Pari vuotias valikoi ruokia
Eikä suostu syömään ellei saa herkkuja jälkkäriksi,nyt tahtojen taisto menossa ja muksu ollut jo useamman päivän vähillä ruuilla,miten toimia tästä eteenpäin?
Kommentit (7)
Ja terve lapsi ei näänny ruokalautasen eteen. Viikonkin on meillä mennyt kevyillä eväillä, mutta sitten on taas maistunut. Normaali kasvu ja kehitys ollut silti
Mistähän nämä pari vuotiaat oppivat syömään saati vaatimaan herkkuja? Pois tällainen käytös heti paikalla. Annoin mun tytölle just herkkuja. Appelsiinia ja hjuustoviipaleita.
Se on ihan se ja sama, antaa vaatia, jätä se ihan omaan arvoonsa. Kun lapsi huomaa kuka sitä pilliä soittaa niin ei enää jatka epätoivottua käytöstä.
Tuskin nälkään kuolee vaikka taistelette siellä, ethän sinäkään syö joka päivä yhtä paljon, vai?
Anna huutaa ja vaatia ihan kaikessa rauhassa, omani hiljentäisin kyllä todella napakasti, täällä ei hypitä silmille. Minkä pienenä oppii, sen vanhana taitaa.
pitäisi tehdä laso-ilmoitus kaikista vanhemmista jotka väkisin syöttää lapselle jotain mitä se esim inhoaa!
sairaita sadisteja olette, vai olisiko kivaa jos teille tulisi joku 200kg bodari syöttämään väkisin jotain minkä rinnastaisitte esim ulosteen tasoiseksi moskaksi?
idiootit "kaikkea pitää syödä" ihmiset sietäisi saada kyllä satikutia, kyllähän nyt jokaisella on oma makunsa ja se mikä sinulle on herkkua voi oikeasti olla toisesta kuvottavinta sontaa ikinä.
Nykyään on aika paljon kaikenlaista jaksamattomuutta ja elämäm koulu
Tarjottava ruoka vaan nenän eteen ja syö jos syö, nälkä siinä tulee jos jättää syömättä, mutta se on semmosta opettavaa nälkää.
Lapselta voi kysyä haluaako ison vai pienen annoksen, juoko maitoa vai piimää. Antaa itse siis valita jotakin. Myös pöydän yhdessä kattaminen on helpottanut ruokailuja kun 2vee on saanut itse valita mukin ja lusikan...
Herkku jälkkärit nyt pois, takas vasta kun oikea ruoka maistuu. Meillä ei jälkkäriä saa jos ei ruokaa syö. Sanon lapselle ettei jäätelöäkään mahdu mahaan kun ei ruokakaan mahtunut...