Nainen priori harrastuksensa perheen ohi, mikä avuksi?
Onko muita tapoja enää kuin erota? Kyseessä nainen, joka on pienen 3-vuotiaan lapsen äiti ja aviomiehen vaimo. Nainen on käynyt koko suhteen ajan 3-4 iltaa viikossa 3h kerrallaan kestävässä harrastuksessa ja siihen päälle itse kilpailut jotka ajoittuvat usein viikonloppuihin. Nyt nainen haluaa viedä pidemmälle harrastuksen tuosta tasosta, alan miehenä olemaan kurkkua myöten täynnä. Itse järjestän harrastukseni siten etteivät ne juuri syö aikaani perheen kanssa (ehkä tunnin tai kaksi viikossa). Miten voi olla noin itsekäs ihminen, että asettaa jopa oman lapsen edelle harrastuksen? Huomaan, että tuon tason itsekkyys ja äidin vaistojen puute vaikuttaa jo siihen miten näen naisen..
Kommentit (17)
No eihän tuosta tule mitään. Akalle tehdään selväksi että perhe on nyt prioriteetti numero yksi, ja harrastuksen sen mukaan. Jos kyseessä on eläimiin liittyvä harrastus niin voin kertoa että touhu ei tule muuttumaan.
Oletan, että olet puhunut asiasta hänelle. Miten hän reagoi keskusteluun ja siihen, kun ilmaiset hänelle ajatuksesi harrastuksesta? Jakautuuko teillä vastuu muuten tasaisesti kodin ja perheen asioissa?
No mitä se aviomiehen vaimo sanoi, kun kysyit että miten voi olla noin itsekäs ihminen, että asettaa jopa oman lapsen edelle harrastuksen? Ja varmasti hänellekin kerroit, että tuon tason itsekkyys ja äidin vaistojen puute vaikuttaa jo siihen miten näet naisen?
Vierailija kirjoitti:
Keksittyä paskaa.... ei jaksa
Tietenkin aloitus on yksinäisen miehen sepitettä, mutta tällainen palsta on.
Nainen varmaan ratsastaa? 😅 Niin minäkin, mutta tajusin sentään jättää lapset tekemättä. Mulle mun hevonen on aina ykkönen.
Eroa ja hae yksinhuoltajuus. Lapsen pitäisi olla perheessä tärkein, ei harrastus.
Perus narsisti, ei hän lasta ehdi ajatella...
Vierailija kirjoitti:
Nainen varmaan ratsastaa? 😅 Niin minäkin, mutta tajusin sentään jättää lapset tekemättä. Mulle mun hevonen on aina ykkönen.
Lapsi kulkeutuu tallilla mukana.
"priori harrastus"
Onko tuo jotain larppausta jossa esiinnytään jonkin luostarin johtajana?
Mitä jos kysyisit siltä naiseltasi että miten näkee jatkossa harrastukseen käytettävän ajan. Jos leikitään että naisella olisi nyt tavoitteena vaikka joku fitness jutun kilpailut ja haluaa vuoden panostaa täysillä ja kokeilla kuinka pitkälle voi siinä pärjätä niin voitte keskustella jaksatko odottaa vuoden ja hoitaa lasta enemmän. Jos oikeasti on odotettavissa että sen jälkeen luopuu kilpailuista ym ja tyytyy esim 3x2 tuntia viikossa harrastamiseen.
Toinen asia on esittää hänelle että tasataan harrastusajat. Eli molemmille yhtäpaljon aikaa harrastaa. Jos nainen tarvitsee 20h viikossa harrastukseen (kerroit että viikonloppuisinkin harrastaa) niin kerrot naiselle että merkitään kalenteriin molempien työt ja molemmille 20h harrastusaikaa. Sitten voidaan katsoa jääkö perhe/parisuhde aikaa ollenkaan ja voit kysyä että haluaako nainen edes olla yhdessä enää.
Toki sukupuolet on yleensä toisinpäin eli mies harrastaa noin paljon. Mutta sama kumpi niin se on pois perheeltä. Mielestäni se voi olla ok jos esim harjoittelee johonkin kisaan muutaman kuukauden tai vaikka metsästää pari viikkoa täysillä jne. Jos toinen pärjää ilman kohtuutonta ongelmaa sen ajan perheen kanssa. Mutta ei kait kenenkään parisuhde kestä sitä että toinen ei koskaan halua viettää aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kulkeutuu tallilla mukana.
Jotkuthan noin tekeekin, itse en kyllä siihen lähtisi. Lapsi on tässä hommassa vaan tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että olet puhunut asiasta hänelle. Miten hän reagoi keskusteluun ja siihen, kun ilmaiset hänelle ajatuksesi harrastuksesta? Jakautuuko teillä vastuu muuten tasaisesti kodin ja perheen asioissa?
Olen puhunut, hermostuu ja kiivastuu. Syyttää itsekkyydestä kun ne tue harrastuksessaan ja intohimossaan kuulema. Vastuu jakautuu muuten kotitöistä ja lapsesta 50/50.
Vaimosi on näköjään nainen miesten alalla. Ole sinä siis mies naisten alalla, ja hoida perhe ja kotiasiat ja anna vaimon harrastaa. Kyllä naisen on harrastamaan päästävä.