotka ovat hyvinkin rauhallisia (ja kalliita).

Vierailija
40/64 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat nousseet kymmenessä vuodessa paljon

Todella kiva alue- vehreää, hyvät asunnot, luonto ja meri.

Varsinkin se Strömsin alue on mahtava, meri vieressä ja paljon vehreää ja asuntojen pohjat hyvät. Rahat säilyy varmasti.

Olen asunut siellä oman lapsuuden ja sitten oman perheeni kanssa kunnes lapset kasvoivat aikuisiksi ja muutin keskustaan.

Vain muutama alue tai osa jonne en muuttaisi siellä. Suosittelen.

MItkä olisi ne alueet, joita kannattaa välttää?