Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon mielestäsi (yh:n) 1-vuotias voi olla hoidossa?

Vierailija
12.05.2015 |

En puhu nyt päivähoidosta, vaan hoidossa toisella ihmisellä.

A) päiväsaikaan (tuntimäärä)

B) öitä (määrä putkeen / määrä per kk)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olet YH, älä vyörytä vastuuta lapsistasi muille. Oli kyseessä sitten isovanhempi tai sisko, ei ole reilua.

Vierailija
2/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa mummolassa vaikka illasta aamuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:18"]Vaikka olet YH, älä vyörytä vastuuta lapsistasi muille. Oli kyseessä sitten isovanhempi tai sisko, ei ole reilua.
[/quote]
Miksi käsitit tämän näin päin? :D

Minä yh:na olen kuulemma "liian kiinni lapsessani" kun en anna häntä hoitoon juuri koskaan (pl. esimerkiksi hammaslääkärikäynnit, gynekäynnit yms joissa mieluiten on yksin).

Minä halusin tällä hakea tekisikö joku muu toisin, koska MINÄ en koe tekeväni väärin mutta monia muita se tuntuu häiritsevän kun olen "aina" lapseni kanssa.

Ap.

Vierailija
4/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap, minulla on sama homma. Olen kuulemma liian kiinni lapsissani, kun en halua lähteä milloin mihinkin iltarientoihin. Ystäväni jaksavat muistuttaa, että lapsillani on isäkin. Tiedän, mutta kun olemme molemmat töissä epäsäännöllisin työajoin, on minusta mukavampaa viettää vapaat perheeni kanssa, kun rillutella kaikki vapaa-aika. Lapseni tosin ovat jo 6- ja 3-vuotiaat, mutta tätä jatkuvaa ihmettelyä on saanut kuulla heidän syntymistä asti.

Vierailija
5/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:18"]

Vaikka olet YH, älä vyörytä vastuuta lapsistasi muille. Oli kyseessä sitten isovanhempi tai sisko, ei ole reilua.

[/quote]

Eli kun isovanhemmat haluaisivat tavata lapsenlapsiaan ja saada heidät yökylään, siitä pitää kieltäytyä periaatteen vuoksi? ei ap

Vierailija
6/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:18"]

[/quote]

Eli kun isovanhemmat haluaisivat tavata lapsenlapsiaan ja saada heidät yökylään, siitä pitää kieltäytyä periaatteen vuoksi? ei ap
[/quote]
Me ainakin tavataan isovanhempia koko perheellä. Nytkin ollaan oltu mummolassa melkein viikko ja muutama viikko sitten mummo oli meillä yötä viikonlopun. Silloin tosin hyödynsin tilannetta ja näin ystävää kahdenkesken pari tuntia kun mummo oli vauvan kanssa niin saatiin kerrankin jutella niin ettei mulla ole jatkuvasti puoli huomiota vauvassa ja syödä rauhassa.

Tuskin yöksi tuun lähtemään vauvan luota vielä aikoihin mihinkään. Jostain 7-8 kk eteenpäin on joka viikko pari tuntia viettänyt erossa musta isänsä kanssa kun oon omilla asioilla koska jos oon paikalla, isä juttelee vaan mulle eikä huomioi vauvaa ja tyrkyttää koko ajan vauvaa mun vastuulle.

Vierailija
7/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaali äiti ON kiinni1vuotiaassa  lapsessa niin se pitääkin olla.Kaikella on aikansa ja tämä kiinniolo turvaa parhaiten lapsen kehityksen. Älä Sinä kuuntele niitä jotka tehneet toisin ja itseasiassa epävarmoja siitä ovatko tehneet itse oikein. Äiti joka kuunnellut omia ja lapsen tarpeita herkällä korvalla toimii tavallisesti parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
8/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tosi tutun hoidossa voi olla pari kertaa viikossa, max 3 tuntia.

Vierailija
9/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä työpäivän tuntimäärän verran + matkat.

Vierailija
10/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni oli pari kertaa kuukaudessa mummolla yötä.

Ei siitä ainakaan vahinkoa ollut. Niin monet ihailevat millaiset lämpimät ja läheiset välit meillä on pojan kanssa ( nyt 17)

Vierailija
11/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ohje ole että niin monta vuorokautta voi olla lapsesta erossa kuin lapsella on ikävuosia. Sen jälkeen lapselta "katoaa" vanhempi ja hänestä alkaa tuntua ettei vanhempaa olekaan, on sama tunne kuin vanhempi olisi kuollut.

Vierailija
12/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on matkatöissä ja lapset 2 ja 3 vuotta joten videoyhteys on päivittäin käytössä juuri tuon unohtamisen takia. Korvaa aika hyvin poissaolevaa isää kun sentään näkevät joka päivä ja pääsevät keskustelemaan.

Vierailija
13/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vuotias voi olla yhden yön. Eikä toki ihan jatkuvasti, sanoisin että max kerran kuussa. Eikä ole mikään pakko olla ollenkaan yötä hoidossa, lapsen tarve se ei takuulla ole, joten jos ei aikuinen sitä tarvii niin sitten ei ollenkaan. Ja puhun nyt nimenomaan lapsen äidin tarpeesta, muiden tarpeita ei lasketa.

Päivisin senverran kuin tarvis. Kunhan alle 9h. Ja jälleen kyseessä äidin tarve. Lapsella sitä ei ole ja muista ei väliä.

Vierailija
14/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:25"]Minun lapseni oli pari kertaa kuukaudessa mummolla yötä.

Ei siitä ainakaan vahinkoa ollut. Niin monet ihailevat millaiset lämpimät ja läheiset välit meillä on pojan kanssa ( nyt 17)
[/quote] äitini luona myöskin asuttiin melkein eka puoli vuotta, ja nähtiin joka päivä. Oli suuri tuki mieheni kuoltua.

Vierailija
15/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]Miksi lasten pitää mennä yökylään jo vauvana. Ei niitä isovanhempien tarpeita täytetä vauvan kustannuksella. Odottakoot, että vauva kasvaa.

Vierailija
16/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]Miksi lasten pitää mennä yökylään jo vauvana. Ei niitä isovanhempien tarpeita täytetä vauvan kustannuksella. Odottakoot, että vauva kasvaa.
[/quote]me ollaan oltu yökylässä paljon isovanhempien luona perheenä.ja muutenkin tavataan usein.

Vierailija
17/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]me ollaan oltu yökylässä paljon isovanhempien luona perheenä.ja muutenkin tavataan usein.