Vielä yksi hoitoala epäkohta…
Se miten ilkeitä potilaat/asiakkaat ovat ainakin puhelimessa. Miksi ihmiset luulee, että se ettei lääkärin aikoja ole tai jonot on pitkiä, että se on sen puhelimeen vastanneen hoitajan vika?
Sain niin paljon huutoja, haukkuja ja uhkauksia tuossa työssä että paloin pahasti loppuun. 8 kuukautta oltu nyt sairauslomalla. Sain lopulta paniikkikohtauksen kun olisi pitänyt ottaa uusi puhelu sieltä 400 puhelun jonosta ja vastaanottaa taas kerran ne raivot päällensä. Itkin hysteerisenä töissä kunnes mut ohjattiin työterveyteen. Ikinä en tuonne enää palaa.
Kommentit (10)
Mulla on samanlainen kokemus, että puhelintyö potilaiden kanssa on ihan kamalaa.
Entisessä työssäni se puhelin soi parhaimmillaan noin 30 kertaa 3 tunnin aikana. Ikinä et voi tietää minkälainen tyyppi sulle soittaa. Jatkuva stressi ja ahdistus päällä ja teki mieli olla vastaamatta.
Sama kokemus, kaikkihan tuotla puhelintyöstä pakenee (kuten minäkin), mutta tämäkin on osittain työolojen vika, ei ole mitään muuta numeroa tai tahoa minne valituksen ohjata. Saisipa päättäjät kuulla nuo samat raivot, niin ehkäpä jotain tapahtuisi jonoille...
En ymmärrä miten ihmiset voivat olla puhelimessa noin törkeitä hoitajille. Tuntuu unohtuvan kaikki muu kuin oma paha olo ja hätä omasta tilanteesta kun toista unohdetaan kohdella ihmisenä. Toki on varmasti myös huonoja kokemuksia taustalla, muttei se oikeuta tuollaiseen. Itse näin asiakaspalvelussa koko elämäni töissä olleena, ei tulisi mieleenikään olla ilkeä hoitajille puhelimessa. <3 Toivoisin kaikille pakollista työrupeamaa hoitoalalla ja asiakaspalvelussa jo nuorena.
Tehän valitatte turhasta täällä! Siinä sen huomaa nykynuorten kestokyvyn kun mitään ei kestetä. Minä poika voin milloin vaan tulla tekemään tuota leppoisaa puhelin työtä 2500e liksallakin mitä varmaan sinäkin sait.
Huonon itsetunnon takia otit liikaa ittees ja vähäisen sivistyksen takia et osannut pitää etäisyyttä ja yksityiselämää erossa työnteosta, vaan otit liian herkästi ittees etkä kestänyt. Ja tuo 10 puhelua per tunti, ei nyt mikään kauhea kiire ole vaan semmoinen 6min per puhelu.
Olisko ollu jotain muuta kun puhelimeen vastaamista? Toinen rauhallisempi osasto?
Vierailija kirjoitti:
Tehän valitatte turhasta täällä! Siinä sen huomaa nykynuorten kestokyvyn kun mitään ei kestetä. Minä poika voin milloin vaan tulla tekemään tuota leppoisaa puhelin työtä 2500e liksallakin mitä varmaan sinäkin sait.
Huonon itsetunnon takia otit liikaa ittees ja vähäisen sivistyksen takia et osannut pitää etäisyyttä ja yksityiselämää erossa työnteosta, vaan otit liian herkästi ittees etkä kestänyt. Ja tuo 10 puhelua per tunti, ei nyt mikään kauhea kiire ole vaan semmoinen 6min per puhelu.
Siitäpä vaan. Tervetuloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole 6min per puhelu, kun pitää vielä kirjata jokaisen puhelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuorten? Olen 46-vuotias ja onpa tosi leppoisaa saada raivoa niskaansa joka päivä, uhkauksia jopa.
Mutta tervemenoa mene vaan sinne töihin, alatkin olla niitä ainoita joka sitä työtä kestää.
Ymmärrän hyvin. Kyllä ne asiakkaat osaa olla ilkeitä vanhusten hoivapuolellakin. Omaiset myös.
Kannattaa mennä yksityiselle työterveyteen töihin jos mahdollisuuksia sellaiseen, siellä ei ole pahimmalla roskaväellä mahdollisuutta asioida joten asiakkaat todennäköisesti fiksumpia.