Roihuvuori asuinalueena?
Oon miettinyt asunnon hankkimista Roihuvuoresta. Siellä on tullut liikuttua jonkin verran asioilla ja autolla ajan useinkin ohi, mutta minkälainen paikka asua? Asunnot näyttää olevan 50-60 -luvuilla rakennettuja. Millaiset äänieristykset, onko taloyhtiöissä paljonkin eroja? Onko eroa Roihuvuorentie itä- tai länsipuolen taloyhtiöissä, länsi lähempänä merta, näkyykö jotenkin?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
ROIHUVUORI
POMMIT TIPPUU!
Hyvä alue, idän värinää vaan kivenheiton päässä.
Kuulemma melko keskiluokkaista menoa... duunari porukkaa ja lähiökuppiloita, dokuja jne...
Ei niin sivistynyttä porukkaa pääosin niin kuin idässä tuppaa olemaan..
Ihana paikka, olen asunut siellä lapsena ja vanhempani asuvat siellä yhä. Asunnoissa alkaa olla putkirempat tehty ja niissä on isot olohuoneet, isot ikkunat ja nykymittapuulla isot makkaritkin. Tyypillisesti läpitalon huoneistoja. Yläroihikasta kävelee Siilitien metrolle. Pihat on isoja ja puistomaisia.
Asuttiin siellä 2009-2010. Kivalta näyttävä paikka, ei meille sopiva kuitenkaan. Paljon narkkareita, ostari on sellainen paikka jossa en tykännyt käydä lasten kanssa ollenkaan. Koulut, ainakin silloin, homeessa. Jos julkisilla kulkee, talvisin bussi jätti usein tulematta n. joka kolmannella vuorolla jostain syystä (muualla en ole törmännyt tähän). Mielestäni jonkin verran ylihypetetty alue.
Ihan ok työväenluokkainen paikka päihteitä harrastavalle sinkulle. Lasten kanssa en muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
ROIHUVUORI
POMMIT TIPPUU!
Olen kyllä aina ihmetellyt tätä biisiä, sillä Roihika ei ole koskaan ollut idän ongelmalähiö. Nimi sit kai vaan rimmaa niin hyvin tuollaisessa biisissä?
Roihika on 50-luvun lähiö, jossa suurin osa taloista on omistuskerrostaloja. Uusissa taloissa on varmaan enemmän vuokra-asuntojakin. Etnistä värinää siellä ei ole samalla lailla kun hieman idemmässä Helsingissä.
Kiitos vastauksista! Asuntojen pohjat näyttävät hyviltä, läpitalon huoneistoja ja väljät pihat. Vieläkö tosiaan on päihdeongelmaa paljonkin? Eikö siitä kirkon vierestä purettu joku vanha rakennus, jossa sitä ryyppyjengiä pyöri?
Oli ihan kiva 80-luvulla.
Nykyään hieman monokulttuurinen kun kantaväestö on väistänyt länteen.
Vierailija kirjoitti:
Hipsteröityvää aluetta. Palvelut paranee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hipsteröityvää aluetta. Palvelut paranee koko ajan.
Kesällä hyvät fillaritiet. Pääsee nopeasti moneen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä suunnissa vaan on?
Itäkeskus? Siilitie? Hertsika? Laajasalo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä suunnissa vaan on?
Itäkeskus? Siilitie? Hertsika? Laajasalo...
Mustikkamaa, rantsut, kaupat. Paljon vaihtoehtoja, joista voi ihan itse valita, tai tehdä pelkkä fillariretki vaikka Viikkiin. Ihan kuntoilun vuoksi. Ota omat eväät mukaan. :D
Huomaa että täällä on taas haja-asutusalueiden persut kommentoimassa tapansa mukaisesti ilman parempaa tietoa asioista...
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että täällä on taas haja-asutusalueiden persut kommentoimassa tapansa mukaisesti ilman parempaa tietoa asioista...
Lasketaanko Paloheinä haja-asutusalueeksi? Kaveri asui roihiksessa opiskeluaikaan ja kieltämättä oli hieman kuumottavaa kulkea myöhään illalla kotiin. Samaa kuumotusta ei ole ollut Paloheinässä.
Vierailija kirjoitti:
Asuttiin siellä 2009-2010. Kivalta näyttävä paikka, ei meille sopiva kuitenkaan. Paljon narkkareita, ostari on sellainen paikka jossa en tykännyt käydä lasten kanssa ollenkaan. Koulut, ainakin silloin, homeessa. Jos julkisilla kulkee, talvisin bussi jätti usein tulematta n. joka kolmannella vuorolla jostain syystä (muualla en ole törmännyt tähän). Mielestäni jonkin verran ylihypetetty alue.
Kirjoitat aihesta 2009-2010. Elämme vuotta 2022. Haloo hei! Jos on ollut narkeija silloin,eiköhän jo kaman kuoleet? Tai muissa maisemissa. Alueet ihmiset joka lähiö muutu syytä. Joten tyhmä edes kysyä tällä mimmoinen joku alue on asua. Kun menet itse sinne pyörii eri aikaan ja näkee omin silmin tilanteen!
Olen viihtynyt! Puistomaiset avarat pihat, metsän ja meren läheisyys sekä alueen yhteisöllisyys ovat mieleeni. Lisäksi ravintolatarjonta on yllättävän hyvä etätyöläiselle, kun omalta kylältä saa ainaisen pizzan ja kebabin lisäksi sushia, thaimaalaista ja Rion herkkuja puhumattakaan Hertsikan teollisuusalueen lounastarjonnasta.
Kiva paikka.
Oon asunut 70 luvulla.