Mihin maahan menisit ruokamatkalle?
Eli saisit niin paljon tuhlata rahaa kuin haluaisit, kiertäen valitsemasi maan paikallisia huippu ravintoloita, aitoa maan ruokaa. Lihomisesta ei pitäisi huolehtia. Minkä maan valitsisit?
Kommentit (26)
Ranska - mutta ei pihviä missään tapauksessa. Pataruokia, ankkaa, hanhenmaksaa (ei pakkosyötettyä), galetteja, mereneläviä riistaa. Lempparialueitani Bretagne, Alcase, Marseille, Lyon ehdottomasti!
Italia - sama kuin edellä - ei pihviä. Mutta maasta löytyy paljon ihania ruokia ja jälkkäreitä mun makuuni. Riistaa, tryffeleitä, pataruokia, vasikkaa.... nam. Vielä 6 vkoa niin taas mennään!
Espanja - San Sebastianin tapakset, Barcelonan sivukujien ikivanhat ravintolat...
Thaimaa ja Indonesia - ykkösvalinnat aasian ruuista. Koreasta juuri palanneena sanoisin että liha oli erinomaista mutta muuten en ihastunut.
Istanbul - libanonilais/turkkilainen keittiö on mahtava! Mahtavat kasvisruuat
Venäjä! Pelmenit on ihan parasta!
Turkki.
Olen käynyt kerran turistimatkalla ruokavammaisen kaverin kanssa, ja jouduttiin syömään vain pastaravintoloissa ja hampurilaisbaareissa.
Nyt olen naimisissa turkkilaisen miehen kanssa ja hänen kotimaassaan vieraillessamme syödään vain kotiruokaa sekä hänen köyhän perheensä kanssa halvimmissa ruokapaikoissa kun ei kehdata loukata vaatimalla koko porukkaa tyyriimpiin ravintoloihin. Sukulaiset eivät päästä minua katuruokaloihin kun niissä on muka likaista ruokaa. Niin ollaan sitten syöty kotona lihaa, riisiä ja leipää :/
Jos siis saisin mennä itsekseni ilman raha- tai muita rajoituksia ruokamatkalle, menisin viikon kiertoajelulle Turkkiin ja maistelisin ihan kaikkea mitä vastaan tulisi. Kalleimmista fine diningeista räkäisimpiin katukojuihin.
Trendikkäistä Marokko, Korea ja Etelä-Amerikka.
Olisi kiva testata USAn trendiä eli erilaisia food truckeja, niissä on kaikkea ihan gourmetista perus-lohturuokaan.
Huvittavinta muuten se että olen syönyt elämäni parhaat italialaiset ruuat italialaisten tekemänä muttei koskaan Italiassa, vaan USAssa tai muualla Euroopassa :D
Somalia